Σε αντίθεση με τις κατατακτήριες δοκιμές, ο αγώνας στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης είχε
ενδιαφέρον στο μεγαλύτερο μέρος του. Εκπληκτική εκκίνηση, λάθος στρατηγική και προβλήματα για Ferrari, τρομακτικό ατύχημα μεταξύ Αλόνσο και Γκουτιέρεζ, αρκετές μάχες και κερδισμένη τη Mercedes. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Εκπληκτική εκκίνηση από Ferrari
Η Scuderia έδειξε πολύ πιο ανταγωνιστική από πέρυσι και στην εκκίνηση οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν έφυγαν πάρα πολύ καλά για να βρεθούν στην πρώτη και δεύτερη θέση, αντίστοιχα, με τις Mercedes να κάνουν κακή εκκίνηση. Ειδικά, ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε πέμπτος από πρώτος και ο Νίκο Ρόσμπεργκ τέταρτος από δεύτερος.
Τρομακτικό ατύχημα και διακοπή
Όλα αυτά μέχρι τον 19ο γύρο, όταν και είχαμε κόκκινη σημαία και διακοπή για 18 λεπτά. Ο λόγος ήταν το τρομακτικό ατύχημα μεταξύ των Φερνάντο Αλόνσο και Εστεμπάν Γκουτιέρεζ δύο γύρους νωρίτερα, με τον Ισπανό να χτυπάει με τον εμπρός δεξί τροχό τον Μεξικανό στο πίσω μέρος και το μονοθέσιό του να φέρνει δύο τούμπες στον αέρα και να καταλήγει στα προστατευτικά λάστιχα με μεγάλη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να διαλυθεί. Όσο για τον πιλότο της Haas, τη γλίτωσε με τετακέ, αλλά δεν μπόρεσε να συνεχίσει, ενώ το ευτυχές γεγονός ήταν πως δεν τραυματίστηκε κανείς εκ των δύο.
Στη στρατηγική κέρδισε η Mercedes
Αφού έγινε επανεκκίνηση του αγώνα, ο Φέτελ διατηρήθηκε μπροστά, όμως τα πάντα κρίθηκαν στη στρατηγική. Αρχικά, η Ferrari είδε τον Ραϊκόνεν να εγκαταλείπει με καπνούς στο μονοθέσιό του και μικρή φωτιά, όταν το ακινητοποίησε στο πιτ λέιν, ενώ καθυστέρησε στο τρίτο πιτ στοπ του Φέτελ, γεγονός που στέρησε από τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή την ευκαιρία για την πρώτη νίκη της σεζόν με το… καλημέρα.
Ο Ρόσμπεργκ, λοιπον, βρέθηκε στην πρώτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας για να πανηγυρίσει την πρώτη νίκη στη φετινή αγωνιστική περίοδο. Ο Χάμιλτον ήταν πίσω του, αφού κατάφερε να αντέξει στην πίεση του Φέτελ, κάτι που δεν έπραξε ο πιλότος της ομάδας του Μαρανέλο. Μάλιστα, στους τελευταίους γύρους είχε και μία μικρή έξοδο, η οποία του… έσβησε όποια ελπίδα είχε για να προσπεράσει τον Χάμιλτον.
Από εκεί και πέρα, ακολούθησαν οι Φελίπε Μάσα, Ρομάν Γκροζάν, Νίκο Χούλκενμπεργκ, Βαλτέρι Μπότας, Κάρλος Σάινθ, με τον Μαξ Φερστάπεν να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.
Ο Ολλανδός ήταν και πάλι εκπληκτικός και θα μπορούσε να έχει καλύτερο αποτέλεσμα, αν δεν ήταν το τραγικό λάθος της Toro Rosso. Τέλος, πλην των Αλόνσο, Γκουτιέρεζ, Ραϊκόνεν, εγκατέλειψαν και οι Ντανιίλ Κβιάτ, Μάιρκους Έρικσον, Ρίο Χαριάντο, ενώ στο ντεμπούτο της στην F1 η Haas πήρε και τους πρώτους της βαθμούς.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Ρόσμπεργκ Mercedes Νικητής
Χάμιλτον Mercedes +8.060
Φέτελ Ferrari +9.643
Ρικιάρντο Red Bull +24.330
Μάσα Williams +58.979
Γκροζάν Haas +72.081
Χούλκεμπεργκ Force India +74.199
Μπότας Williams +75.153
Σάιιν Τζούνιρο Toro Rosso +75.680
Φερστάπεν Toro Rosso +76.833
Πάλμερ Renault +83.399
Μάγκνουσεν Renault +85.606
Πέρεζ Force India +91.699
Μπάτον McLaren +1 γύρο
Νασρ Sauber +1 γύρο
Βερλάιν Manor +1 γύρο
Εγκατέλειψαν
Έρικσον Sauber 38o γύρο
Ραϊκόνεν Ferrari 21o γύρο
Χαριάντο Manor 17o γύρο
Γκουτιέρεζ Haas 16o γύρο
Αλόνσο McLaren 16o γύρο
Δεν εκκίνησαν
Κβιάτ Red Bull
Βαθμολογία οδηγών
Ρόσμπεργκ 25
Χάμιλτον 18
Φέτελ 15
Ριάρντο 12
Μάσα 10
Γκροζάν 8
Χούλκενμπεργκ 6
Μπότας 4
Σάινθ 2
Φερστάπεν 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
Mercedes 43
Ferrari 15
Williams 14
Red Bull 12
Haas 8
Force India 6
Toro Rosso 3
Renault 0
McLaren 0
Sauber 0
Manor 0
Το τρομακτικό ατύχημα των Αλόνσο, Γκουτιέρεζ
Τρομακτικό ατύχημα είχαμε στον 17ο γύρο του πρώτου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula1 για να έχουμε σε πρώτη φάση αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και σε δεύτερη φάση κόκκινη σημαία και διακοπή δύο γύρους αργότερα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο στην προσπάθειά του να περάσει τον Εστεμπάν Γκουτιέρεζ ακούμπησε τον Μεξικανό στο πίσω μέρος, με το μονοθέσιό του να φεύγει εκτός σιρκουί με μεγάλη ταχύτητα, να φέρνει δύο τούμπες στον αέρα και να καταλήγει στα προστατευτικά λάστιχα για να διαλυθεί! Όσο για τον πιλότο της Haas, τη γλίτωσε με τετακέ και κατάληξη στο χώμα.
Βέβαια, αμφότεροι εγκατέλειψαν, ωστόσο το αξιοσημείωτο είναι ότι δεν υπέστη κανείς το παραμικρό, με τους δύο πιλότους να αγκαλιάζονται, τον Αλόνσο να χαιρετά το κοινό και αμφότερους να μεταφέρονται στα πιτς με το ιατρικό αυτοκίνητο.
Ο Αλόνσο μετά το τέλος τους αγώνας, ακόμα φανερά σοκαρισμένος, χαρούμενος και εξαιρετικά τυχερός έκανε δηλώσεις στις κάμερες :
«Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εμπρός σας και σας μιλώ… Θέλω να ευχαριστήσω την FIA για την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει στις προδιαγραφές ασφαλείας. Είμαι το ζωντανό παράδειγμα πως αυτές οι προδιαγραφές… λειτουργούν! Ήταν ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν. Περίμενα μέχρι την τελευταία στιγμή για να κάνω την κίνησή μου αλλά δεν περίμενα πως (ο Γκουτιέρεζ) θα φρενάριζε τόσο νωρίς. Αλλά ήμουν τυχερός…»
Στην ερώτηση του δημοσιογράφου αν πιστεύει πως έχει ποσοστό ευθύνης ο Γκουτιέρεζ, ο Αλόνσο απάντησε ως παντελονάτος πρωταθλητής.
«Όχι καμιά ευθύνη δεν έχει. Αυτά είναι αγωνιστικά γεγονότα. Όλοι ξέρουμε την επικινδυνότητα του σπορ. Αυτά τα ατυχήματα είναι μέσα στο παιχνίδι. Δεν ήταν μια ευχάριστη στιγμή… Θα έλεγα πως ήταν πολύ τρομακτική. Φοβήθηκα πως δεν θα είχε καλό τέλος ιδιαίτερα όταν άρχισαν οι τούμπες. Ο κάθε οδηγός κάνει τον αγώνα του δίχως να γνωρίζει τι θα κάνει ο άλλος οδηγός πίσω του. Ήταν μια άτυχη στιγμή και για τους δυό μας. Και ευτυχώς για μένα που στάθηκα τόσο τυχερός.»