Το 95% χρησιμοποιεί το Internet για online αγορές και πωλήσεις.
Σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών
πραγματοποιεί αγορές σε ξένα e-shops, με ιδιαίτερη προτίμηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Κίνα, στις ΗΠΑ και στη Γερμανία. Το 88% των αγοραστών δεν διστάζει ούτε προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους που έχουν έδρα σε ξένες χώρες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal και της GfK.
Η περιέργεια σχετικά με την πραγματοποίηση αγορών σε ξένες αγορές πηγαίνει χέρι με χέρι με τα νέα κίνητρα προς τους έλληνες online πελάτες καθώς λαμβάνουν υπόψη τους μια νέα σειρά αξιών και πλεονεκτημάτων – παραδόξως, η έρευνα για εύρεση προϊόντων μη διαθέσιμων σε τοπικό επίπεδο δεν είναι ο μοναδικός σημαντικός παράγοντας. Σύμφωνα με τους έλληνες καταναλωτές, ο Νο 1 λόγος για αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους, καθώς και την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όσον αφορά την Κίνα οι αγοραστικές αποφάσεις βασίζονται κυρίως στις καλύτερες τιμές: αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των ελλήνων online καταναλωτών που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή.
Παρότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές λαμβάνουν επίσης υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή που τους επιτρέπουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο στην περίπτωση οποιουδήποτε απρόοπτου περιστατικού. Με ένα ευνοϊκό πρόγραμμα προστασίας καταναλωτή το 41% των ελλήνων πελατών είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο.
«Η ψηφιακή παγκοσμιοποίηση του εμπορίου είναι γεγονός και οι έλληνες πελάτες έχουν αρχίσει να κατανοούν καλύτερα τα οφέλη της» δήλωσε ο κ. Matt Komorowski, managing director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. «Γι’ αυτό σήμερα παρατηρούμε ότι διερευνούν πιο φθηνές αγορές από την Κίνα σε καθημερινή βάση. Και ο αριθμός των πελατών που αγοράζουν από εκεί συνεχώς αυξάνεται – σήμερα το 47% των ελλήνων πελατών αγοράζει από τη χώρα αυτή» προσθέτει ο κ. Matt Komorowski. Την ίδια στιγμή, όταν αναφερόμαστε σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και μοναδικά, οι καταναλωτές στρέφονται σε ξένες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ και η Γερμανία.
Online αγορές όχι μόνο
σε ειδικές περιπτώσεις
σε ειδικές περιπτώσεις
Οι Ελληνες στρέφονται σε online αγορές από το εξωτερικό κυρίως για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους online αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Ελληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.
Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον μια εξωτική εμπειρία για τους Ελληνες. Το 35% δεν το απασχολεί πού είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή – αν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμη και αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Ελληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των online αγορών από το εξωτερικό δύναται επίσης να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%) και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).
Ηλεκτρονικό χρήμα
όχι μόνο για αγορές
όχι μόνο για αγορές
Παρ’ όλο που η έξυπνη κατανάλωση συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις συνειδητές αγορές (αξιολογώντας την ποιότητα του προϊόντος και τα πλεονεκτήματά του), οι Ελληνες αποφασίζουν επίσης όλο και συχνότερα να προβούν σε πιο έξυπνες αποφάσεις αναφορικά με την πώληση. Το 6% των ελλήνων ερωτηθέντων που πούλησε κάτι στο εξωτερικό δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών. Και πάνω από το 13% των ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονταν πλέον.
Οι διαρκώς αυξανόμενες ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μια δεύτερη πηγή εισοδήματος αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους έλληνες πελάτες.
«Οι εξελίξεις στην τεχνολογία βοηθούν να παρέχουμε στους πελάτες τα σωστά εργαλεία για να διευρύνουν τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός συνόρων, ανά πάσα στιγμή και μέσω οποιασδήποτε συσκευής» ανέφερε ο Matt Komorowski. «Οι Ελληνες εμπλέκονται άμεσα στο παγκόσμιο εμπόριο κάνοντας χρήση ψηφιακών πλατφορμών προκειμένου να μάθουν, να βρουν εργασία, να παρουσιάσουν το ταλέντο τους και να χτίσουν προσωπικά δίκτυα. Πάνω από το 24% των ερωτηθέντων από την Ελλάδα ανέφερε ότι έλαβε online πληρωμές από συγγενείς ή φίλους κατά τους τελευταίους 12 μήνες και το 37% των Ελλήνων πληρώθηκε ηλεκτρονικά για παρεχόμενες μέσω Διαδικτύου υπηρεσίες» συμπληρώνει ο ίδιος.
tovima
loading…