di caprio

Στο “Spotlight” του Τομ Μακάρθι απονεμήθηκε το φετινό Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ το πρώτο χρυσό αγαλματίδιο στην καριέρα του, μετά από τέσσερις υποψηφιότητες, κατάφερε τελικά να κερδίσει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Η ταινία “Spotlight: Όλα στο φως”, η έρευνα για την οποία χρειάστηκε χρόνια για να ολοκληρωθεί, ακολουθεί τους δημοσιογράφους που είχαν προχωρήσει το 2002 στην αποκάλυψη ότι στελέχη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συγκάλυπταν τις σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών από ιερωμένους. Στην εφημερίδα Boston Globe είχε απονεμηθεί βραβείο Πούλιτζερ για τις αποκαλύψεις της σχετικά με το σκάνδαλο.

Το Spotlight κέρδισε επίσης το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο έφυγε από την τελετή με το Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία “Η επιστροφή” (The Revenant), όπου ενσάρκωσε έναν κυνηγό που ξέμεινε να πεθάνει στα χιόνια, κατασπαραγμένος από μία αρκούδα.

Παραλαμβάνοντας το βραβείο, για το οποίο ήταν φαβορί, ο ντι Κάπριο έστειλε μήνυμα για την κλιματική αλλαγή. “Ας μη θεωρήσουμε αυτόν τον πλανήτη δεδομένο. Δε θεωρώ δεδομένη ούτε αυτή τη νύχτα”, είπε και πρόσθεσε:

“Η παραγωγή της ταινίας έπρεπε να μετακινηθεί στο νότιο άκρο του πλανήτη για να βρει χιόνι. Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και συμβαίνει τώρα. Είναι η πιο άμεση απειλή που αντιμετωπίζουν όλα τα είδη ζωής και είναι ανάγκη να δουλέψουμε συλλογικά. Πρέπει να υποστηρίξουμε τους ηγέτες σε ολόκληρο τον κόσμο, που δεν υποστηρίζουν τις μεγάλες εταιρίες που μολύνουν το περιβάλλον, αλλά μιλούν για την προστασία όλης της ανθρωπότητας”.

Για την ίδια ταινία ο Μεξικανός Αλεχάντρο Ινιάριτου τιμήθηκε με το το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίαςκαι έγινε ο πρώτος κινηματογραφιστής που κερδίζει το συγκεκριμένο Όσκαρ δύο συνεχόμενες χρονιές, καθώς η ταινία του Birdman ήταν πέρυσι η νικήτρια στην κατηγορία. Είναι μάλιστα το τέταρτο Όσκαρ που κερδίζει ο Μεξικανός σκηνοθέτης στην καριέρα του.

Νικήτρια του Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου ήταν η Μπρι Λάρσον για την ερμηνεία της στην ταινία “Δωμάτιο”.

Το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου κέρδισε ο 56χρονος Μαρκ Ράιλανς για το φιλμ Η γέφυρα των κατασκόπων του Στίβεν Σπίλμπεργκ, στο οποίο ενσαρκώνει έναν Ρώσο πράκτορα, ενώ το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου πήγε στην 27χρονη Αλίσια Βικάντερ για την ερμηνεία της ως σύζυγος ενός διαφυλικού καλλιτέχνη στο φιλμ Το Κορίτσι από τη Δανία (The Danish Girl). Και για τους δύο ηθοποιούς είναι η πρώτη φορά που κερδίζουν Όσκαρ.

Στην ταινία Ο γιος του Σαούλ (Ουγγαρία) σε σκηνοθεσία Λάσλο Νέμες απονεμήθηκε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ η κωμική περιπέτεια Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside Out), του στούντιο Pixar της Γουόλτ Ντίσνεϊ, κέρδισε το βραβείο Όσκαρ για την καλύτερη ταινία animation.

Το Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου έλαβε η ταινία Το μεγάλο σορτάρισμα (The Big Short) και το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ η ταινία Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα.

Το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού δόθηκε στο “Writing’s On The Wall” από την ταινία Spectre, ενώ ο Ιταλός Ένιο Μορικόνε κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας “Οι μισητοί οκτώ”.

“Καρφιά” από τον Κρις Ροκ για τις “λευκές” υποψηφιότητες

Οικοδεσπότης της φετινής τελετής απονομής των Όσκαρ ήταν ο Αμερικανός κωμικός Κρις Ροκ, ο οποίος αναφέρθηκε επανειλημμένα στο θόρυβο που προκάλεσε το γεγονός ότι οι περισσότερες υποψηφιότητες αφορούσαν λευκούς συντελεστές.

“Καλωσήλθατε στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, γνωστή επίσης και ως τελετή απονομής βραβείων για λευκούς”, είπε ανοίγοντας τη βραδιά και συνέχισε: “Αντιλαμβάνεστε πως εάν είχαν υποψηφιότητες και για τους παρουσιαστές, δεν θα έπαιρνα ποτέ αυτή τη δουλειά!”.

Ο Ροκ δεν δίστασε να διανθίσει την κατά τα άλλα λαμπερή, πολύωρη, τελετή απονομής με αντιρατσιστική σάτιρα.

Μεταξύ άλλων διερωτήθηκε, για παράδειγμα, γιατί η οργή των μαύρων για την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ δεν είχε εκδηλωθεί τη δεκαετία του 1950 και του 1960. “Επειδή είχαμε αληθινά προβλήματα για τα οποία διαδηλώναμε την εποχή εκείνη…Ήμασταν κάπως απασχολημένοι, μας βίαζαν και μας λίντσαραν, και δεν ενδιαφερόμασταν για το ποιος κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Αν μόλις κρέμασαν τη γιαγιά σου από ένα δέντρο, είναι λιγάκι δύσκολο να νοιάζεσαι ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ ή καλύτερης ξένης ταινίας”, ανέφερε.

Τα καυστικά σχόλια του Ροκ δεν αφορούσαν μόνο την κινηματογραφική βιομηχανία. Ο οικοδεσπότης οροκάλεσε ηχηρά γέλια στην αίθουσα όταν είπε πως το κομμάτι της τελετής που συνήθως αφιερώνεται “στη μνήμη” κάποιου σπουδαίου ανθρώπου της έβδομης τέχνης φέτος θα αφορά “τους μαύρους που πυροβόλησαν αστυνομικοί ενώ πήγαιναν να δουν κάποια ταινία”.

megatv

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.