xiliastesΟ Χριστός λίγες μέρες πριν σταυρωθεί, είχε πει στους μαθητές του:”Βλέπετε μη τις υμάς πλανήση…Εγερθήσονται γαρ ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα,

ώστε πλανήσαι, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς” (Ματθ.κδ΄4,11,24).
Ο απ. Πέτρος προειδοποιεί τους χριστιανούς ότι ”έσονται ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας” (Β΄Πέτρ. β΄1).
Ο απ. Παύλος αποκάλυψε ότι οι ψευδοδιδάσκαλοι αυτοί άρχισαν ήδη να εμφανίζονται από την εποχή των Αποστόλων και ότι θα συνέχιζαν να εμφανίζονται μέχρι και τους έσχατους καιρούς.
Τους ψευδοδιδασκάλους αυτούς ο απ. Ιωάννης τους οναμάζει ”αντιχρίστους” και προτρέπει τους χριστιανούς να μείνουν σταθεροί στη διδασκαλία του Χριστού και να αρνούνται να έχουν και απλή επαφή μαζί τους.

Σήμερα ως τέτοιοι ”ψευδοδιδάσκαλοι” και εχθροί της Ορθόδοξης πίστης θεωρούνται και οι Χιλιαστές, οι γνωστοί ως ”Μάρτυρες του Ιεχωβά”.
Επιχειρούμε την ανασκευή των κακοδοξιών τους με βάση το βιβλίο του ιερομονάχου Σωφρόνιου Γ.Μιχαηλίδη ”Η Ορθοδοξία και οι Μάρτυρες του Ιεχωβά” (εκδ. Ι.Μητροπόλεως Κιτίου Κύπρου).
Είναι έργο επίμονων και πολύπλευρων μελετών και αποτέλεσμα προσωπικών συζητήσεων με διάφορα στελέχη της αίρεσης.
Γι΄αυτό νομίζω και αξιόπιστο έργο.
Θα το παρουσιάσουμε δε συνοπτικά — διασκευαστικά.
Και αυτολεξεί στα νοήματα που επιλέγουμε.

Η αίρεση των Χιλιαστών ή Μαρτύρων του Ιεχωβά εμφανίστηκε στο τέλος του περασμένου αιώνα, γύρω στα 1870.
Αρχηγός και ιδρυτής της αίρεσης υπήρξε ο Εβραίος έμπορος Κάρολος Ρώσσελ, που διακήρυττε ότι ” ελάμβανε τον θείον λόγον κατ΄ευθείαν από το στόμα του Θεού”.

Ο Κ. Ρώσσελ γεννήθηκε το 1852 στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβανίας, στην Αμερική.
Σε ηλικία έντεκα χρόνων επιδόθηκε μαζί με τον πατέρα του στο εμπόριο, όπου σημείωσε μεγάλη επιτυχία χάρη στο εμπορικό του δαιμόνιο.
Πολύ νωρίς άρχισε να ασχολείται με θρησκευτικά θέματα, αλλά γρήγορα κατάντησε στο σκεπτικισμό και τον ορθολογισμό.
Αρχικά υπήρξε μέλος μιας Εκκλησίας, που λεγόταν Κογκρεγκασιοναλική.
Αργότερα μελέτησε τις θεωρίες του ιδρυτή της αίρεσης των Αντβενιστών, Γουίλλιαμ Μύλλερ, και με βάση αυτές δημιούργησε τις δικές του θεωρίες.
Άρχισε να πιστεύει τον εαυτό του για προφήτη, κι αφού εγκολπώθηκε τις διδασκαλίες όλων σχεδόν των αιρέσεων, δημιούργησε μια παναίρεση.
Των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

Το 1872 ο Κ. Ρώσσελ ίδρυσε την οργάνωση ”Σπουδασταί των Γραφών”, η οποία το 1931 μετονομάστηκε σε ”Μάρτυρες του Ιεχωβά”.
Το 1881 ίδρυσε τη ”Φυλλαδική Εταιρεία Σκοπιά”, η οποία το 1884 επισημοποιήθηκε ως νομικό πρόσωπο.

Η Εταιρεία αυτή από τότε διακηρύττει ότι αποτελεί ”τον μοναδικό αγωγό του Θεού” μέσω του οποίου διοχετεύεται η ”πνευματική τροφή” στη γη.
Άρχισε δε να εκδίδει και το περιοδικό ”Σκοπιά”, η έκδοση του οποίου συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Το 1909 το αρχηγείο της Οργάνωσης μεταφέρθηκε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

Ο Κ. Ρώσσελ πέθανε το 1916.
Τον διαδέχθηκε ο Ιωσήφ Ρόδερφορντ — που άφησε έντονη τη σφραγίδα του στην Οργάνωση — κι άλλοι τρεις στη συνέχεια.

Μερικές χαρακτηριστικές κακοδοξίες των Μαρτύρων του Ιεχωβά είναι οι εξής:
–Διδάσκουν ότι για να σωθεί κανείς πρέπει να ονομάζει το Θεό ”Ιεχωβά” (εξ ου και η ονομασία τους).
— Αρνούνται την Αγία Τριάδα (Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα).
Γι΄αυτούς ο μεν Υιός είναι κτίσμα του Θεού (και συγκεκριμένα ο αρχάγγελος Μιχαήλ), το δε Άγιο Πνεύμα, μια απρόσωπη δύναμη του Θεού.
— Αρνούνται την Ιερή Παράδοση ως πηγή της θείας αποκαλύψεως.
— Αρνούνται τη σωματική ανάσταση του Χριστού.
— Αρνούνται την Εκκλησία και τα μυστήριά της.
— Αρνούνται την αθανασία της ψυχής.
— Διδάσκουν ότι η Δευτέρα Παρουσία έγινε το 1914 και ότι σύντομα θα έρθει ο Χριστός να ιδρύσει επί γης χιλιετή βασιλεία (εξ ου και η ονομασία τους ”Χιλιαστές”).
— Διδάσκουν ότι ο Παράδεισος θα είναι επί της γης και ότι η αιώνια ζωή θα είναι ζωή υλικών απολαύσεων.
— Αρνούνται την αιώνια κόλαση και διδάσκουν την εκμηδένιση των μη σωζομένων.
— Αρνούνται τη Θεοτόκο και την αειπαρθενία της.
— Αρνούνται τους αγίους και τις πρεσβείες τους.
— Αρνούνται τον τίμιο Σταυρό και τις άγιες εικόνες.
— κ.ά. πολλά.

Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τη θρησκευτική αυτή οργάνωση είναι μια ρευστότητα σε μερικά σημεία του πιστεύω της.
Σε ορισμένα θέματα άλλα πίστευαν στον παρελθόν κι άλλα πιστεύουν τώρα.
Μη μπορώντας να αρνηθούν αυτές τις αντιφάσεις στη διδασκαλία τους, τις δικαιολογούν και τις παρομοιάζουν ”σαν μια πορεία όμοια με ζιγκ – ζαγκ”.
”Είναι αλήθεια — γράφουν — ότι επειδή το φως λάμπει προοδευτικά, και επειδή έγιναν λάθη λόγω ανθρώπινης ατέλειας και αδυναμίας, αυτοί οι χριστιανοί (οι Μάρτυρες του Ιεχωβά) χρειάστηκε σε μερικές περιπτώσεις να ξαναεκτιμήσουν απόψεις και διδασκαλίες”.
——————————————-

Αυτά ως αρχή της γνωριμίας μας με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, οι οποίοι δρουν στην πόλη μας υπόγεια και υπονομευτικά και αποτελούν κίνδυνο για τους αστήρικτους στην πίστη χριστιανούς μας.
( συνεχίζεται)

Ζιώγα Κατερίνα
Εκπαιδευτικός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.