aerodromio-kerkiras-708

Aλαλούμ επικρατεί με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, καθώς σημερινές πληροφορίες κάνουν λόγο για εμπλοκή με τη γερμανική πλευρά να ζητά εγγυήσεις για την ολοκλήρωση της παραχώρησης όπως είχε συμφωνηθεί αρχικά και την κυβέρνηση να απαντά με… προειδοποιήσεις.

Συγκεκριμένα, σημερινές πληροφορίες ανέφεραν ότι η Fraport ζητά αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις ότι η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί όπως είχε συμφωνηθεί, ενώ φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης εξαιτίας του ρίσκου της Ελλάδας.

Το Μέγαρο Μαξίμου με non paper πριν λίγο παραδέχεται ότι η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίσης ήταν στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου ενώ πετά το γάντι στη γερμανική πλευρά προειδοποιώντας την ότι αν οι αγοραστές εγείρουν θέμα επαναδιαπραγμάτευσης τότε αυτή θα είναι συνολική.

«Η ολοκλήρωση της παραχώρησης  14 περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν συμφωνηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε (για ευνόητους λόγους)  ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης Ιουλίου.

Η κυβέρνηση τήρησε απολύτως τα συμφωνηθέντα και χθες, 18 Αυγούστου, δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ με αριθμό 240.Β/2015.

Αν και εφόσον η αντισυμβαλλόμενη εταιρία εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, η επαναδιαπραγμάτευση δεν θα περιορίζεται στα ζητήματα που θα τεθούν από την εταιρία, αλλά θα είναι συνολική», αναφέρει χαρακτηριστικά το non paper του Μαξίμου.

Τι φαίνεται πως ζητούν οι Γερμανοί 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον το τίμημα των 1,2 δισ. που αναφέρεται στη συμφωνία που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015. Ενδεικτικές είναι οι χθεσινές δηλώσεις εκπροσώπου της Fraport που χαρακτήρισε την απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ», και διευκρίνισε πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί τόσο να κερδίσει χρόνο όσο και ενδεχόμενες παραχωρήσεις, ενώ παράλληλα επιδιώκει να μην εμφανιστεί ως πειθήνιος επενδυτής που περίμενε υπομονετικά για να πληρώσει ένα τίμημα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει δίκαιο.

Η πρώτη ιδιωτικοποίηση ΣΥΡΙΖΑ 

Σημειώνεται ότι η απόφαση για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ελήφθη κατά τη διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και προχθές δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.

Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ.

Ποια είναι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται στη Fraport

Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι

  • της Θεσσαλονίκης,
  • της Κέρκυρας,
  • των Χανίων,
  • της Κεφαλλονιάς,
  • της Ζακύνθου,
  • του Ακτίου,
  • της Καβάλας,
  • της Ρόδου,
  • της Κω,
  • της Σάμου,
  • της Μυτιλήνης,
  • της Μυκόνου,
  • της Σαντορίνης και
  • της Σκιάθου

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.