Η συμμετοχή του πρωτότυπου μοντέλου αγωνιστικής μηχανής τύπου MotoGP3 250 κ. εκ. που δημιούργησαν οι φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το 2016 ήταν μόνο η αρχή.
Η Τyφoon ΜotoRacing με τη Χίμαιρα, όπως ονόμασαν την πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα, μπαίνει στο συνεργείο για να λάβει τις απαραίτητες βελτιώσεις, προκειμένου να είναι έτοιμη για να συμμετάσχει στον επόμενο διαγωνισμό MotoStudent στην Ισπανία, τον Οκτώβριο του 2018.
Ο διαγωνισμός MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός μεταξύ πανεπιστημιακών ομάδων για να δοθεί στους φοιτητές η ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί, χαρίζοντας τους μια τεράστια εμπειρία ερχόμενοι σε επαφή με μεγάλες προσωπικότητες του χώρου και δουλεύοντας σε πραγματικά μοναδικές εγκαταστάσεις.
Διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation), στην πίστα Aragon στην Ισπανία, όπου οι μοτοσικλέτες υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους, επαγγελματικού επιπέδου.
«Ο στόχος μας είναι να σχεδιάσουμε ένα ανταγωνιστικό πρωτότυπο αγωνιστικό δίκυκλο, ικανοποιώντας τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον κανονισμό, µε έμφαση στα θέματα ασφαλείας» αναφέρει στο «Πρακτορείο 104,9fm» ο επικεφαλής της προσπάθειας, φοιτητής Ευθύμης Παππάς.
«Στον πρώτο διαγωνισμό καταφέραμε να πάρουμε την 9η θέση της γενικής κατάταξης από τις 36 παγκόσμιες συμμετοχές. Σήμερα βρισκόμαστε στο τελικό σημείο όπου θέλουμε να τελειοποιήσουμε τα σχέδιά μας. Μέσα Φεβρουαρίου να προχωρήσουν όλοι οι τομείς της μοτοσικλέτας που έχουν να κάνουν με την κατασκευή.
Θέλουμε σε πρώτη φάση να τελειοποιήσουμε τον σκελετό και μέχρι τον Οκτώβριο, που είναι ο διαγωνισμός, να έχουμε τελειώσει σε όλους τους τομείς και να έχουμε κάνει όλες τις δοκιμές» επισήμανε ο Ευθύμης Παππάς.
-Πόσο δύσκολος είναι ο διαγωνισμός σε σχέση με άλλους παρόμοιους που γίνονται από άλλα πανεπιστήμια;
«Θεωρώ ότι είναι λίγο πιο δύσκολο από τη φόρμουλα γιατί δεν δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στον αγωνιστικό τομέα. Όλος ο διαγωνισμός έχει μια σειρά από τομείς όπου πρέπει να πας καλά. Παρουσιάζεις γραπτά κεφάλαια, έχεις τεστ, κάνεις επιχειρηματικά πλάνα την γραμμή παραγωγής, φτιάχνεις εικονική εταιρεία με πλάνο κατασκευής 400 μοτοσικλετών, ενώ υπάρχει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο καινοτομίας που είναι σημαντικό κεφάλαιο και πολύ δύσκολο. Εμείς ακόμη το δουλεύουμε το κομμάτι της καινοτομίας και θέλουμε να ολοκληρώσουμε μέχρι το καλοκαίρι».
-Σε πόσους τομείς εργάζεστε καθημερινά για την υλοποίηση της μοτοσικλέτας;
«Η ομάδα αποτελείται από 24 άτομα, από το δεύτερο έτος μέχρι και το πτυχίο. Έχουμε χωριστεί σε 8 ομάδες – τομείς για την καλύτερη λειτουργία. Υπάρχει τομέας σκελετού που είναι υπεύθυνο για την κατασκευή του πλαισίου, υπάρχει ο τομέας αναρτήσεων που συνεργάζεται με το τμήμα του σκελετού, υπάρχει ο τομέας των φρένων με την σχεδίαση, ανάλυση και απόδοση των δισκόπλακών μας, είναι ο τομέας του κινητήρα και ο τομέας ηλεκτρικών, που συνεργάζονται άψογα για να βγάλουν την καλύτερη δυνατή ισχύ. Τους κινητήρες δεν μπορούμε να τους ανοίξουμε, καθώς είναι από τον διαγωνισμό. Οπότε όλη η προσοχή μας είναι από τα ηλεκτρολογικά μας, την εισαγωγή μας και την εξαγωγή μας.
Έχουμε τον τομέα των αεροδυναμικών που είναι η κατασκευή και ανάλυση του κουστουμιού της μοτοσικλέτας και ο τομέας της βιομηχανοποίησης που ασχολούνται με το επιχειρηματικό πλάνο και την γραμμή παραγωγής. Τέλος, υπάρχει ο τομέας μάρκετινγκ που ψάχνει για εκδηλώσεις και προώθηση της μοτοσικλέτας και χρηματοδότηση και χορηγούς. Μας βοηθάει το πανεπιστήμιο και από εκεί και πέρα προσπαθούμε να βρούμε επιχειρήσεις που θέλουν να μας στηρίξουν. Η τοπική κοινωνία μας έχει στηρίξει αρκετά, παρά τα οικονομικά προβλήματα».
-Πότε θα γίνει η παρουσίαση του μοντέλου;
«Πρόκειται για μία μοτοσικλέτα 250 κ. εκ και όπως δείχνουν τα πράγματα θα το παρουσιάσουμε στο κοινό μέχρι το πρώτο 15μερο του Μαΐου όπου θα έχουμε πλήρη λειτουργική μοτοσικλέτα. Όμως δεν θα έχουμε έτοιμο πιθανόν το κοστούμι της μοτοσικλέτας.
Να σημειώσουμε ότι ο διαγωνισμός αποτελεί πρόκληση για τους φοιτητές, οι οποίοι θα πρέπει να αποδείξουν τη δημιουργικότητά τους και τις δεξιότητες καινοτομίας απέναντι στην κριτική επιτροπή η οποία απαρτίζεται από άτομα, όπως ο υπεύθυνος της Honda για τους αγώνες στην Ευρώπη άλλα και πρώην οδηγούς του Moto GP.
Η αγάπη των Ισπανών για το μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι γνωστή, κάτι που παρατηρείται και στον διαγωνισμό αφού οι 22 από τις 35 ομάδες είναι ισπανικές και σε συνδυασμό με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τον μεγάλο αριθμό θεατών το Μotostudent μετατρέπεται σε μια γιορτή της μοτοσικλέτας».
ΑΠΕ-ΜΠΕ