Αλλαγές στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών σημειώθηκαν το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, με τα ηνία των πωλήσεων να αποσπά από την αμερικανική Apple, η κινεζική Lenovo.
Η κατάκτηση της πρώτης θέσης από τη Lenovo σηματοδοτεί την «εκθρόνιση» της Apple από την κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης για πρώτη φορά από το 3ο τρίμηνο του 2014, καθώς η αμερικανική εταιρεία διατηρούσε επί ένα εξάμηνο τα πρωτεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Lenovo απέσπασε την πρώτη θέση στη διεθνή αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών (desktops, notebooks and tablets) το 2ο τρίμηνο του 2015, πουλώντας λίγο λιγότερα από 16 εκατομμύρια PCs, περίπου 240.000 περισσότερα από την Apple, γεγονός που της εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 15%.
Τα στοιχεία της Canalys δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών υποχώρησαν κατά 12%, σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατερχόμενες στα 109,2 εκατ. συσκευές, με τις υποκατηγορίες των επιτραπέζιων PCs, των notebooks και των tablets να καταγράφουν διψήφια ποσοστά μείωσης.
Οι Apple, HP και Dell ακολούθησαν τη Lenovo, βελτιώνοντας τα μερίδιά τους στη φθίνουσα αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Από την πλευρά της, η Samsung, η οποία συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα των «ισχυρών» της παγκόσμιας αγοράς, είδε το μερίδιό της να υποχωρεί, κυρίως ως αποτέλεσμα των επιβραδυνόμενων πωλήσεων στον τομέα των tablets.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, Apple και Lenovo ηγήθηκαν των αγορών, όπου έχουν την έδρα τους οι ΗΠΑ και η Κίνα, αντίστοιχα.
Η αμερικανική επιχείρηση, όπως παρατηρούν οι ίδιοι, παραμένει εξαρτημένη από τις παγκόσμιες πτωτικές τάσεις της αγοράς των tablets, που βρίσκεται σε πτώση εδώ και τρία συνεχή τρίμηνα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Apple στον συγκεκριμένο τομέα, το iPad, κατήλθαν σε 10,9 εκατ. συσκευές το εξεταζόμενο διάστημα, αντιπροσωπεύοντας το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων PCs της αμερικανικής εταιρείας, ευρισκόμενες σε συνεχή πτώση από το 4ο τρίμηνο του 2013.
kathimerini