Απάντηση στο non paper του Μεγάρου Μαξίμου που υποστήριζε ότι το ταξίδι του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κούβα κόστισε 22.900 ευρώ δίνουν τα Νέα.
Tα Νέα είχαν δημοσίευμα, την Πέμπτη, σύμφωνα με το οποίο το ταξίδι στην Αβάνα κόστισε 300.000 ευρώ στον Ελληνα φορολογούμενο.
Μετά το non paper Μαξίμου, ο Γιώργος Παπαχρήστος επανέρχεται μέσα από την στήλη του στην εφημερίδα και εξηγεί με μία σειρά από επιχειρήματα γιατί το ταξίδι του πρωθυπουργού είχε μεγαλύτερο κόστος από αυτό που ισχυρίζεται το Μαξίμου.
Ακολουθεί το άρθρο:
Με μπόλικη ειρωνεία, αρκετό… σανό, από αυτόν που ταΐζουν καθημερινά και για οτιδήποτε τους πολίτες, ελάχιστες δόσεις αλήθειας και με διαστρέβλωση της πραγματικότητας, το Μέγαρο Μαξίμου προσπάθησε να ξεπεράσει την πολιτικό σάλο που δημιουργεί η μετάβαση στην Αβάνα του Πρωθυπουργού με το πανάκριβο και ιδιαίτερα κοστοβόρο κρατικό τύπου Gulfstream650 αεροσκάφος την ώρα που οι πολίτες της χώρας βιώνουν την πιο σκληρή λιτότητα.
Εγώ έγραψα επί λέξει ότι, σύμφωνα με την πηγή μου (είναι πιλότος που πιλοτάρει ένα ίδιο ακριβώς αεροσκάφος) ένα τέτοιο ταξίδι «κοστίζει περί τα 15.000 δολάρια , τα οποία αναλύονται σε καύσιμα, ασφάλειες , τέλη υπερπτήσεων και τέλη αεροδρομίου. Το οποίο σημαίνει ότι για τις 10 ώρες του «πήγαινε» και τις άλλες 10 της επιστροφής από την Αβάνα, το κόστος του αεροπλάνου μόνο έφτασε τα 300.000 δολάρια.
Το Μέγαρο Μαξίμου με ένα μνημειώδους χαρακτήρα non paper και αφού κατάπιε όλα τα υπόλοιπα, ανακοίνωσε ότι το ταξίδι κόστισε 22.900 ευρώ και κάτι ψιλά, που δεν είναι ακόμη γνωστά διότι αφορούν τα τέλη παραμονής στο αεροδρόμιο της Αβάνας και περιμένει τα τιμολόγια. Ιδού το πλήρες κείμενο:
Δημοσιεύματα, που στηρίζονται σ΄ έναν… πιλότο(!) που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος», αναφέρουν ότι το κόστος του αεροπλάνου για το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Αβάνα «έφτασε τις 300.000 δολάρια»!
Ο ένας πιλότος που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος», θα έπρεπε να γνωρίζει ότι το ταξίδι (καύσιμα) κόστισαν 16.700 ευρώ και η διαμονή, για το σύνολο του πληρώματος, τις 6.200 ευρώ. Σύνολο, δηλαδή, 22.900 ευρώ!
Θα πρέπει τώρα ο ένας πιλότος που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος» στα έξοδα της αποστολής να συμπεριλάβει και τα της παραμονής του Gulfstream στο αεροδρόμιο της Αβάνας. Θα τον ενημερώσουμε όταν θα αποσταλούν τα σχετικά τιμολόγια από την Κούβα!».
Ας δούμε τώρα και την αλήθεια, την οποία ο… πτέραρχος Τσίπρας κατά την πάγια τακτική του, την τοποθέτησε προσεκτικά στην κλήνη του Προκρούστη και την έφτιαξε στα μέτρα του για ευνόητους λόγους. Παρακάμπτω εντελώς το γεγονός ότι αν έμπαινε στον κόπο να ανατρέξει στο διαδίκτιο θα διαπίστωνε ότι:
– Το μέσο κόστος ανά πτητική ώρα όπως καθορίζεται από την Πολεμική Αεροπορία (ΦΕΚ 169/6-2-2012) είναι στα 5.200 ευρώ, άρα ακόμα και η ΠΑ με τιμές του 2012 υπολογίζει το κόστος του πήγαινελα στην Κούβα σε πάνω από 120.000 ευρώ, ποσό που υπερβαίνει κατά 100.000 ευρώ το μαγειρεμένο κόστος που δημοσιοποίησε το Μαξίμου. Αν ισχύει πάντως αυτό που υποστηρίζει το non paper του… πτεράρχου Τσίπρα, τότε είναι προφανές ότι χαράς ευαγγέλια για τους έλληνες πολίτες: με 0,8 το χιλιόμετρο που υποτίθεται ότι καίει σε κηροζίνη, συμφέρει να μετακινούνται με αυτό αντί με το σαράβαλο ΙΧ που συντηρούν, λόγω κρίσης με νύχια και με δόντια.
– Το μέσο κόστος ενοικίασης αυτού του συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνου που θεωρείται η Rolls Royce των ιδιωτικων αεροσκαφών ανά πτητική ώρα, όπως αναφέρουν διάφορα εξειδικευμένα sites (όπως το Private Fly, το Forbes κ.α.) είναι 12.000-15.000 ευρώ. Μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι, ας πούμε με την Private Fly ένα ταξίδι στην Κούβα one way, που λένε, από το Ελευθέριος Βενιζέλος ως το αεροδρόμιο Χοσέ Μαρτί της Αβάνας κοστίζει 120.000 ευρώ.
Στέκομαι στη… σανοαπάντηση του Μεγάρου Μαξίμου και αναφέρω ότι εκτός από καύσιμα, το συγκεκριμένο αεροσκάφος που αγοράστηκε το 2003 αντί 48 εκατ. δολαρίων για τις ανάγκες της τότε ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει και πάγια έξοδα – fix costs τα ονομάζουν οι πιλότοι – και με βάση αυτά υπολόγισε και ο δικός μου τα 15.000 δολάρια ανά πτητική ώρα. Διότι αυτά τα fix costs που είναι πάγιες δαπάνες για να μπορεί το αεροπλάνο να πετάει, κατανέμονται ανά πτητική ώρα του αεροσκάφους και με αυτόν τον τρόπο υπολογίζεται και το κόστος της παγκοσμίως, εκτός από το Μέγαρο Μαξίμου που προσπαθεί να θολώσει τα νερά σαν να μην κατάλαβε τι έγραψα εχθές.
Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα fix costs του Gulfstream όπως με πολλή υπομονή μου περιέγραψε χθες ο δικός μου, ο οποίος όπως προανέφερα, πετάει ένα ακριβώς ίδιου τύπου αεροσκάφος
1. Συντήρηση: Την κάνει φυσικά η Πολεμική Αεροπορία αλλά αν μπορεί. Υπολογίζεται σε μίνιμουμ 400.000 ευρώ ετησίως, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές της κατασκευάστριας εταιρείας για μέρη του αεροσκάφους (ανταλλακτικά) τα οποία έχουν ορισμένη διάρκεια ή συγκεκριμένο αριθμό ωρών πτήσεως και πρέπει να αντικαθίστανται και να αποφεύγονται οι βλάβες.
2. Εξυπηρέτηση. Το αεροσκάφος αυτό έχει την ανάγκη των υπηρεσιών εδάφους, όπως αναφέρουν τα Νέα. Η πιο γνωστή εταιρεία αυτού του είδους ονομάζεται Universal Aviation και το κόστος εξυπηρέτησης υπολογίζεται σε 300.000-350.000 ετησίως.
3. Τέλη αεροδρομίων: «Εξαρτάται από τα πόσα ταξίδια θα κάνει το αεροσκάφος και κατά τους μετριότερους υπολογισμούς, τα υπολογίζει σε 50.000 ευρώ» αναφέρει ο αρθρογράφος.
4. Ασφάλεια αεροσκάφους: κανένα αεροσκάφος δεν παίρνει άδεια να σηκωθεί αν δεν έχουν πληρωθεί τα ασφάλιστρά του. Αυτά κυμαίνονται ανάλογα τον τύπο του αεροσκάφους και τον αριθμό των επιβαινόντων σε αυτό. «Ο δικός μου θεωρεί ότι ένα μίνιμουμ ποσό ασφαλίστρων είναι τα 100.000 ευρώ».
5. Μισθοί πιλότων: Το αεροσκάφος εξυπηρετείται από 8 πιλότους σε βάρδιες. Οι μισθοί τους χωρίς τις κρατήσεις υπολογίζονται στα 35.000 ευρώ, συνολικό κόστος που ξεπερνάει τα 300.000 ευρώ.
6. Εκτός έδρας πιλότων: αφορούν την ενδιαίτηση και τη διατροφή. Στο ταξίδι της Κούβας ήταν 6.200, αναφέρει το non paper.
7. Εκπαίδευση πιλότων: Οι 8 πιλότοι υποχρεούνται να περνούν ανά εξάμηνο από «σχολεία» στις ΗΠΑ για την επικαιροποίηση του πτητικού τους πτυχίου. Με τους πιο μέτριους υπολογισμούς το ποσό που απαιτείται είναι 50.000 ευρώ.
Ο πιλότος μου μού είπε ακόμη ότι το ύψος των παγίων εξαρτάται από τον αριθμό των πτητικών ωρών. Ολα τα προηγούμενα αφορούν ένα υποτυπώδες πρόγραμμα πτήσεων 100 ωρών. Αν οι πτητικές ώρες αυξάνονται πχ στις 300 ανεβαίνουν και τα πάγια. Φτάνει σύμφωνα με υπολογισμούς πιλότων τα 1.400.000 ευρώ. Και τώρα που απαντήθηκε λεπτομερώς το non paper Μαξίμου μήπως να μας πουν και ποιος πλήρωσε την παραμονή του συριζοτρόλ κυρίου Καραμάνη στην Αβάνα; (νομίζουν ότι το ξέχασα…)