Φορομπηχτικό «αμόκ» έχει καταλάβει την κυβέρνηση που, εκτός από ισοδύναμα με τα οποία θέλει να καλύψει τις «τρύπες» που ακόμα μένουν ανοικτές στη διαπραγμάτευση, σχεδιάζει να επιβάλει και έξτρα φόρο στη βενζίνη, για να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.
Παρότι ο υπουργός Οικονομικών, κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος, έλεγε την περασμένη Πέμπτη ότι «κανείς δεν αμφισβητεί πως η πρώτη αξιολόγηση έχει κλείσει», τόσο ο ίδιος όσο και οι κ.κ. Γιώργος Σταθάκης και Γιώργος Κατρούγκαλος είχαν κλειστεί από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 10 το βράδυ στον 6ο όροφο του υπουργείου στην οδό Νίκης και συζητούσαν σε τηλεδιάσκεψη με τους επικεφαλής των Θεσμών στην Ελλάδα για τα εναλλακτικά μέτρα, με τα οποία θα αποφευχθεί να επιστρέψουν τα αναδρομικά του ΕΚΑΣ οι 100.000 συνταξιούχοι που τους κόπηκε το επίδομα.
Η τηλεδιάσκεψη, ωστόσο, δεν οδήγησε σε κάποιο αποτέλεσμα και έτσι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν κατ’ αυτόν τον τρόπο και τις επόμενες ημέρες.
Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση θέλει να αποφύγει να αλλάξει ξανά το νόμο για τα κόκκινα δάνεια που ψήφισε την περασμένη Κυριακή, αφήνοντας έξω τότε από την πώληση στα funds τα εγγυημένα από το κράτος δάνεια των ΔΕΚΟ, των ΟΤΑ κλπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε πως και για τα δύο αυτά θέματα, που ανέκυψαν τις τελευταίες μέρες, η απόσταση με τους δανειστές παραμένει μεγάλη.
Ενώ δεν έχουν κλείσει ακόμα όμως όλα τα προαπαιτούμενα, η κυβέρνηση σχεδιάζει αλλαγές και στη φορολογία των καυσίμων, μετά τις αυξήσεις που ήδη επέβαλε.
Συγκεκριμένα, τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν και έξτρα αυξηση στην τιμή της βενζίνης, ωστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.
Όπως αποκάλυψε μιλώντας στο MEGA ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, το πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζονται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί “κατά κάποια λεπτά”.
Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι όσοι κάνουν μεγάλη χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.
“Αυτό θα μας επιτρέψει να βάλουμε πολλά αυτοκίνητα που τώρα είναι με κατατεθειμενες τις πινακίδες στην αγορά, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή δεν συμβάλουν καθόλου, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα μεταφέροντας εμπορεύματα ή αυτοκίνητα που νοικιάζουν τουρίστες” ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης.
Με τα σημερινά δεδομένα, την πιο ακριβή βενζίνη (1,5 ευρώ το λίτρο) πληρώνουν οι Ολλανδοί, που έχουν όμως πολύ υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα από το δικό μας και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Οι Πορτογάλοι είναι στην ίδια μοίρα με τους Έλληνες πληρώνοντας 1,40 ευρώ το λίτρο, ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς την αύξηση φόρου που ψηφίστηκε και αυτήν που πιθανώς θα έρθει, τότε η λιανική τιμή στη χώρα μας θα “αγγίξει” την πρώτη τριάδα.