Στην τελική ευθεία έχει μπει η διαδικασία για τον καθορισμό των φετινών τελών κυκλοφορίας και στο υπουργείο Οικονομικών επικρατεί αναβρασμός.
Το οικονομικό επιτελείο έχει θέσει στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018, αλλά παράλληλα κοιτά και για παροχή ελαφρύνσεων σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών.
Τα σχέδια πάντως που επεξεργάζονταν εδώ και καιρό στην οδό Νίκης για νέο τρόπο υπολογισμού, θα μείνουν για μια ακόμη φορά στα… χαρτιά.
Το μόνο που αποφασίστηκε για φέτος είναι να προχωρήσουν σε μικρές διορθώσεις που θα αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών και ειδικότερα ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Το σχέδιο που προωθείται τώρα είναι να γίνουν μειώσεις στα τέλη για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν αλλάξει κάτι στο σχεδιασμό την τελευταία στιγμή, οι υπόλοιποι κάτοχοι οχημάτων θα κληθούν το Δεκέμβριο να πληρώσουν τα ίδια ακριβώς τέλη που πλήρωσαν και για το 2017.
Για την πλειονότητα των κατόχων οχημάτων τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι τα εξής:
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα
Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας φέτοςΠρόκειται για φορολογούμενους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια.
Μειώσεις θα δουν και τα ΑμεΑ, με την έκπτωση να κυμαίνεται από 10% έως 30%. Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά.
Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Ανάλογες προτάσεις, μάλιστα, έχουν πέσει στο τραπέζι για άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχους.
Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2018, ενώ, αντίθετα, μικρές αυξήσεις είναι πολύ πιθανό να δουν οι ιδιοκτήτες των καινούργιων αυτοκινήτων, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.