Ριζικές αλλαγές στη διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης, με νέο όριο ηλικίας στα 17 και μέτρα για να σταματήσουν τα γνωστά «φακελάκια» στους εξεταστές οδηγών, προβλέπει το νομοσχέδιο που υπέβαλε με μεγάλη καθυστέρηση το υπουργείο Υποδομών στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης.

Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αναδρομική εξόφληση των περίπου 1.000 εξεταστών οδήγησης σε όλη τη χώρα, οι οποίοι απέχουν από τα καθήκοντά τους εδώ και μήνες. Οι εξεταστές αρνούνται να εργαστούν διότι από τον περασμένο Μάιο, δεν τους καταβάλλεται η μηνιαία αποζημίωση ύψους περίπου 175 ευρώ.

Η αποχή των εξεταστών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες πολίτες που είτε πρόκειται να δώσουν εξετάσεις για να αποκτήσουν δίπλωμα για πρώτη φορά, είτε έχουν συμπληρώσει τα 74 έτη και πρέπει να υποβληθούν ξανά σε εξέταση προκειμένου να αποδείξουν πως διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες οδήγησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 από τα 18 έτη για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Όσοι είναι κάτω των 18 ετών ωστόσο, θα μπορούν να οδηγούν μόνο με την παρουσία ενήλικου στο αυτοκίνητο.

Εξέταση με κάμερες

Το νομοσχέδιο αλλάζει ολοκληρωτικά την εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας οδήγησης.  Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.

Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα. Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.



Αναμένεται να συσταθεί ειδικό σώμα εξεταστών, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των εργαζόμενων που έχουν εκπαιδευτεί για τη διαδικασία αυτή.  Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στο σώμα θα ασκούν μόνο τα καθήκοντα του εξεταστή για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων μηνών.

Μετά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών, οι εξεταστές θα επιστρέφουν στην εργασία τους στο υπουργείο Υποδομών και στις Περιφέρειες, έως ότου έρθει ξανά η σειρά τους να στελεχώσουν το σώμα εξεταστών.

Η καθυστέρηση του υπουργείου Υποδομών να επιλύσει το πρόβλημα, έχει επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Και αυτό, διότι οι οδηγοί άνω των 74 ετών, τα διπλώματα των οποίων έχουν λήξει δεν μπορούν να αλλάξουν ασφαλιστική εταιρεία σε περίπτωση που βρουν φθηνότερα συμβόλαια.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.