su-708_1

Ηγέτες από όλο τον κόσμο, ανάμεσα τους και ο Αλέξης Τσίπρας, βρέθηκαν στα φαντασμαγορικά εγκαίνια της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι εικόνες από τα εγκαίνια ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακές με το πανηγυρικό κλίμα να είναι διάχυτο στην ατμόσφαιρα για την ολοκλήρωση του έργου που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τα επόμενα χρόνια.

Είναι ένα σημαντικό έργο για την παγκόσμια ναυσιπλοΐα, καθώς αυτή αλλάζει με την αμφίδρομη κυκλοφορία πλοίων σε ταχύτερους χρόνους από 18 σε 11 ώρες.

Στην τελετή των εγκαινίων υπήρχε και ελληνική παρουσία στη θάλασσα με τη διέλευση της ελληνικής φρεγάτας «Σπέτσαι».

Η διάρκεια του έργου κράτησε μόλις 1 χρόνο, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις που ανέφεραν πως θα ολοκληρωθεί σε 3.

Οπως τόνισε ο επικεφαλής της Διώρυγας του Σουέζ, Μοχάμπ Μέμις, η νέα τεχνητή υδάτινη οδός αρχικά είχε σχεδιαστεί να έχει 72 χλμ. μήκος, με κόστος 4 δισ. δολάρια.

Το έργο θα περιλαμβάνει 35 χλμ. μήκος «ξηρό σκάψιμο» και 37 χλμ. πιθανής «επέκτασης» και εμβάθυνσης, κάτι που θα μπορούσε να διευρύνει την υπάρχουσα Διώρυγα.

Λαμβάνοντας υπόψιν πως πρόκειται για ένα έργο που έχει ως στόχο όχι μόνο την αύξηση του υφιστάμενου καναλιού αλλά θα δώσει και την δυνατότητα ενίσχυσης της οικονομίας της Αιγύπτου.

Τι αλλάζει στον χάρτη της ναυσιπλοΐας

Η νέα διώρυγα, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα λειτουργεί με την ήδη υπάρχουσα θα επιτρέψει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας των πλοίων σε γρήγορο χρόνο, από 18 σε 11 ώρες, ενώ θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.

Η διώρυγα συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ χωρίζει την αφρικανική ήπειρο από την Ασία και παρέχει τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Ευρώπης και των εκτάσεων που βρίσκονται γύρω από τον Ινδικό και δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό. Είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς του κόσμου.

Στόχος του έργου του νέου καναλιού, που ξεκίνησε στις 6/08/2014 και ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 12 μήνες αντί τριών ετών που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις, είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας, η ενίσχυση των κερδών και η προσέλκυση περισσοτέρων πλοίων. Στόχος είναι να περνούν καθημερινά έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα.

Η αρχή της διώρυγας του Σουέζ προβλέπεται, επίσης, να αυξήσει τα ετήσια έσοδά της από 5,3 δισ. δολ. το 2015 σε 13,2 δισ. δολ. το 2023, καθώς θα καταστήσει τη θέση της ως μία από τις σημαντικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Η νέα διώρυγα έχει ως προοπτική να δημιουργηθεί μια πλήρως αναπτυγμένη βιομηχανική περιοχή γνωστή ως η «ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ». Η ζώνη θα αποτελέσει βιομηχανική περιοχή και εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς, όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Στόχος είναι να παρέχει υπηρεσίες και πρόσβαση σε περισσότερους από 1,6 δισ. πελάτες από όλο τον κόσμο.

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.