Ενα νέο στοιχείο προκύπτει από τις πρώτες έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. για τα αίτια του φριχτού δυστυχήματος στο 83ο χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, που κόστισε τη ζωή σε τέσσερα άτομα, ανάμεσα στα οποία και ένα μικρό παιδί.
Οπως είχε γράψει το iefimerida.gr νωρίτερα, στο μικροσκόπιο των αξιωματικών του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας, η οποία προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι της τραγωδίας, βρίσκεται η πορεία που ακολούθησε η Porsche πριν συγκρουστεί με το σταθμευμένο Civic.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη στα χέρια της Τροχαίας βρίσκεται το υλικό από τις κάμερες της εθνικής οδού ανά 4 με 5 χλμ. και από την αμέσως προηγούμενη κάμερα -από το σημείο του δυστυχήματος- δεν φαίνεται να εμπλέκεται άλλο όχημα μπροστά από τη μοιραία Porsche. Δηλαδή, δεν φαίνεται να έκλεισε κανείς το πολυτελές όχημα ή να υπήρξε κάποια σύγκρουση.
Εν τω μεταξύ, ό,τι απέμεινε από τα δύο οχήματα βρίσκεται στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στη Θήβα, προκειμένου να ερευνηθούν ενδελεχώς από τους εμπειρογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ. Παράλληλα, αναμένεται να οριστούν πραγματογνώμονες του Δημοσίου, ενδεχομένως και των οικογενειών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανεύρεση στοιχείων είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς μετά τη σφοδρή σύγκρουση τα δύο ΙΧ έχουν καταστραφεί -έχουν διαλυθεί σε κομμάτια και έχουν καεί.
Σε 10 άξονες οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.
Οι έρευνες της Ελληνικής Αστυνομίας κινούνται σε 10 άξονες, καθώς από εκεί αναμένεται να προκύψουν σημαντικά στοιχεία για το τι ακριβώς συνέβη και ο 24χρονος οδηγός της Porsche έχασε τον έλεγχο του οχήματος, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένα από τα πλέον συγκλονιστικά δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο.
Τα δέκα σημεία που εξετάζουν ενδελεχώς τα στελέχη της Τροχαίας είναι:
1. Η ταχύτητα με την οποία έτρεχε η Porsche. Η αναζήτηση για το πόσο έγραφε το κοντέρ (κατά προσέγγιση) τη στιγμή που το αυτοκίνητο ξεκίνησε την ανεξέλεγκτη πορεία του αναμένεται να γίνει από την εξέταση του «εγκεφάλου» του οχήματος, από το εάν υπάρχουν ίχνη φρεναρίσματος στο οδόστρωμα, από το οπτικό υλικό που έχουν καταγράψει οι κάμερες, από καταθέσεις οδηγών που κινούνταν στην εθνική οδό τη στιγμή του δυστυχήματος και φυσικά από τα πορίσματα στα οποία θα καταλήξουν οι πραγματογνώμονες.
2. Εμπλοκή άλλου οχήματος και ενδεχόμενη πρόσκρουση που οδήγησε στην απώλεια ελέγχου της Porsche. Και πάλι οι άνδρες της Τροχαίας θα πρέπει να εξετάσουν τις καταθέσεις οδηγών, το βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας, ενώ ενδεχομένως να «μιλήσουν» και τμήματα του αυτοκινήτου, τα οποία θα δείξουν αν υπήρξε επαφή με άλλο όχημα πριν από την πρόσκρουση στο Civic.
3. Απότομη αλλαγή κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στη απώλεια ελέγχου του οχήματος.
4. Η ποιότητα και η κατάσταση των ελαστικών της φονικής Porsche. Ηδη έχουν ακουστεί και γραφτεί σενάρια πως τα ελαστικά ήταν παλαιά και ενδεχομένως φθαρμένα. Από την Τροχαία αναζητούν στοιχεία για το αν υπήρξε κλατάρισμα ελαστικού, αν ήταν αναγομωμένα τα λάστιχα του ΙΧ, τα οποία με την ολισθηρότητα οδοστρώματος θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απώλεια ελέγχου του οχήματος. Σύμφωνα με φωτογραφίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, στις ενδείξεις πάνω στα λάστιχα εμφανίζεται ο αριθμός «4806», που σημαίνει ότι κατασκευάστηκαν την 48η εβδομάδα του 2006, δηλαδή τον Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς.
5. Τα στοιχεία που πρέπει να συλλέξει όμως η Τροχαία δεν περιορίζονται μόνο στα ελαστικά, αλλά και στη συνολική κατάσταση του οχήματος. Δηλαδή αν υπήρξε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης, ή κάποιο άλλο μηχανικό πρόβλημα. Αναμένεται να ληφθούν καταθέσεις από τον ιδιοκτήτη (πατέρα του 24χρονου οδηγού), από τους υπαλλήλους του συνεργείου στο οποίο γινόταν η συντήρηση του αυτοκινήτου, καθώς και από το τι έχει γραφτεί στο βιβλίο συντήρησης του IX.
6. Αναμένονται και τα αποτελέσματα των ιατροδικαστικών εξετάσεων για την κατάσταση του οδηγού και του συνοδηγού. Οι τοξικολογικές-ιστολογικές εξετάσεις θα ξεκαθαρίσουν αν υπάρχουν ενδείξεις αλκοόλ ή άλλων ουσιών.
7. Από το υλικό καμερών δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο εμπόδιο μπροστά στην Porsche, άλλο όχημα στο ρεύμα όπου κινείτο, ωστόσο ακόμα και σε αυτόν τον άξονα η έρευνα είναι ανοιχτή.
8. Ξαφνική απώλεια ορατότητας από καπνό εξάτμισης ή σπρέι νερού προπορευόμενου οχήματος.
9. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να διαπιστωθεί αν υπήρξε αιφνίδια αδιαθεσία του οδηγού ή εάν έκανε χρήση κινητού τηλεφώνου ή κάποιας άλλης ηλεκτρονικής συσκευής (ραδιόφωνο, gps).
10. Τέλος, υπάρχουν και κάποιες τυπικές διαδικασίες, οι οποίες, όπως αναφέρουν τα στελέχη της Τροχαίας, είναι σημαντικές. Όπως η τυπική ταυτοποίηση της σορού του οδηγού της Porsche. Υπάρχει κατάθεση υπαλλήλου ασφαλείας της επιχείρησης του πατέρα του νεαρού που αναφέρει ότι ο 24χρονος ήταν αυτός που πήρε την Porsche από την Εκάλη, καθώς και μαρτυρίες φίλων του, με τους οποίους συναντήθηκε πριν από το ταξίδι του. Παράλληλα, από το υπουργείο Συγκοινωνιών θα ερευνηθεί αν είχε άδεια ικανότητας οδηγού, ακόμη κι αν είχε οδηγήσει ξανά αυτό το γρήγορο σπορ αυτοκίνητο.
Αναζητούν τον τελευταίο οδηγό που προσπέρασε η Porsche
«Οδηγός» των Αρχών είναι τα δύο βίντεο από κάμερες που κατέγραψαν το συμβάν. Από την κάμερα ασφαλείας του πάρκινγκ προκύπτει πως η Porsche βρισκόταν σε πλαγιολίσθηση και με ιλιγγιώδη ταχύτητα έπεσε στο σταθμευμένο Civic, σκορπίζοντας τον θάνατο.
Στο βίντεο, 16 δευτερόλεπτα μετά τη σφοδρή σύγκρουση και τη φωτιά που έκαψε τα δύο αυτοκίνητα, φαίνεται ένα ΙΧ να κινείται στην αριστερή λωρίδα. Στο οπτικό υλικό φαίνεται για τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα και στο πλάι του να εντοπίζονται κάποιες παράξενες σκιές. Πραγματογνώμονες εκτιμούν πως πρόκειται για το σπρέι νερού που ήταν συσσωρευμένο στον δρόμο, ωστόσο πρέπει να αποκλειστεί αν είναι αέρια από την εξάτμιση ή καπνοί από επαφή με άλλο όχημα λίγο νωρίτερα.
Όπως και να ‘χει, οι Αρχές θα αναζητήσουν τον οδηγό για να του πάρουν κατάθεση, καθώς θεωρούν ότι πιθανότατα είναι ο τελευταίος άνθρωπος που είδε την Porsche να τον προσπερνά πριν αυτή μπει εκτός ελέγχου στο μοιραίο πάρκινγκ.