Ξημέρωσε η… πολυπόθητη Black Friday που περίμεναν για εβδομάδες αγοραστικό κοινό αλλά και πολυκαταστήματα.

Η κίνηση σήμερα, εντός και εκτός των καταστημάτων, αναμένεται να είναι έντονη, αφού από τις προηγούμενες ημέρες οι περισσότερες εταιρείες γνωστοποίησαν τις προσφορές τους.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο πως πολλά καταστήματα δεν έχουν ανοίξει ακόμα όλα τα χαρτιά τους, με τους πελάτες να μαθαίνουν για τις προσφορές που υπάρχουν κατά την είσοδό τους στο εκάστοτε κατάστημα.

Μπορεί η Black Friday στην Ελλάδα να διεξάγεται μόλις τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ωστόσο, σήμερα, όπως φαίνεται, οι περισσότεροι γνωρίζουν τι είναι ακριβώς (το 85% των ερωτηθέντων). Και όχι μόνο γνωρίζουν αλλά και την εκμεταλλεύονται και ψωνίζουν.



Στα Ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα το Black Friday πρωτοεισήλθε το Νοέμβριο του 2016.

Στις εκπτώσεις του Black Friday ψωνίζουν 2 στους 5 Ελληνες. 

Ανάμεσα σε αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους.

Για παράδειγμα, πριν από ένα χρόνο, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο. Το γεγονός αυτό σημαίνει πως το 2018 ακόμη περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.

Τι πρέπει να προσέξετε

– Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.

– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του και η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

– Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών και ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

– Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).

– Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.

Τι ώρα θα ανοίξουν τα πολυκαταστήματα

Από τις οκτώ το πρωί θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα μεγάλα πολυκαταστήματα που δραστηριοποιούνται στην αγορά των ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών και προϊόντων τεχνολογίας.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από την επέκταση αυτή του ωραρίου (σ.σ. ανοίγουν μία ώρα νωρίτερα) εξαιρούνται τα καταστήματα που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα καθώς θα ακολουθήσουν το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών κέντρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι προσφορές των αλυσίδων για την Black Friday διατίθενται ήδη από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τους από το βράδυ της Πέμπτης.



Το Black Friday στην Ελλάδα περιληπτικά

  • Το 85% των Ελλήνων ξέρει τι είναι το Black Friday, και το 36% των ερωτηθέντων θα πάρει μέρος σε αυτήν τη γιορτή των διαδικτυακών αγορών,
  • To 64,5% από αυτούς που θα κυνηγήσουν τις προσφορές, θα πάει τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα,
  • Το 2018 ο μέσος Έλληνας θα ξοδέψει κατά τη διάρκεια του Black Friday 206 €, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια.

 

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.