Γράφει ο Τάκης Πουρναράκης
Ο Hamilton ρίσκαρε μένοντας με τα βρόχινα ελαστικά ενώ όλοι είχαν βάλει ενδιάμεσα και του βγήκε. Καταστροφή για το Ricciardo που καθυστέρησαν στην αλλαγή στα πιτ οι μηχανικοί της Red Bull. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα έβγαλε 46 γύρους αγώνα στο μονοθέσιο του Hamilton.
Υπό βροχή εκκίνησε ο αγώνας στο Πριγκιπάτο. Έβρεχε από νωρίς το πρωί την ώρα του αγώνα ο αλυτάρχης υποχρεώθηκε να δώσει εκκίνηση υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό ήταν καλό για το Ricciardo που είχε δεδομένη την πρώτη θέση μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και ο αλυτάρχης επέβαλε τη χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για αρκετούς γύρους ενώ παράλληλα ο Kvyat με την Toro Rosso μπαινόβγαινε έχοντας πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του κιβωτίου που είχε κολλήσει σε μια ταχύτητα. Μετά τον 7ο γύρο αρκετοί οδηγοί με πρώτο το Hamilton ανέφεραν πως οι συνθήκες είχαν βελτιωθεί και θα έπρεπε ν’ αρχίσει ο αγώνας. Όπερ και εγένετο αλλά για λίγα μόνο μέτρα. Ο πρώτος που βγήκε ήταν ο Joyon Palmer με τη Renault στο μέσον της καμπής εκκίνησης όταν επιταχύνοντας πάτησε πάνω στην άσπρη γραμμή. Το μονοθέσιο χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα στις μπαριέρες και η πίστα γέμισε συντρίμμια. Ο οδηγός της Renault βγήκε ανέπαφος και ο αλυτάρχης επέβαλλε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όταν ο αγώνας ξαναβρήκε το ρυθμό του ο Raikkonen έχασε τον έλεγχο της Ferrari στο Fairmont και έσπασε την εμπρός αεροτομή στην εξωτερική πλευρά της πιο αργής στροφής του πρωταθλήματος. Ο Φινλανδός κινήθηκε μέχρι την έξοδο του τούνελ με την αεροτομή κάτω από το μονοθέσιο γεμίζοντας την πίστα συντρίμμια. Σιγά σιγά άρχισαν οι πρώτοι οδηγοί να βάζουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Ricciardo κέρδιζε δυο δευτερόλεπτα στο γύρο καθώς καθυστερούσε το Hamilton, o Rosberg. O Γερμανός άφησε τελικά τον teammate του να περάσει και αμέσως ο Hamilton κινήθηκε πιο γρήγορα από το Ricciardo και άρχισε να μαζεύει τη διαφορά. Ο Vettel ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που έβαλε ενδιάμεσα αλλά κόλλησε πίσω από τη Williams του Bottas. O Rosberg που έχανε χρόνο με τα βρόχινα ελαστικά ακολούθησε μετά από λίγο το παράδειγμα του Vettel και κρατήθηκε μπροστά του. Μάλιστα ανάμεσά τους βρέθηκε ο Perez. Οι τελευταίοι που έμειναν με τα βρόχινα ελαστικά ήταν οι Ricciardo και Hamilton.
Ο Ricciardo έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά στον 23ο γύρο ενώ ο ουρανός είχε ανοίξει και είχαν αρχίσει σκέψεις για στεγνά ελαστικά. Ο Hamilton κρατήθηκε 3 γύρους ακόμη με τα βρόχινα ελαστικά και ο Ricciardo με απανωτούς ταχύτερους γύρους έφτασε πίσω του με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όμως δεν μπορούσε να τον περάσει παρότι ο Hamilton φορούσε τα πιο αργά βρόχινα ελαστικά και το οδόστρωμα είχε σχεδόν στεγνώσει. Το απίστευτο ήταν ότι ο Hamilton κινούνταν σε εφάμιλλο ρυθμό με τους περισσότερους οδηγούς παρότι ήταν ο μόνος με βρόχινα ελαστικά. Ο Βρετανός τελικά μπήκε στον 32ο γύρο και έβαλε κατευθείαν σλικ ελαστικά και συγκεκριμένα την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Έβαλε φρέσκο σετ.Το μεγάλο ερώτημα ήταν αν θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος μ’ αυτή καθώς απέμεναν 46 γύροι. Ο Ricciardo μπήκε ένα γύρο μετά έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Έβαλε το σετ με το οποίο πήρε την pole. Οι μηχανικοί του όμως καθυστέρησαν πολύ με αποτέλεσμα ο Αυστραλός να χάσει πολύτιμο χρόνο και τελικά να βγει πάλι πίσω από το Hamilton.
Ο Ricciardo συνέχισε να πιέζει ασφυκτικά το Βρετανό ενώ πίσω τους ο Perez με τη μαλακή γόμα τους μάζευε 4 δευτερόλεπτα στο γύρο. Διαφορετικές τακτικές χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει. Ο Verstappen βγήκε στη στροφή Μασνέ στην είσοδο της πλατείας του Καζίνο υποχρεώνοντας τους αγωνοδίκες να επιλέξουν καθεστώς εικονικού αυτοκίνητου ασφαλείας. Όταν ο αγώνας ξανάρχισε ο Ricciardo πίεσε ασφυκτικά το Hamilton προσπαθώντας να τον περάσει. Δεν ήταν εύκολο όμως αυτό. Όμως η πίεση είχε σαν αποτέλεσμα να κάνει πιο γρήγορους γύρους ο Hamilton φθείροντας τα ελαστικά. Οι χρόνοι κατέβαιναν θεαματικά στον 41ο γύρο έκανε ταχύτερο πέρασμα ο Vettel με 1:21.6 (μαλακή γόμα) και στον επόμενο απάντησε ο Hamilton με 1:20.5. Μετά από λίγο ο Hamilton έσπασε το φράγμα του 1:20 γυρίζοντας στο 1.19.7 ενώ απέμεναν 32 γύροι για να πέσει η καρό σημαία. Άρχισε να φαίνεται πως ο Hamilton θα χρειάζονταν ξανά αλλαγή ελαστικών. Το ερώτημα ήταν αν θα χρειάζονταν και ο Ricciardo σε μια τέτοια περίπτωση ο αγώνας έγερνε υπέρ του Perez που βρίσκονταν στην 3η θέση με τη μαλακή γόμα έχοντας πίσω του το Vettel. O Γερμανός με τη Ferrari στον 60στο γύρο έκανε τρία ταχύτερα περάσματα πιέζοντας για να μειώσει τη διαφορά από τον Perez.
Ένα κάλυμμα που έφυγε από το χώρο των πιτ υποχρέωσε τον αλυτάρχη να δώσει “εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας” στον 69ο γύρο για ένα γύρο. Παραδόξως τα ελαστικά της Pirelli και ειδικά η πάρα πολύ μαλακή γόμα άντεξαν στο μονοθέσιο του Hamilton για 46 γύρους! Έτσι ο Βρετανός πανηγύρισε τη 2η νίκη του στο Μονακό, την πρώτη από το 2008. Μάλιστα στον 72ο γύρο κάνοντας επίδειξη δυνατοτήτων ο Hamilton έκανε και ταχύτερο γύρο σπάζοντας το φράγμα του 1:18. To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Βρετανό να πανηγυρίζει έξαλλα. Από τους πρώτους που τον συνεχάρη ήταν ο Justin Bieber.
Ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton είπε: “Ήταν η πιο μακριά μου κούρσα. Νομίζω ότι στο τέλος τα ελαστικά ήταν έτοιμα να πέσουν στον τελευταίο γύρο, αλλά ευτυχώς δεν έγινε αυτό. Συγχαρητήρια στο Ricciardo έκανε φανταστική δουλειά σήμερα, με είχε συνέχεια στην πίεση. Σίγουρα δεν είναι χαρούμενος αλλά πρέπει να είναι περήφανος για τον τρόπο που οδήγησε”.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Ricciardo δήλωσε: “Δυο αγώνες σερί μου κάνουν λάθος. Με φώναξαν στα πιτ και έπρεπε να είναι έτοιμοι. Πονάει πολύ αυτό που έγινε. Δεν έχω κάτι άλλο να πω ειλικρινά.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’59m29.133s |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 7.252s |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 13.825s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 15.846s |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.076s |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m32.999s |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m33.290s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1 γύρο |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρο |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
12 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 γύρο |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 2 γύρους |
14 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 2 γύρους |
15 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 2 γύρους |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Max Verstappen | Red Bull/Renault | Εγκατέλειψε |
– | Kevin Magnussen | Renault | Εγκατέλειψε |
– | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Kimi Raikkonen | Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Jolyon Palmer | Renault | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία οδηγών
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Nico Rosberg | 106 |
2 | Lewis Hamilton | 82 |
3 | Daniel Ricciardo | 66 |
4 | Kimi Raikkonen | 61 |
5 | Sebastian Vettel | 60 |
6 | Max Verstappen | 38 |
7 | Felipe Massa | 37 |
8 | Valtteri Bottas | 29 |
9 | Sergio Perez | 23 |
10 | Daniil Kvyat | 22 |
11 | Romain Grosjean | 22 |
12 | Fernando Alonso | 18 |
13 | Carlos Sainz | 16 |
14 | Nico Hulkenberg | 14 |
15 | Kevin Magnussen | 6 |
16 | Jenson Button | 5 |
17 | Stoffel Vandoorne | 1 |
18 | Esteban Gutierrez | 0 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Pascal Wehrlein | 0 |
22 | Felipe Nasr | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
Πρωτάθλημακατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 188 |
2 | Ferrari | 121 |
3 | Red Bull/Renault | 112 |
4 | Williams/Mercedes | 66 |
5 | Force India/Mercedes | 37 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 30 |
7 | McLaren/Honda | 24 |
8 | Haas/Ferrari | 22 |
9 | Renault | 6 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |