Μπορεί το Τέτρις και το Candy Crash να έχουν κατηγορηθεί ως εθιστικά παιχνίδια αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι έχουν ιδιαίτερες θεραπευτικές ιδιότητες.
Η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Καρολίνσκα της Στοκχόλμης και λέκτορας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην κλινική ψυχολογία, Έμιλι Χολμς, έπειτα από πολυετή έρευνα ισχυρίζεται ότι το Τέτρις και το Candy Crash Saga μπορούν να λειτουργήσουν θεραπευτικά, απωθώντας τις κακές αναμνήσεις.
Συγκεκριμένα, ανακάλυψε πως τα χρώματα, τα σχέδια και οι κινήσεις των παιχνιδιών μπορούν να λειτουργήσουν ως στοιχεία βελτίωσης του μετατραυματικού στρες. Τo κλειδί είναι η απλότητα των παιχνιδιών, η οποία εντυπώνεται στην οπτική μνήμη με έναν μοναδικό τρόπο.
Η dr. Χολμς και η ομάδα της έδωσαν το «θεραπευτικό Τέτρις» σε ασθενείς που είχαν υποστεί σοβαρά αυτοκινητιστικά ατυχήματα και είχαν εισαχθεί με μετατραυματικό σοκ.
Αρχικά ζητήθηκε από τους ασθενείς να οπτικοποιήσουν στο μυαλό τους το ατύχημα και έπειτα να παίξουν Τέτρις.
Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι χρειάστηκαν μόλις 20 λεπτά γαι να αποσπαστεί η προσοχή των ασθενών από τις κακές αναμνήσεις, που τους είχε δημιουργήσει το ατύχημα.
«Αν υποβάλεις έναν ασθενή σε αυτή τη διαδικασία σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά το ατύχημα, τότε αυτό μπορεί να τον βοηθήσει να μπλοκάρει τις κακές αναμνήσεις, που έχουν αποθηκευτεί στον εγκέφαλό του με έναν ιδιαίτερα έντονο τρόπο».
Σύμφωνα με την έρευνα μάλιστα, και άλλα παιχνίδια όπως είναι το Candy Crash Saga, που απαιτούν ιδιαίτερη προσήλωση και προσοχή θα μπορούσαν να επιφέρουν ανάλογα αποτελέσματα.
Το Τέτρις δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 1984 από τον Αλεξέι Πατζίτνοφ, ερευνητή στον τομέα τεχνητής νοημοσύνης του τμήματος Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Σοβιετικής Ακαδημίας Ερευνών της Μόσχας.
Ως γνωστό, το παιχνίδι είναι αρκετά απλό. Ο παίχτης προσπαθεί να δημιουργήσει ολόκληρες γραμμές με ακανόνιστα τουβλάκια. Όταν ολοκληρωθεί μία γραμμή, αυτή εξαφανίζεται κάνοντας χώρο για νέα τουβλάκια. Αυτή η απλότητά του είναι το κλειδί στην επούλωση του μετατραυματικού στρες.