Έμφαση σε έργα αγωγών στο εξωτερικό ετοιμάζεται να δώσει η J&P Άβαξ, μετά την ανάληψη από την
κοινοπραξία με την Ιταλική Bonatti SpA δύο τμημάτων του διαδραστικού αγωγού TAP, μήκους 360 χιλιομέτρων.
Η συνεργασία με τους Ιταλούς και η πρόσθετη τεχνογνωσία που θα προσδώσει στην ελληνική εταιρεία η κατασκευή των χερσαίων τμημάτων του αγωγού φυσικού αερίου, ανοίγει το δρόμο για την διεκδίκηση και άλλων μεγάλων βιομηχανικών έργων στο εξωτερικό. Η συμφωνία η οποία ανέρχεται στο ύψος των 420 εκ. ευρώ για την ελληνοϊταλική κοινοπραξία, θα επεκταθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αρχή αναμένεται να γίνει με την διεκδίκηση του αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέει την Λιθουανία με την Πολωνία μήκους 534 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 640 εκ. ευρώ αλλά και με ένα μεγάλο πρότζεκτ που συνδυάζει λιμενικά έργα, χώρο αποθήκευσης LNG και εργοστάσιο, που σχεδιάζεται στο Μαρόκο.
Οι σχετικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν τον Μάιο. Η στροφή της εταιρείας στα εξειδικευμένα τεχνικά έργα, υπαγορεύεται από την αναβλητικότητα και τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται σε έργα υποδομών στην χώρα μας, γεγονός που στρέφει πολλές από τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες στην διεθνή αγορά και σε τομείς που έχουν να παράξουν μεγάλης αξίας έργα. Στην Ελλάδα, οι εργολαβίες του TAP θα δημιουργήσουν την ανάγκη για την πρόσληψη από την J&P Άβαξ τουλάχιστον 300 εργαζομένων που έως επί το πλείστον θα αφορούν προσλήψεις που θα γίνουν από την Βόρειο Ελλάδα. Κατά πληροφορίες σημαντικό προβάδισμα θα δώσει η εταιρεία σε πρώην στελέχη και μηχανικούς που έφυγαν από την τεχνική εταιρεία λόγω κρίσης.
Η κοινοπραξία των εταιρειών J&P-ΑΒΑΞ και Bonatti θα κατασκευάσει το “Τμήμα 2” του αγωγού TAP, μήκους περίπου 180,1 χιλιομέτρων από τη Νέα Καρβάλη του νομού Καβάλας έως τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης, διερχόμενο από τους νομούς Δράμας, Σερρών, Κιλκίς και Θεσσαλονίκης, και το “Τμήμα 3”, μήκους περίπου 186,3 χιλιομέτρων από τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης έως τα ΕλληνοΑλβανικά σύνορα νότια της Κρυσταλλοπηγής διαμέσω των νομών Πέλλας, Ημαθίας, Κοζάνης και Καστοριάς.
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση χαλύβδινου αγωγού διαμέτρου 48 ιντσών περνώντας αρκετά ποτάμια και ορεινούς όγκους, τη δημιουργία οδικού δικτύου συντήρησης και βαλβιδοστάσια. Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα και θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του TAP τον Οκτώβριο του 2018. Ωστόσο οι απαιτήσεις του έργου είναι πολύ μεγάλες αφού κάθε μήνα θα πρέπει να πιστοποιούνται εργασίες συνολικού ύψους 15 εκ. Ευρώ.