Την ίδια στιγμή, οι έλληνες μαθητές υστερούν σε σχέση με τον μέσο Ευρωπαίο σε μαθηματικά, επιστήμες και… ανάγνωση

Τις χειρότερες πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζουν οι νέοι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα έχουν συνήθως υπερ-προσόντα για τις θέσεις που αναλαμβάνουν, σύμφωνα με την νεότερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παιδεία.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν πως πέρυσι το επίπεδο απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων ήταν 20 ποσοστιαίες μονάδες χειρότερο από το αντίστοιχο επίπεδο που απολαμβάνουν μέλη άλλων ηλικιακών ομάδων, που έχουν ανάλογα ακαδημαϊκά προσόντα.

Το πρόβλημα της επαγγελματικής αποκατάστασης αγγίζει όμως όλες τις επαγγελματικές βαθμίδες, με την Επιτροπή να υπολογίζει πως περισσότεροι από τους μισούς νέους (52%) που είχαν ολοκληρώσει κάποιον κύκλο μάθησης μεταξύ 2014 και 2016 δεν είχαν απορροφηθεί από την αγορά έως το περσινό έτος.



Το 2014, στο απόγειο της κρίσης, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν σχεδόν οκτώ μονάδες χαμηλότερο (44,3%), γεγονός που καταδεικνύει ότι τα προβλήματα στην αγορά εργασίας θα ταλανίζουν σε βάθος χρόνου τις νεότερες γενιές.

Μηδέν εις το πηλίκον;

Η έκθεση καταδεικνύει επίσης ότι οι έλληνες έφηβοι στο γυμνάσιο είναι ιδιαίτερα αδύναμοι στα θετικά μαθήματα σε σχέση με τους ευρωπαίους ομολόγους τους, ενώ παρουσιάζουν προβλήματα και στην ανάγνωση.

Ένας στους τρεις 15χρονους δεν αποδίδουν ιδιαίτερα καλά στις επιστήμες ενώ ακόμα περισσότεροι, σε ποσοστό σχεδόν 36%, δυσκολεύονται στα μαθηματικά. Το 27,3% υστερεί στην ανάγνωση.

Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι από οκτώ έως δώδεκα μονάδες καλύτερος.

Δια βίου μάθηση;

Η έκθεση φανερώνει επίσης πως η Ελλάδα υστερεί αισθητά στο μέτωπο της δια βίου μάθησης, που είναι κρίσιμο για την επανεκπαίδευση ανθρώπων που έχουν χάσει την δουλειά τους ή κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός αγοράς. Η Κομισιόν διαπιστώνει επίσης πως οι επιχειρήσεις προσφέρουν ανεπαρκή προγράμματα εκπαίδευσης στους υπαλλήλους τους.

Συνολικά εκτιμάται πως πέρυσι το 4,5% των ενηλίκων μεταξύ 25 και 64 ετών συμμετείχε σε κάποιο πρόγραμμα ακαδημαϊκής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης, κάτω από το μισό του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

skai

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.