ejetaseis mauhtvn εξετασεισ μαθητων

Η αξία της φιλίας, οι ανθρώπινες σχέσεις στη σύγχρονη εποχή και πώς αυτές επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο εξετάζονται φέτος οι υποψήφιοι των πανελλαδικών.

Στους υποψηφίους δόθηκε απόσπασμα από δοκίμιο του Ευάγγελου Παπανούτσου σχετικό με την αξία της φιλίας και τις ανθρώπινες σχέσεις. Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν στο πώς αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά της γνήσιας φιλίας και ποιος ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη δημιουργία σχέσεων φιλίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του φροντιστήριου ΟΡΟΣΗΜΟ τα θέματα κρίνονται προσιτά για τους υποψήφιους.

Οι απαντήσεις των θεμάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας από τα Φροντιστήρια Ορόσημο

Πιο συγκεκριμένα, το κείμενο της περίληψης είναι ευσύνοπτο και κατανοητό, αποτελεί κλασικό δείγμα δοκιμίου, είδος με το οποίο οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι. Η άσκηση για την κατανόηση του κειμένου είναι βατή, όπως βατές χαρακτηρίζονται οι ερωτήσεις της θεωρίας και οι λεξιλογικές ασκήσεις.

Στο θέμα της Έκθεσης το πρώτο ζητούμενο προσφέρεται για ανάπτυξη, αν και ως θέμα εντάσσεται στην ύλη της Α’ λυκείου, γεγονός που μπορεί να αιφνιδιάσει κάποιους μαθητές. Το δεύτερο ζητούμενο είναι οικείο στους περισσότερους μαθητές, αλλά θα πρέπει να το αναπτύξουν επισημαίνοντας και αρνητικές πλευρές.

Η επίσημη “πρώτη” των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση κυλάει μέχρι στιγμής ομαλά στα περισσότερα εξεταστικά κέντρα της χώρας, ενώ τα θέματα δόθηκαν στους μαθητές λίγα μόλις λεπτά μετά από τις 09.00.

Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε φιλοσοφικό κείμενο του Ευάγγελου Παπανούτσου, με θέμα τη φιλία (Ε.Π. Παπανούτσος, Πρακτική Φιλοσοφία, σσ. 111-121, Εκδόσεις Νόηση, Αθήνα, 2008 (Διασκευή).

“Βατό θέμα και με ερώτημα που αφορά στα social media”, σχολιάζει στο NEWS 247 η φιλόλογος Παγώνα Τόλια. “Οι ανθρώπινες σχέσεις και η φιλία είναι ενότητες που διδάσκονται στη Β’ και Γ’ Λυκείου, ενώ οι τύποι ασκήσεων πλησιάζουν τα περσινά δεδομένα, όπου οι ερωτήσεις ανάπτυξης αντικαταστάθηκαν από ερωτήσεις ΣΩΣΤΟ Ή ΛΑΘΟΣ”.

Η διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας είναι 3 ώρες, ενώ ο πρώτος μπορεί να αναχωρήσει από την αίθουσα μία ώρα μετά την παράδοση των θεμάτων.

Στο ίδιο μάθημα αύριο Τρίτη, 17 Μαΐου, θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ που δίνουν με το νέο σύστημα, καθώς και οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ (ομάδα Α’) που δίνουν με το παλιό σύστημα.

Το NEWS247 σε συνεργασία με το φροντιστήριο “ΣΤΟΧΟΣ” σάς παρουσιάζει όλα τα θέματα αλλά και τις απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα. Μείνετε συντονισμένοι!

Το προφίλ του Έλληνα φιλοσόφου Ευάγ. Πανούτσου

Ο Ευάγγελος Παπανούτσος (Πειραιάς 27 Ιουλίου 1900 – Αθήνα 2 Μαΐου 1982) ήταν σημαντικός Έλληνας παιδαγωγός, φιλόσοφος και δοκιμιογράφος του 20ου αιώνα. Η καταγωγή του ήταν από το Σοπωτό της Αχαΐας. Η συμβολή του στη λειτουργία και στην ανακαίνιση της Ελληνικής Παιδείας είναι ευρέως γνωστή.

Οι κυριότερες μεταρρυθμίσεις που οφείλονται στον Ευάγγελο Παπανούτσο ήταν, μεταξύ άλλων, η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας στην Εκπαίδευση και ο διαχωρισμός της Μέσης Εκπαίδευσης στις βαθμίδες Γυμνασίου και Λυκείου. Tο εκπαιδευτικό του έργο υπέστη έντονη κριτική από τους πραξικοπηματίες της δικτατορίας των συνταγματαρχών και αναιρέθηκε σχεδόν ολοσχερώς την περίοδο 1967-74. Ωστόσο, με την αποκατάσταση της δημοκρατίας, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Ράλλη του 1976 ουσιαστικά στηρίχτηκε στις δικές του ιδέες.

Ο Π. Ξένος γράφει για τον Ευάγγελο Παπανούτσο: “Αναμφισβήτητα είχε πλατιά μόρφωση και πολλά προσόντα. Είχε φυσική ευφράδεια. Δίδασκε συναρπαστικά. Ήξερε να δένεται με το ακροατήριό του το ίδιο στην τάξη όπως και στην αίθουσα διαλέξεων. Έγραφε σωστά τη γλώσσα και την φρόντιζε. Ήξερε από ξένες γλώσσες και του χρωστάμε τη μετάφραση πολλών ξένων όρων στη γλώσσα μας. Μελετηρός και πάντα ενημερωμένος στους τομείς που τον απασχολούσαν. Ήταν ο διαβασμένος, ο φιλοσοφημένος δάσκαλος-παιδαγωγός που ευπροσήγορος ήταν έτοιμος να εξηγήσει ό,τι τον ρωτούσαν”.

Ο παιδαγωγός-φιλόσοφος-δοκιμιογράφος ακαδημαϊκός Ευάγγελος Π. Παπανούτσος γεννήθηκε το 1900 στον Πειραιά. Σπούδασε στα πανεπιστήμια Αθηνών, Βερολίνου, Τυβίγγης και Παρισίων. Διετέλεσε διδάκτωρ της Φιλοσοφίας, του γερμανικού Πανεπιστημίου της Τυβίγγης. Και “τιμής ένεκεν” διδάκτωρ του Δικαίου, του σκωτικού Πανεπιστημίου του Αγίου Ανδρέου. Υπηρέτησε την εκπαίδευση από το 1920, και ως εκπαιδευτικός πέρασε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας, έως ότου (μετά την απελευθέρωση της χώρας) διορίστηκε γενικός διευθυντής και αργότερα (1950 και 1963) γενικός γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας. Δίδαξε επί 20 χρόνια φιλοσοφία, ψυχολογία και παιδαγωγικά στον μορφωτικό σύλλογο “Αθήναιον”. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του “Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου” και βουλευτής επικρατείας στην πρώτη Δημοκρατική Βουλή.

Με τη διεύθυνσή του δημοσιεύτηκαν 15 τόμοι του Περιοδικού “Παιδεία” (1946-1961) και 100 τόμοι Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει δεκάδες βιβλία, όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στη γερμανική, την αγγλική και τη γαλλική. Πέθανε το 1982.

δολ,news247

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.