245 χλμ είναι η απόσταση Κοζάνης-Κέρκυρας και 375 αυτή μεταξύ Κοζάνης -Αιγίου. Πάραυτα το κράτος προωθεί την μεταφορά των σκουπιδιών των δήμων Κέρκυρας και Αιγιαλείας στην Κοζάνη αντί να τους υποχρεώσει να τα διαχειριστούν οι ίδιοι. Στην Κέρκυρα όπως είχαμε αναφέρει σε δημοσίευμα του prlogos υπάρχει ΧΥΤΥ στη Λευκίμη, ο οποίος δεν λειτουργεί λόγω των τοπικών αντιδράσεων και για αυτό εξετάζεται μια μόνιμη λύση στο Τεμπλόνι. Κάτι ανάλογο συμβαίνει σε πολλά μέρη της Πελοποννήσου και στο Αίγιο, όπου λεγόμενες τουριστικές περιοχές δεν επιθυμούν χώρους διαχείρισης απορριμμάτων.
Η πρωτοβουλία μεταφοράς σκουπιδιών 200 και 300 χλμ μακριά και αύριο 400 και 500 δεν λύνει το πρόβλημα και είναι προσωρινή. Επίσης δεν προβλέπεται στον περιφερειακό σχεδιασμό Δυτικής Μακεδονίας και γίνεται κατά παρέκκλιση με την αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ να είναι απαραίτητη ,αν τελικά το Δ.Σ. της ΔΙΑΔΥΜΑ πάρει μια ακόμα απόφαση να δεχτεί και τα σκουπίδια της Κέρκυρας μετά από αυτά της Βέροιας και της Αιγιαλείας.
Ο «Πρωινός Λόγος» μίλησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο της Αιγιαλείας, κ. Καραΐσκο, ο οποίος και επιβεβαίωσε ότι από τον Αύγουστο μεταφέρονται τα σκουπίδια στην Κοζάνη. Το χρόνο θα αποστέλλονται 7.000 τόνοι από το Αίγιο για δύο χρόνια και άλλοι 25.000 περίπου από την Κέρκυρα για τρία χρόνια. Με τους 90.000 περίπου που επεξεργάζεται ήδη η ΔΙΑΔΥΜΑ να περνάμε τους 120.000 τόνους ετησίως, όπου είναι και ο μεγαλύτερος δυνατός επιτρεπόμενος αριθμός. Σύμφωνα με πληροφορίες του prlogos αν ξεπεράσουμε τη διαχείριση συγκεκριμένης ποσότητας σκουπιδιών ,πάνω από 105.000 τόνους περίπου, τότε πέφτει και στο μισό το κόστος των τελών στον πολίτη της Δυτικής Μακεδονίας.
Φυσικά το κόστος μεταφοράς από Αίγιο και Κέρκυρα μετακυλίεται στον πολίτη με την αύξηση δημοτικών τελών στο δήμο Αιγιαλείας και τους πόρους των δήμων της Κέρκυρας και του ΕΣΠΑ να «αξιοποιούνται» για μεταφορά σκουπιδιών αν αυτό θεωρείται αξιοποίηση. Η αναστολή επίσης της εφαρμογής του ειδικού τέλους ταφής απορριμμάτων μέχρι να φτιαχτούν οι απαιτούμενες υποδομές για την διαχείριση αποβλήτων μάλλον ήταν ένα παραμύθι.
Τώρα βλέπουμε ότι επιδοτείται η μεταφορά των σκουπιδιών με τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας να πληρώνουν αυξημένα τέλη σε μια περιφέρεια που κατά τα άλλα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων. Αναμένουμε την επιβράβευση της περιοχής με την κατά το ήμισυ περιορισμό των τελών. Δεν θέλουμε να παίρνουμε μπράβο μόνο ως υποδοχείς σκουπιδιών , αλλά κάτι περισσότερο… Ούτε να δεχόμαστε σκουπίδια για τα ανταποδοτικά σε κάθε δήμο και αυτό να είναι αρκετό.