Σε θέση μάχης βρίσκονται οι Ελληνες καλλιτέχνες μετά την απόφαση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών Γιαν Φαμπρ περί… διεθνοποίησης της διοργάνωσης, αλλάζοντας τον τίτλο του σε «Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου», αλλά και της εισαγωγής στο πρόγραμμα του αμφιλεγόμενου έργου του Mount Olympus, γνωστού και σαν τα «Παλλόμενα Πέη».
Αυτή την ώρα ηθοποιοί και άνθρωποι του θεάματος έχουν συγκεντρωθεί στο θέατρο Σφενδόνη προκειμένου να αποφασίσουν πώς θα αντιδράσουν στα σχέδια του Φλαμανδού δημιουργού.
Ηδη, όμως τα σχόλδια που έχουν αναρτήσει στα social media, είναι έντονα ειρωνικά και σαρκαστικά
Αντζελα Μπρούσκου: Γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία;
Η σκηνοθέτις Άντζελα Μπρούσκου, αναρωτήθηκε μέσω Facebook: «Γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία και να κάνουμε δεύτερη γλώσσα τα φλαμανδικά;». Μάλιστα προτεινει να γίνει κατάληψη σε χώρους φεστιβαλικούς και σαμποτάζ του φαμπριανου φεστιβάλ.
Λούλης: Ο διωγμός του Λούκου με μεθόδους μαφίας δεν μπορεί να ξεπλυθεί με κανέναν Φαμπρ
Εξοργισμενος είναι και ο ηθοποιός Χρηστος Λούλης , που εγραψε στον προσωπικο του λογαριασμο στα social media. «Για το πρώην (;) ελληνικό φεστιβάλ: Αυτή η επίθεση στην σύγχρονη ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία, την μη ελεγχόμενη από το κράτος, σε συνδυασμό μάλιστα με την επιστροφή της εκπαίδευσης στα χρόνια του 80, ένα πράγμα φανερώνει: Ότι τα απολυταρχικά καθεστώτα χρειάζονται πολίτες ανεπαρκούς πνευματικής ικανότητας. Φαίνεται πως ο,τιδήποτε ελεύθερο, αντιφατικό, απρόβλεπτο, είναι αντίθετο προς την ίδια τη φύση αυτής της κυβέρνησης. Τώρα μαθαίνουμε πως οι Βέλγοι είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν με φτηνές αερογραμμές και να μείνουν σε φτηνά ξενοδοχεία για να μπορέσει να υπάρξει ένα μικρούλι ποσοστούλι Ελλήνων καλλιτεχνών με φτηνές βέβαια,παραγωγές! Και όλα αυτά φαντάζομαι με αξιοπρέπεια! Και δεν καταλαβαίνουν πως αυτή η λύση είναι χειρότερη! Δε φτάνει που εξοβελίστηκαν οι Έλληνες καλλιτέχνες,τώρα τους πετούν ένα ξεροκόμματο για να είναι και ευχαριστημένοι! Ο διωγμός του Λούκου με μεθόδους μαφίας,δεν μπορεί να ξεπλυθεί με κανέναν Φαμπρ! Η καθεστωτικής αντίληψης συνέντευξη τύπου φανερώνει πως υπάρχει καρκίνος στον τόπο! Εκτός κι αν δεν υπάρχει καν σχέδιο…δεν ξέρω τι είναι χειρότερο απ´ τα δυο…».
Ντενίση: Ντρέπομαι τόσο πολύ, που είναι η ηγεσία αυτής της χώρας
Την έντονη δυσαρέσκεια της, εξέφρασε και η πρωταγωνίστρια, Μιμή Ντενίση: «Δεν είχα ποτέ σχέση με το φεστιβάλ ούτε με οτιδήποτε είχε εξάρτηση από κρατική επιδότηση. Πάντα προτιμούσα να έχω άμεση σχέση με το κοινό! Γι’ αυτό και αισθάνομαι απόλυτα ελεύθερη να μιλάω για το φεστιβάλ! Είμαι θεατής του και ενεργός πολίτης. Κυρίως είμαι Ελληνίδα. Και βλέπω την Ελλάδα να χάνεται! Κι έχασα πια την ψυχραιμία μου! Γιατί πρέπει το Ελληνικό Φεστιβάλ να μετονομαστεί Διεθνές; Είναι ούτως ή άλλως. Γιατί πρέπει να διευθύνεται από ξένο; Δεν υπάρχει ούτε ένας Έλληνας άξιος από τον χώρο μας; Και θα’ ρθει να μας διδάξει την τέχνη της χώρας του; Και δεν έχει χρόνο να ενημερωθεί για την δική μας; Ντρέπομαι τόσο πολύ! Πού είναι η ηγεσία αυτής της χώρας; Και έχετε αγωνία αν αντιδράσουμε πως θα μας πουν εθνικιστές; Ε όχι δα! Δεν χαρίζω την αγάπη για την Ελλάδα στους Εθνικιστές!Έχουμε πολλούς σπουδαίους καλλιτέχνες στην χώρα μας και πολλούς σκεπτόμενους πολίτες! Και όσοι πίστεψαν σε πρόσωπα και πράγματα ανάξια δεν πειράζει! Ο έξυπνος αλλάζει γνώμη και το παραδέχεται! Η κίνηση των ηθοποιών για το Φεστιβάλ είναι σωστή! Και δεν έχει να κάνει με τον χώρο μας αλλά με όλους που πληρώνουν για το Φεστιβάλ! Έλεος πια ! Όλα θα ξεπουληθούν σ’ αυτή την χώρα;», έγραφε το μήνυμα της ηθοποιού στον προσωπικό της λογαριασμό στα social media.
Μαρκουλάκης: Το βελγικό φεστιβάλ, αυτό είναι που μας ντροπιάζει όλους
O Kωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ανέβασε ακόμα ένα οργισμένο μήνυμα στα social media: «Το Φεστιβάλ δεν είναι -και δεν θα έπρεπε να είναι- θεσμός οικονομικής στήριξης των καλλιτεχνών. Όσο κι αν είναι τρομερό να χάνουν οι άνθρωποι τη δουλειά τους, θα ήταν θεμιτό να μην προκριθεί μια παραγωγή επειδή προκρίθηκε μια άλλη. Σ’ ένα Φεστιβάλ, κάποιοι μπαίνουν, κάποιοι μένουν απ’ έξω – εμένα πάντως μου έχουν συμβεί και τα δύο. Κάθε χρόνο κάποιες προτάσεις απορρίπτονται. Το εξοργιστικό είναι το πλαίσιο, το “βελγικό Φεστιβάλ”, αυτό είναι που μας ντροπιάζει όλους – καλλιτέχνες και θεατές. Είναι εύκολο να οργίζεσαι. Το δύσκολο είναι να οργίζεσαι με τον σωστό άνθρωπο, για το σωστό λόγο, με τον σωστό τρόπο».
O Νίκος Νικολάου, σχολίασε: «Τελειώσαμε και με το τελευταίο στασίδι της αξιοπρέπειας μας σαν λαός..τη μοναδικη παρηγοριά μας ..τον Πολιτισμό…Παραιτηθείτε!».
Αργύρης Ξάφης: Με 90 ανεργία στους ηθοποιούς, κόβουμε τις ελληνικές παραγωγές;
«Απ’ ότι έχω καταλάβει δηλαδή,τη στιγμή που έχει φτάσει στο 90+% η ανεργία στους ηθοποιούς και την στιγμή που οι περισσότεροι ζούνε τον χειμώνα με τα 3 χιλιάρικα που βγάλανε το καλοκαίρι από μια δουλιά στο φεστιβάλ, κόβουμε τις ελληνικές παραγωγές; Αλήθεια; Ας κάνω λάθος. Ελπίζω να κάνω λάθος.
Γιώργος Νανούρης: Προσπαθώ να καταλάβω γιατί δεν είμαστε ήδη στους δρόμους
«Προσπαθώ να καταλάβω πως ένας άνθρωπος δέχεται να αναλάβει μια θέση για την οποία ο ίδιος ομολογεί μετά πως δεν είναι ικανός γι αυτήν.
Προσπαθώ να καταλάβω πως αναλαμβάνει να βγάλει καλλιτεχνικό πρόγραμμα για το Φεστιβάλ μιας χώρας της οποίας το καλλιτεχνικό γίγνεσθαι του είναι παντελώς άγνωστο, όπως ο ίδιος ομολογεί.
Προσπαθώ να καταλάβω γιατί δέχτηκε! Πόσο σοβαρά μπορεί να πάρει κανείς έναν τέτοιο άνθρωπο; Ποιός του δίνει το δικαίωμα να αλλάζει το όνομα σε έναν κρατικό θεσμό, ποιος του δίνει το δικαίωμα να παίξει μπάλα (!) όπως μας είπε χωρίς όμως να του έχουν δωθεί κανόνες για το παιχνίδι, ποιος του δίνει το δικαίωμα να αποκαλεί εθνικιστές τους πολίτες μιας χώρας επειδή θέλουν να δουλέψουν σε αυτήν και ποιος του δίνει το δικαίωμα με τα δικά μας χρήματα να πληρώνει μόνο τους δικούς του ανθρώπους σε μια χώρα που ψυχορραγεί οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά. Προσπαθώ να καταλάβω γιατί μετά από αυτές τις δηλώσεις δεν του είπε κανείς τίποτα.
Προσπαθώ να καταλάβω γιατί δεν είμαστε ήδη όλοι στους δρόμους!».
iefimerida