Εκπληκτικός αγώνας σήμερα στην πίστα της Καταλωνίας
. Οι Mercedes τράκαραν και εγκατέλειψαν πριν συμπληρωθεί ο 1ος γύρος και οι Red Bull/Ferrari έδωσαν συγκλονιστική μάχη για τις τρεις θέσεις του βάθρου. O Verstappen έγραψε ιστορία και πήρε την 1η του νίκη. Έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της F1.
Η πίστα του Μοντμελό υποδέχτηκε σήμερα ομάδες και οδηγούς με θερμοκρασία 22 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, 40 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα και ελαφρύ αεράκι. Οι Ισπανοί είχαν κατακλύσει τις κερκίδες καθώς αγωνίζονταν δυο συμπατριώτες τους οι Fernando Alonso και Carlos Sainz jr.
Οι Fernando Alonso και Carlos Sainz jr. χαιρετούν τους συμπατριώτες τους πριν την εκκίνηση του αγώνα.
H εκκίνηση έκρυβε δράμα για τη Mercedes που είδε τους δυο οδηγούς της να συγκρούονται στην έξοδο της στροφής 3, της πολύ γρήγορης καμπής που φέρει το όνομα Renault. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Rosberg να περνάει το Hamilton και να στρίβει πρώτος στο σικέιν που φέρει το όνομα του Senna. Ο Γερμανός ήταν μπροστά και ο Βρετανός τον ακολουθούσε. Ο Hamilton βγήκε καλύτερα από τη γρήγορη δεξιά παρατεταμένη στροφή Νο 3 και με ταχύτητα πάνω από 200km/h φτάνει το Rosberg και προσπαθεί να πάρει την εσωτερική από δεξιά, παρότι το επόμενο σημείο που θα φρενάρουν είναι ένα κατηφορικό αριστερό πέταλο. Μια κίνηση όχι συνηθισμένη δεν γίνονται και πολλά προσπεράσματα σ’ αυτό το σημείο στο Μοντμελό.
H επαφή των Hamilton – Rosberg.
Απ’ την άλλη βέβαια είναι πρώτος γύρος και προτού ακόμη βρουν ρυθμό ο Βρετανός που έχει χάσει το προβάδισμα θέλει να το ανακτήσει. Βουτάει σ’ ένα σημείο που δεν “προβλέπεται” πατάει στο γκαζόν χάνει τον έλεγχο της Mercedes που γυρνάει και χτυπά με το πίσω μέρος το μονοθέσιο του Rosberg. Αποτέλεσμα και οι δυο βρίσκονται εκτός αγώνα. Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον μη εκτελεστικό αντιπρόεδρο της ομάδας Niki Lauda: “Εντελώς περιττό, βγήκαν και οι δυο μετά από δυο στροφές. Αυτό για μένα είναι απαράδεκτο. Ο Lewis παραήταν επιθετικός γιατί ο Νico να του δώσει χώρο; Προηγείται, προσωπικά ρίχνω περισσότερο το φταίξιμο στο Lewis και όχι στο Nico για ό,τι συνέβη”. Το θέμα εξέτασαν και οι αγωνοδίκες και αποφάσισαν πως ήταν αγωνιστικό συμβάν.
Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff κράτησε τις ισορροπίες: ” Είναι μια δύσκολη κατάσταση για την ομάδα. Επιτρέπουμε στους οδηγούς μας να κοντράρονται στην πίστα και καμιά φορά συμβαίνουν και αυτό. Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει λόγος να κατηγορήσουμε κάποιον. Είναι και οι δυο στεναχωρημένοι κατανοούν πόση προσπάθεια πήγε χαμένη. Πρέπει να δούμε τις εικόνες τα δεδομένα και ν’ αποφύγουμε να επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.
H εγκατάλειψη των Mercedes στον 1ο γύρο.
Επικεφαλής του αγώνα τέθηκε ο Ricciardo με το Verstappen ν’ ακολουθεί. Οι Ferrari ακολουθούσαν τις Red Bull ενώ ανάμεσά τους βρίσκονταν και ο τοπικός Carlos Sainz jr. με την Toro Rosso. Μετά το πρώτο πιτ στοπ που ήρθε από το 12 έως το 14ο γύρο η σειρά διατηρήθηκε Ricciardo/Verstappen/Vettel/Raikkonen με το Sainz να χάνει έδαφος. Όλοι τους μετά την πρώτη αλλαγή έβαλαν τη μέση γόμα, ένδειξη ότι ήθελαν να διατηρήσουν τις επιλογές τους ανοιχτές για στρατηγική 2 ή 3 αλλαγών. Ο Ricciardo είχε μια διαφορά κοντά στα 3 sec από το Vettel και το κυριότερο ανάμεσά τους στη 2η θέση στο πρώτο αγώνα για τη RBR βρίσκονταν ο Verstappen.
Με τις Mercedes εκτός αγώνα η μάχη για μια θέση στο βάθρο πήρε δραματική τροπή. Φτάνοντας στο 1/3 του αγώνα (22ος γύρος) ο Hulkenberg οδηγήθηκε σ’ εγκατάλειψη με το πίσω μέρος της Force India να βγάζει καπνούς. Σταδιακά ο Vettel άρχισε να μειώνει τη διαφορά πιέζοντας ασφυκτικά τις Red Bull. Ο Ricciardo φάνηκε ν’ αντιδρά μετά τον 26ο γύρο ειδικά στην πίεση του Verstappen. Ο Αυστραλός και η Red Bull αιφνιδίασαν με την τακτική που ακολούθησαν βγάζοντας μετά από 17 γύρους τη μέση γόμα και βάζοντας τη μαλακή επιλέγοντας ξεκάθαρα στρατηγική 3 πιτ στοπ για τον πρωτοπόρο του αγώνα. Το παράδειγμα του ακολούθησε και ο Vettel που επίσης έβαλε τη μαλακή γόμα ξανά μετά από μόλις 14 γύρους με τη μέση. Ο Vettel κράτησε στο πρώτο stint τη μαλακή γόμα 18 γύρους και τη μέση μόλις για 14 γύρους. Στον τρίτο μέρος κράτησε την μαλακή γόμα για 11 γύρους και έβαλε τη μέση για να πάει μέχρι το τέλος. Ο Vettel ήταν ο πρώτος που έκανε 3η αλλαγή ελαστικών και έπρεπε να πάει 28 γύρους μέχρι το τέλος. Πιθανόν στη Ferrari επέλεξαν αυτό το χρονικό σημείο για να αποφύγει ο Vettel τα ντουμπλαρίσματα που κόστισαν χρόνο στο Ricciardo. Ο Γερμανός μείωσε τη διαφορά και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Αυστραλό όταν αυτός έκανε το 3ο του πιτ στοπ.
Μπροστά για τους Verstappen/Raikkonen το ερώτημα ήταν αν θα άντεχε η μέση γόμα μέχρι το φινάλε. Ο Ολλανδός πιτσιρικάς είχε το δεύτερο σετ μέσης γόμας 3 γύρους περισσότερους από το Vettel και έναν γύρο περισσότερο από το Raikkonen. Στον 47ο γύρο οι επιμέρους διαφορές ήταν Ver/Rai (+1.0 sec)/Vet (+ 6.8sec)/Ric (+4.5sec). To φινάλε προβλέπονταν συγκλονιστικό!
Ο Alonso έμεινε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Honda προς απογοήτευση των οπαδών του. Ο Ισπανός ήταν εκείνη τη στιγμή στην 12η θέση.
Δέκα γύρους πριν το τέλος είχαμε μάχη και για την 1η και για την 3η θέση. Στη μάχη της 1ης θέσης βρίσκονταν οι Verstappen/Raikkonen που έκαναν 2 πιτ στοπ και στη μάχη της 3ης θέσης οι Vettel/Ricciardo που ακολούθησαν στρατηγική 3 πιτ στοπ.
Οι διαφορές ανάμεσα στους μονομάχους ήταν στο μισό δευτερόλεπτο και όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Τελικά ο Verstappen άντεξε στην πίεση του Raikkonen και έγραψε ιστορία. Πιο πίσω ο Vettel κατάφερε ν’ αντιμετωπίσει τις επιθέσεις του Ricciardo ο οποίος είχε κλατάρισμα στο τέλος και αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για αλλαγή ελαστικών για 4η φορά στον 62ο γύρο. Παραταύτα κράτησε την 4η θέση.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της F1, ακούστηκε προς τιμήν του νικητή ο Ολλανδικός Εθνικός ύμνος, ο πατέρας του Max Verstappen, επίσης οδηγός F1 δεν είχε κερδίσει ποτέ σε αγώνα. O 18χρονος Ολλανδός δήλωσε στο βάθρο των νικητών: “Νιώθω μοναδικά. Ευχαριστώ την ομάδα και τον πατέρα μου που πίστεψε σε μένα από πολύ μικρή ηλικία”. Οι Raikkonen και Vettel συνεχάρησαν τον νεαρό οδηγό.
Ο Iceman είπε: “Συγχαρητήρια στο Max χαίρομαι γι’ αυτόν παρότι είμαι λυπημένος. Προσπάθησα ήμουν γρήγορος σήμερα αλλά όταν τον πλησίαζα έχανα σε αεροδυναμική απόδοση”.
Ο Vettel πρόσθεσε: “Σήμερα ήταν η μέρα του Max ότι κι αν προσπαθήσαμε”.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1h41m40.017s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 0.616s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 5.581s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 43.950s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 45.271s |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m01.395s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m19.538s |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m20.707s |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρος |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1 γύρος |
11 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 γύρος |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 1 γύρος |
14 | Kevin Magnussen | Renault | 1 γύρος |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1 γύρος |
17 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1 γύρος |
– | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Εγκατέλειψε |
– | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Εγκατέλειψε |
– | Lewis Hamilton | Mercedes | Σύγκρουση |
– | Nico Rosberg | Mercedes | Σύγκρουση |
Βαθμολογία οδηγών
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Nico Rosberg | 100 |
2 | Kimi Raikkonen | 61 |
3 | Lewis Hamilton | 57 |
4 | Sebastian Vettel | 48 |
5 | Daniel Ricciardo | 48 |
6 | Max Verstappen | 38 |
7 | Felipe Massa | 36 |
8 | Valtteri Bottas | 29 |
9 | Daniil Kvyat | 22 |
10 | Romain Grosjean | 22 |
11 | Carlos Sainz | 12 |
12 | Fernando Alonso | 8 |
13 | Sergio Perez | 8 |
14 | Kevin Magnussen | 6 |
15 | Nico Hulkenberg | 6 |
16 | Jenson Button | 3 |
17 | Stoffel Vandoorne | 1 |
18 | Jolyon Palmer | 0 |
19 | Esteban Gutierrez | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Pascal Wehrlein | 0 |
22 | Felipe Nasr | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 157 |
2 | Ferrari | 109 |
3 | Red Bull/Renault | 94 |
4 | Williams/Mercedes | 65 |
5 | Toro Rosso/Ferrari | 26 |
6 | Haas/Ferrari | 22 |
7 | Force India/Mercedes | 14 |
8 | McLaren/Honda | 12 |
9 | Renault | 6 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |