A301BC377E4849AE14E3E2FC5B4A37D9

Στο ναδίρ βρίσκεται φέτος η πληρότητα στα οργανωμένα κάμπινγκ σε όλη την Ελλάδα, με τους ιδιοκτήτες να μην προλαβαίνουν να ανακάμψουν από την πτώση της κίνησης των δύο προηγούμενων μηνών. Με προσφορές, εκπτώσεις και συμφέροντα πακέτα οι ιδιοκτήτες προσπαθούν έστω και την τελευταία στιγμή να μπαλώσουν τη ραγδαία πτώση του Ιουλίου (περίοδος δημοψηφίσματος, capital controls) που πάγωσε την αγορά.

Σύμφωνα με την πανελλήνια ένωση κάμπινγκ, η πληρότητα φτάνει το 30% πανελλαδικά και η φετινή συντριβή συγκρίνεται με εκείνη του 1990 που το σύνολο της τουριστικής αγοράς τόσο την Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια και την Ευρώπη είχε αποδεκαστιστεί.

Το καλό ξεκίνημα της τουριστικής χρονιάς από τα τέλη Απριλίου γέμιζε αισιοδοξία κι αν και ο καιρός δεν αποδείχτηκε σύμμαχος τον Ιούνιο, οι ιδιοκτήτες εκτιμούσαν ότι η φετινή χρονιά θα μπορούσε να δώσει ανάσα στις εκατοντάδες επιχειρήσεις. Η οικονομική ανασφάλεια των Ελλήνων για τις νέες φοροεπιδρομές αλλά και των ξένων επισκεπτών κυρίως λόγω των capital controls έφερε μείωση των αφίξεων τον Ιούνιο μέχρι και 60% και τον Ιούλιο μέχρι και 35% και, όπως αναμενόταν, μείωση των ημερών της παραμονής των επισκεπτών.

«Δεν προλαβαίνουμε να ανακάμψουμε από το δυστύχημα που συνέβη το προηγούμενο διάστημα. Αν και η σεζόν σε κάποια μέρη κρατάει μέχρι και τέλη Σεπτέμβρη, η συντριπτική πλειοψηφία των camping έχει κίνηση μέχρι τις 18 Αυγούστου. Η φετινή σεζόν έχει χαθεί. Αυτή τη στιγμή η πληρότητα κινείται στο 25 με 30%. Π.χ. σε κάμπινγκ στην Αρχαία Ολυμπία που δουλεύει αποκλειστικά με ξένους τουρίστες, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 9-10 τροχόσπιτα, δηλαδή 20 άτομα, με τη δυναμικότητα του χώρου να είναι για 300», περιγράφει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Κάμπινγκ Κώστας Παπαδόπουλος.

Ιδια είναι η εικόνα σε όλη την Ελλάδα, όπου αυτή τη στιγμή δίνεται κυριολεκτικά μάχη για να επιστρέψει η ομαλότητα στην τουριστική κίνηση. Στο πανέμορφο Πήλιο, το δημοφιλές κάμπινγκ «Papa Nero» τον Ιούνιο ήταν άδειο από κόσμο. «Ο Ιούνιος μας τρόμαξε καθώς είδαμε μία πτώση που άγγιξε και το 60%.

Ο Ιούλιος κινήθηκε αρχικά με μείωση έως 35%, που τώρα παλεύουμε να κλείσει έστω με μία πτώση της τάξης του 15%. Οι πελάτες μας είναι Ελληνες στη συντριπτική πλειοψηφία και έχουν μειώσει της ημέρες παραμονής τους στο μισό. Από 10 και 15 μέρες που έμεναν μέχρι και πέρυσι πλέον κάθονται 4-5 μέρες. Φυσικά έχουμε απορροφήσει κάθε αύξηση του ΦΠΑ και έχουμε κάνει και έκπτωση 15% στις τιμές του εστιατορίου», λέει στον «Ε.Τ.» ο ιδιοκτήτης Νίκος Μπασματζίδης

e-typos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.