Υπερ οδηγού αποφάνθηκαν οι δικαστικές αρχές σε ατύχημα που έγινε στην Εγνατία Οδό, όταν το 2014  οδηγός κινούμενος  από Βέροια προς Κοζάνη ενεπλάκη σε ατύχημα με σκύλους που βρέθηκαν στην οδό ταχείας κυκλοφορίας. Το διακαστήριο υποχρέωσεη τις εναγόμενες εταιρείες ΕΓΝΑΤΙΑ και ΑΕΓΕΚ να καταβάλουν στον ενάγοντα αποζημίωση για τις φθορές στο όχημα του και τα δικαστικά έξοδα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρεται δημοσίευμα της Επιθεώρησης Συγκοινωνιακού Δικαίου:

Ευθύνη της αναδόχου παραχωρησιούχου Εταιρίας Κατασκευής Εθνικής Οδού (1)  Επί αξιώσεων αποζημίωσης τρίτου λόγω αδικοπραξίας, οφειλόμενης σε πράξη ή παράλειψη στη συντήρηση και λειτουργία συγκεκριμένου τμήματος της Εγνατίας Οδού, ευθύνονται εις ολόκληρον τόσο η ανάδοχος όσο και η κυρία του έργου «Εγνατία Α.Ε.»,στην οποία παραχωρήθηκε κατά νόμο η επίβλεψη και παρακολούθηση εκτέλεσης των συγκεκριμένων συμβάσεων δημοσίων έργων. Το αυτό ισχύει και προκειμένης αναδοχής για την κατασκευή συμπληρωματικών εργασιών διαμόρφωσης με άλλους αναδόχους. Νόμω αβάσιμη συνεπώς, κρίνεται  η άρνηση εκ μέρους της «Εγνατίας Α.Ε.» της ευθύνης της εκ προστήσεως σε σχετικές δίκες. Σύμφωνα με την Απόφαση Δ1α/ο/8/60/12.07.2004 ΥΠΕΧΩΔΕ (Οδηγίες λειτουργίας Εγνατίας Οδού) βασικές δράσεις των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας της Εταιρείας αποτελούν οι καθημερινές επιθεωρήσεις (Τεχνική Αστυνόμευση), οι εργασίες επισκευής/αποκατάστασης και βελτίωσης, οι εργασίες χειμερινής συντήρησης, η αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών καθώς και η λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας και των Σταθμών Διοδίων.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., για την υλοποίηση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του οδικού δικτύου των αυτοκινητοδρόμων της (κύριου άξονα και καθέτων αξόνων), έχει εγκατεστημένους κατόπιν σχετικών δημοπρατήσεων, έξι (6) Αναδόχους συντήρησης και λειτουργίας. Η Εταιρεία εποπτεύει τους υπόψη Αναδόχους στην εκτέλεση των σχετικών εργασιών και ενεργειών που απαιτούνται για να διατηρείται το οδικό δίκτυο σε άριστη κατάσταση και με απρόσκοπτη – ασφαλή λειτουργία. Στο συγκεκριμένο τμήμα συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού, από Α/Κ Παναγιάς μέχρι Α/Κ Κλειδιού, αρμόδιος ανάδοχος είναι η «ΑΕΓΕΚ ΑΕ», η οποία συνήψε με την άνω ΑΕ την υπ’ αριθμ.4146/31.3.2010 σύμβαση κατασκευής δημοσίου έργου και δη του έργου «Εγνατία οδός: Συντήρηση και λειτουργία τμήματος Α/Κ Παναγιάς μέχρι Α/Κ Κλειδιού (2009 – 2014), με όρους συμβατούς προς τις ως άνω νομοθετικές διατάξεις.  Εν προκειμένω  κρίθηκε ότι η ένδικη σύγκρουση οφείλεται στην αποκλειστική υπαιτιότητα των εναγομένων ανωνύμων εταιριών, οι οποίες είναι επιφορτισμένες με την επίβλεψη και τη συντήρηση της οδού, διαθέτουν δε για τον σκοπό αυτό τα κατάλληλα μέσα και προσωπικό, ώστε να είναι δυνατός ο εντοπισμός του εμποδίου από τους εποπτεύοντες τον αυτοκινητόδρομο (ομάδες άμεσης επέμβασης) που υποχρεωτικά υπάρχουν σ’ αυτόν.

Συνεπώς, αιτία του επιδίκου ατυχήματος αποτελεί η παράλειψη των εναγόμενων ν’ αστυνομεύουν επαρκώς την ύπαρξη εμποδίων επί του οδοστρώματος και να λάβουν μέτρα προς αποφυγή αυτών (συντήρηση περιφράξεως). Συνεπώς ευθύνονται η μεν πρώτη (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε) υποκειμενικά η δε δεύτερη (ΑΕΓΕΚ ΑΕ), αντικειμενικά για τις ζημίες που υπέστη ο ενάγων εξαιτίας του ατυχήματος, απορριπτομένης ως αβασίμου της ενστάσεως εκ του άρθρου 300 ΑΚ που πρότειναν οι εναγόμενες.

kozanimedia

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.