Με γνώμονα την σοβαρή και προπαντός επιστημονική, αλλά και θεσμική  προσέγγιση του προβλήματος, πρέπει να επισημάνουμε τα εξής:

  • από την ανάδειξη και συζήτηση του θέματος είναι ουσιαστικά απούσα η αρμόδια υπηρεσία. Άποψή της ΔΕΝ υπάρχει, ενώ για τις αναφερθείσες στη συνεδρίαση ενέργειες της ουδεμία γνώση έχουμε λάβει.
  • η Περιφερειακή Αρχή, βασιζόμενη σε μία απλή αυτοψία, χωρίς μετρήσεις και εκτεταμένη χρονικά παρατήρηση και ελέγχους, έφτασε στην λήψη μέτρων, ακόμη και στην πρόταση για κατασκευή νέας γέφυρας!
  • ο ίδιος ο Περιφερειάρχης πυροδότησε το κλίμα ανησυχίας με την (τυχαία;) εσφαλμένη αναφορά του σε βύθιση της γέφυρας, ενώ η αναφορά του καθηγητή κ. Μητούλη αφορούσε την μετακίνηση των προβόλων της.
  • στοιχεία αυτοψιών και ελέγχων που έγιναν το 2010 και το 2012 καθώς και η τεχνική έκθεση του Υπουργείου το 2019, δεν δόθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Είναι προφανές, ότι δεκάδες ερωτήματα γεννώνται από τα παραπάνω και κυρίως:

γιατί ο Περιφερειάρχης δεν ανέθεσε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας την τεχνική διερεύνηση του θέματος,  αφήνοντας σε αυτές την ευθύνη συνεργασίας με τον όποιο εμπειρογνώμονα, έτσι ώστε τα μέτρα που τυχόν προτείνονταν να έχουν την βαρύτητα ενός επίσημου πορίσματος;

γιατί ο Περιφερειάρχης δεν απευθύνθηκε, για ενημέρωση έστω, στον καθηγητή και τ. Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, κο Α. Καραμπίνη, που διενήργησε την αυτοψία της γέφυρας το 2012, προκειμένου να έχει μια εικόνα εξέλιξης των όποιων φαινομένων είχαν εντοπισθεί τότε;

γιατί δεν ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο θέτοντας υπόψη των μελών του το σύνολο των στοιχείων που είχε στη διάθεσή του

γιατί δεν ζήτησε επίσημα μια εμπειρογνωμοσύνη από το ΤΕΕ Δυτ. Μακεδονίας το οποίο είναι και θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας, διασφαλίζοντας ένα επίσημο πόρισμα για να στηριχθούν οι περαιτέρω ενέργειες;

Ο συνδυασμός μας ήρθε σε επαφή με τον καθηγητή κοΚαραμπίνη ο οποίος χαρακτήρισε άστοχο τον παραλληλισμό με την γέφυρα της Γένοβας. Ο ίδιος πρότεινε, όπως είχε κάνει και στο παρελθόν ότι για ασφαλή συμπεράσματα, λήψη μέτρων και παρεμβάσεις στην γέφυρα, πρέπει να προηγηθεί αναλυτική καταγραφή της εξέλιξης όλου του φαινομένου (όχι μόνο των βυθίσεων των μεσοβάθρων) αλλά και της μείωσης της φέρουσας ικανότητας των σημείων έδρασης της ανωδομής και η σύνταξη σχετικής μελέτης επεμβάσεων στην οποία θα λαμβάνεται υπόψη η σεισμική διακινδύνευση του συνόλου της γέφυρας αλλά και ο σεισμικός κίνδυνος της περιοχής.

Το ζήτημα της ασφάλειας της γέφυρας είναι ζήτημα πρωτίστως δημόσιας ασφάλειας και δευτερευόντως τοπικής και εθνικής επικοινωνίας και, ως τέτοιο, πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και θεσμικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, ρουκέτες του τύπου της κατασκευής νέας γέφυρας κάνουν αμιγώς κακό, είτε λέγονται συνειδητά, είτε όχι.

Η απομόνωση της περιοχής Σερβίων, δηλαδή, όλου του νότιου τμήματος του νομού Κοζάνης, αλλά και η απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας από τη Νότια Ελλάδα, σε συνδυασμό με την υποβάθμιση της προτεραιότητας κατασκευής του κάθετου διευρωπαϊκού οδικού άξονα «Λάρισα- Νίκη», είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και άτυπες ανακοινώσεις.

 

Γραφείο Τύπου

Συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.