Νέα καταστήματα ώστε να διασφαλίσει κάλυψη όλης της χώρας, ειδικά στο νότο, δυναμικές προωθητικές ενέργειες, αλλά και εμπλουτισμό των κωδικών προϊόντων με ανάδειξη νέων συνεργασιών με Έλληνες παραγωγούς περιλαμβάνει η στρατηγική της Lidl Ελλάς που κλείνει τα 20 πρώτα χρόνια λειτουργίας της φέτος στην χώρα
Στο πλαίσιο αυτό υλοποιεί φέτος επενδυτικό πρόγραμμα που φτάνει σχεδόν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τη χρήση 1/3/2019 -28/2/2020 ο αντίστοιχος προϋπολογισμός ανεβαίνει στα 100-120 εκατ. ευρώ, η Lidl Hellas.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε προχθες βράδυ ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 20 χρόνια παρουσίας της αλυσίδας στην Ελλάδα « το φετινό πλάνο, που αφορά στην χρήση που ολοκληρώνεται το Φεβρουάριο 2019 και προβλέπει κεφάλαια ύψους 85-100 εκατ. ευρώ κινείται σύμφωνα με τους στόχους. Πέρα από τις ανακαινίσεις/μετεγκαταστάσεις των καταστημάτων έως το τέλος της χρήσης θα λειτουργήσουν δύο νέα σημεία σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, ανεβάζοντας τον αριθμό του δικτύου σε 223 από 221 σήμερα».
Το δίκτυο
Σε σχέση με το δίκτυο απώτερος στόχος είναι να φτάσει τα 300 καταστήματα όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης κατά την απολογιστική για τα 20 χρόνια λειτουργίας ομιλία του ενώπιον εργαζομένων, προμηθευτών και συνεργατών της εταιρίας στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη.
Μέχρι το 2020 προβλέπεται μάλιστα η λειτουργία επίσης δύο ακόμα καταστημάτων ανεβάζοντας το δίκτυο στα 225 σημεία. Σε σχέση νε την ανάπτυξη της εταιρίας ο Πρόεδρος της Lidl Ελλάς ανέφερε ότι εντός της νέας χρήσης επιδιώκεται η αύξηση του αριθμού των εργαζόμενων στους 6000 από 5466 που είναι σήμερα, καθώς και ο εμπλουτισμός της γκάμας των προϊόντων με 250 νέους κωδικούς, το 50% των οποίων να είναι ελληνικά προϊόντα και το 30% προϊόντα ψυγείου. Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει 2300 κωδικούς.
Ανοδική πορεία παρά τον ανταγωνισμό
Σε σχέση με την πορεία του τζίρου ο κ. Ανδρεανίδης σημείωσε μιλώντας σε εκπροσώπους του τύπου ότι η Lidl κινείται εντός στόχων και ανοδικά στο 9μηνο, ενώ απαντώντας σε ερώτηση για το αντίκτυπο από την επέκταση της Σκλαβενίτης λόγω της εξαγοράς της πρώην Μαρινόπουλος ο ίδιος σημείωσε ότι «ήταν μικρότερο του αναμενομένου».
«Εμείς επικεντρωνόμαστε στην οργανική μας ανάπτυξη στον άξονα ενός βιώσιμου μοντέλου ποιότητας με ελεγχόμενα λειτουργικά έξοδα. Πάνω σε αυτό το μίγμα εξάλλου έχουμε δημιουργήσει ένα ισχυρό επιχειρηματικό οικοδόμημα και συνεχίζουμε σε στέρεες βάσεις για μια μακροχρόνια πορεία και επιτυχία» τόνισε ο κ. Ανδρεανίδης σε σχέση με τη στρατηγική της εταιρίας και αναφορικά με ενδεχόμενο ύπαρξης ενδιαφέροντος από πλευράς της αλυσίδας να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά.
Η συνεισφορά
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα 20 χρόνια παρουσίας της Lidl στην Ελλάδα, έχει υλοποιήσει συνολικά επενδύσεις της τάξεως του 1,3 δις ευρώ, με τη συνολική συνεισφορά της εταιρείας να αντιστοιχεί στο 0,38% στο ΑΕΠ ξεπερνώντας τα 670 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία πέρα από το δίκτυο των 221 σημεία διαθέτει και 5 logistic centres, ενώ έχει αναπτύξει συνεργασία με 2.893 εγχώριους προμηθευτές.
Μάλιστα στο πλαίσιο της εκδήλωσης χτες η εταιρία βράβευσε του πρώτους 20 προμηθευτές της από την Ελλάδα, όπως η Βίκος, η Κολιός, η Creta Food, η Ποτοποιία Θράκης, η Παλίρροια, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, τα Ελληνικά Κελάρια και άλλοι. Μάλιστα ο εκπρόσωπος από τα Ελληνικά Κελάρια στάθηκε στο ότι η Lidl Ελλάς στάθηκε ως «τράπεζα» στο πλάι επιχειρήσεων και προμηθευτών την περίοδο των capital controls.
Η Ελληνική εκδοχή του discount store (εκπτωτικού καταστήματος)
Αίσθηση στους παριστάμενους προκάλεσε επίσης η περιγραφή του μέλους της διοίκησης και δεύτερου παλαιότερου εργαζόμενου στην επιχείρηση, κ. Δημητριάδη, που ανέλυσε το πώς η αλυσίδα ξεκίνησε από κατάστημα, όπου διακινούσε εμπορεύματα σε παλέτες και εξελίχθηκε σε ένα σουπερ μάρκετ με καινοτόμες προσεγγίσεις στην παρουσίαση εμπορευμάτων, αλλά και τόνωση των ευκαιριών εξαγωγών για τους προμηθευτές της.
Από προμηθευτές και διοίκηση πάντως τονίστηκε ήταν ότι στην Ελλάδα αναπτύχθηκε ένα επιχειρηματικό μοντέλο της Lidl, που αξιοποιούσε την κουλτούρα της μητρικής με τον έλεγχο στα λειτουργικά, αλλά με ανάδειξη τοπικών συνεργασιών και εμπλουτισμό της γκάμα προϊόντων με επώνυμες μπράντες. Παράλληλα με έμφαση στις φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, αλλά και τις καινοτομίες όπως τα διαφανή πακέτα στα φρέσκα κτλ, αναφέρθηκε ότι η Lidl θα προχωρήσει σε μειώσεις ζάχαρης και αλατιού τα προϊόντα που χρησιμοποιεί αλλά και στην 100 χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στα δικά της προϊόντα.
Γιώργος Αλεξάκης στο reporter.gr