Η VW, δεν άντεξε την πίεση και προφανώς ακολούθησε την συμβουλή των δικηγόρων της. Παραδέχτηκε την ευθύνη της για το ειδικό λογισμικό, που φέρει μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων της.
Προϋπολόγισε ήδη το πόσο των 6,5 δισ. ευρώ, για να αντιμετωπίσει τις πρώτες ανάγκες από το πρωτοφανές πρόβλημα. Η γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ ζήτησε από την VW «πλήρη διαφάνεια και γρήγορες εξηγήσεις».
Μάλιστα σε επίσημη ανακοίνωση της, δίνει μια ακόμη διάσταση σε αυτό το τόσο σημαντικό θέμα. Αποκάλυψε ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που έχουν το ειδικό λογισμικό στους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, ανέρχεται στα 11 εκατομμύρια. Επίσης, διευκρίνισε ότι είναι υπό εξέταση μοντέλα όλων των μάρκων που έχει στο χαρτοφυλάκιο της (Audi, Skoda, Seat και Porche).
Το θέμα ξεκίνησε όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διαθέτουν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης που διαθέτει η υπηρεσία. Το ειδικό λογισμικό, μειώνει την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιορίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.
Με αυτή την τακτική, τα γερμανικά μοντέλα κάλυπταν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια, μόνο όταν γινόταν έλεγχος από τα αρμόδια συνεργεία. Οι αμερικάνικες αρχές έχουν ενοχληθεί κυρίως για την παραπλάνηση που έκανε η VW στις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (Ν0Χ), οι οποίες σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων της VW ήταν αυξημένες έως και 40 φορές. Οι Αμερικάνοι επισημαίνουν ότι η μεγάλη ποσότητα ρύπων και κυρίως των Ν0Χ επιβαρύνουν υπέρμετρα την υγεία των κάτοικων και είναι έξω από τα πλαίσια που καθορίζει η αυστηρή νομοθεσία τους.
Η VW πλέον κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο γύρω στα 16 δισ. ευρώ. Σε δύσκολη θέση βρίσκεται και ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, που δεν αποκλείεται να παραιτηθεί. Σταμάτησαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων VW και Audi στην Αμερική και οι αντιπρόσωποι περιμένουν οδηγίες από την Γερμάνια για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η μετοχή της VW, έπεσε κατά 20% χθες. Η Νότια Κορέα προτίθεται να ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων του γερμανικού ομίλου και να προβεί σε δηλώσεις.
Υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα, τα οποία καλείται να απαντήσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
Πως κάλυπτε ένα τόσο σημαντικό θέμα που έχει σχέση με την υγειά των ανθρώπων εδώ και έξι χρόνια;
Γιατί οι μηχανικοί της που θεωρούνται από τους καλύτερους στον κόσμο και έχουν ανακαλύψει τις περισσότερες διατάξεις αναβάθμισης των αυτοκινήτων, δεν έλυσαν το πρόβλημα με σωστό τρόπο;
Γιατί δεν συμβουλεύτηκαν τους μηχανικούς των άλλων εταιρειών, για να μάθουν τους τροπής μείωσης των ρύπων;
Τέλος, επειδή υπάρχει το προηγούμενο με το σκάνδαλο της Τοyota, ας περιμένουμε τα τελικά πορίσματα πριν βγάλει οποιοσδήποτε την τελική απόφαση.
iefimerida