Για τις νέες προκλήσεις του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μίλησε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων ο πρόεδρος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης.
Ακολουθούν αποσπάσματα της ομιλίας του:
Στροφή προς επενδύσεις ΑΠΕ και έργα ΣΔΙΤ
«Στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουμε εγκαίρως αναπτύξει μια μακροχρόνια στρατηγική για την προστασία και σε βάθος χρόνου την απεξάρτησή του Ομίλου τόσο από την κυκλικότητα των κατασκευών, όσο και από την σταδιακή ωρίμανση της οικονομίας από πλευράς μεγάλων έργων. Ήδη από την δεκαετία του 1990, είχαμε ξεκινήσει την δραστηριότητα στις ΑΠΕ όπου έχουμε πλέον επιτύχει τον στόχο των 1000 MW σε Ελλάδα κι εξωτερικό, ενώ είμαστε ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που επένδυσε στην συμβατική ηλεκτροπαραγωγή. Επίσης, επιδιώξαμε κι επιτύχαμε σημαντικότατη συμμετοχή στην κατασκευή και λειτουργία έργων παραχωρήσεων (όπως οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι κι ελπίζουμε σύντομα και το αεροδρόμιο στο Καστέλι), καθώς και σε έργα ΣΔΙΤ (όπως τα έργα απορριμμάτων Πελοποννήσου και Ηπείρου) .
Η στρατηγική αυτή υλοποιείται και παράγει ήδη συγκεκριμένα αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας ότι ο Όμιλος μπορεί με ασφάλεια να προσβλέπει σε μακροχρόνια, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα στις επόμενες δεκαετίες προς όφελος των μετόχων και των εργαζομένων του. Η στροφή αυτή προς επενδύσεις στις ΑΠΕ, στις παραχωρήσεις και στα έργα ΣΔΙΤ, θα επιδιώξουμε να ενταθεί στα επόμενα χρόνια».
Οι επενδύσεις στις ΑΠΕ
«Φυσικά, την ίδια στιγμή συνεχίζουμε να αναλαμβάνουμε και να διεκδικούμε δημόσια κι ιδιωτικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με στόχο την διατήρηση ενός υψηλού ανεκτέλεστου έργων με ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους.
Όμως, ταυτόχρονα ρίχνουμε πολύ μεγάλο βάρος στην περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων που προσφέρουν έσοδα σε βάθος χρόνου. Ήδη, στον τομέα των ΑΠΕ σχεδιάζουμε την άμεση υλοποίηση νέων επενδύσεων 300 MW στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα προωθούμε δύο σημαντικότατα έργα αποθήκευσης ενέργειας συνολικού ύψους 800 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για ένα υβριδικό έργο στην Κρήτη με 93 MW υδροηλεκτρικό και 90 MW αιολικό, που θα είναι το μεγαλύτερο υβριδικό έργο στην Ευρώπη και μια δεύτερη επένδυση αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία 680 MW. Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω ότι πρέπει η Πολιτεία να διαμορφώσει άμεσα το θεσμικό πλαίσιο για τις επενδύσεις αποθήκευσης που προωθούνται κι από εμάς κι από άλλους ομίλους στην Ελλάδα. Η αποθήκευση ενέργειας αποτελεί ευρωπαϊκή στρατηγική επιλογή κι ειδικά για την Ελλάδα λόγω της γεωμορφολογίας τα έργα αντλησοταμίευσης θα συνδράμουν όχι μόνο στην ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και στην φθηνότερη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος».
Τα έργα ΣΔΙΤ
«Ταυτόχρονα συνεχίζουμε τις προσπάθειες για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, ενώ παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στις υφιστάμενες παραχωρήσεις, ώστε ενδεχομένως να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τις συμμετοχές μας, όπως κάναμε ήδη στην Ιόνια Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος. Σχετικά με νέες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, σκοπεύουμε να συμμετάσχουμε στους διεθνείς διαγωνισμούς για τα αεροδρόμια της Σόφιας και του Βουκουρεστίου, ενώ συμμετέχουμε και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις για τη νέα γενιά έργων στην Ελλάδα, όπως π.χ. είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας κι ο ΒΟΑΚ. Επίσης, μετά την επιτυχή ανάληψη των έργων ΣΔΙΤ απορριμμάτων σε Ήπειρο και Πελοπόννησο θα διεκδικήσουμε και τα νέα σχετικά έργα που αναμένονται σε άλλες περιοχές της χώρας (π.χ. στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη), ενώ παρακολουθούμε στενά και τις εξελίξεις στην Αττική».
Οι ανάγκη για επενδύσεις στις υποδομές
«Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, πρέπει το συντομότερο δυνατό να προωθηθεί μια νέα γενιά έργων, μετά την ολοκλήρωση πέρυσι των μεγάλων οδικών αξόνων. Το θέμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό όχι μόνο για τον κλάδο αλλά για ολόκληρη την οικονομία, λόγω του εξαιρετικά υψηλού πολλαπλασιαστή που έχουν οι υποδομές σε σχέση με το σύνολο του ΑΕΠ. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι υπάρχει στα επόμενα χρόνια ένα έλλειμμα επενδύσεων από 75 έως 100 δισ. ευρώ, ενώ πρόσφατη σχετική μελέτη της PwC ανεβάζει τις επενδυτικές ανάγκες της χώρας, για να στηριχθεί πραγματική οικονομική μεγέθυνση 3%-4% ετησίως, σε περίπου 210 δισ. ευρώ για την πενταετία 2018-2022. Από τα χρήματα αυτά πάνω από 18 δις μπορούν να προκύψουν από την ταχεία υλοποίηση έργων υποδομών, τα οποία είναι ώριμα και είναι ρεαλιστική η υλοποίησή τους στο διάστημα αυτό».
ΤΕΡΝΑ: Επενδύσεις 2 δισ.
«Από την πλευρά μας έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας για να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία και κοινωνία. Υλοποιήσαμε επενδύσεις 2 δισ. ευρώ μέσα στην κρίση, στηρίξαμε έμπρακτα το ελληνικό τραπεζικό σύστημα διατηρώντας συνεχώς κι αδιαλείπτως το σύνολο των διαθεσίμων μας στην Ελλάδα και δημιουργήσαμε χιλιάδες θέσεις εργασίας, ειδικά στην χειμαζόμενη ελληνική περιφέρεια. Δηλώνουμε παρόντες και στην νέα εποχή που ελπίζουμε να ξεκινήσει σύντομα για την ελληνική οικονομία με στόχο την ανάπτυξη της χώρας μας και την καταπολέμηση του μεγαλύτερου προβλήματος που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα, τον συνδυασμό ανεργίας και απώλειας – λόγω μετανάστευσης – του πλέον αξιόλογου, καταρτισμένου και δυναμικού κομματιού του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας».
Οι ελληνικές επιχειρήσεις θέλουν και μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή τη νέα εποχή. Το μόνο που ζητούν είναι το αυτονόητο. Ισότιμη μεταχείριση. Ισότιμη μεταχείριση στο κόστος χρηματοδότησης, στην ευκολία πρόσβασης σε κεφάλαια, στην φορολογία, στην πληρωμή των υποχρεώσεων του κράτους. Κι ειδικά στη φορολογία, επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι δεν έχει νόημα να μιλάμε για τον συντελεστή φορολογίας εισοδήματος, αλλά για την συνολική φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων, η οποία αθροιστικά είναι ίσως από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως.