ferrary

Ο Γερμανός κατάφερε να φέρει τη Ferrari στο μεσαίο σκαλί του βάθρου εκμεταλλευόμενος την κακή μέρα και τα λάθη των Mercedes. Αφιέρωσε τη νίκη στον αδικοχαμένο Jules Bianchi. Πίσω του τερμάτισαν οι δυο Red Bull, o Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο.

Σημαντική πτώση της θερμοκρασίας κατά  10 βαθμούς σε σχέση με τις δυο προηγούμενες μέρες έδωσε μια ανάσα σε οδηγούς, μηχανές και ελαστικά. Στον αέρα δεν ξεπέρασε τους 22 βαθμούς και στο οδόστρωμα ήταν οριακά πάνω από 40 βαθμούς.

Με το ακάθαρτο μέρος στην εκκίνηση ν’ αποτελεί μειονέκτημα, τα προσπεράσματα εξαιρετικά δύσκολα και το κομμάτι της ευθείας εκκίνησης τερματισμού να έχει μήκος 610 μέτρα από τη θέση του Hamilton μέχρι την πρώτη στροφή όλοι είχαν ιδιαίτερη αγωνία για την εκκίνηση. Ο Massa δεν τοποθέτησε σωστά τη Williams οπότε ο γύρος σχηματισμού επαναλήφθηκε και οι γύροι αγώνα μειώθηκαν σε 69. Πήρε μάλιστα ποινή 5 δευτερολέπτων γι’ αυτό την οποία εξέτισε πριν την πρώτη αλλαγή ελαστικών.

Ο Vettel πετάχτηκε από την 3η θέση και έστριψε 1ος στην πρώτη στροφή. Πίσω του βρέθηκε ο Raikkonen που ήταν 5ος ενώ οι Mercedes έχασαν έδαφος με το Hamilton να διαμαρτύρεται γιατί θεώρησε πως ο Rosberg βρέθηκε στη γραμμή του. Ο Γερμανός κρατήθηκε πίσω από τις Ferrari που πέτυχαν το ιδανικό ξεκίνημα ενώ ο Hamilton βρέθηκε στη 10η θέση καθώς αναγκάστηκε να πατήσει εκτός πίστας σε ακάθαρτο κομμάτι στη στροφή 6.  Μάλιστα συνέχισε να διαμαρτύρεται έντονα πως ο Rosberg άλλαξε πάνω από μια φορά τη γραμμή του.  Την ίδια στιγμή έχανε χρόνο πίσω από το Massa πιέζοντας ασφυκτικά για να τον περάσει.

26 7dr3Μπροστά ο αγώνας βρήκε ένα ρυθμό με τον Vettel να οδηγεί την κούρσα και τους Raikkonen, Rosberg ν’ ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής όχι περισσότερο από 2 sec. Γύρο με το γύρο ήταν εμφανές πως ο Rosberg έχανε έδαφος με ρυθμό 4 δέκατα στο γύρο και άρχισαν τα ερωτηματικά για τη στρατηγική που ακολουθούσαν οι ομάδες.  Είναι χαρακτηριστικό πως στον 12ο γύρο ο Rosberg έχασε 1 sec από το Vettel.
Συνεχίζοντας σ’ αυτό το ρυθμό ο Γερμανός με τη Mercedes είδε μέχρι το 18ο γύρο τη διαφορά του ν’ ανοίγει από το Vettel στα 10 sec και από το Raikkonen στα 7 sec. Την ίδια στιγμή ο Hamilton κινούνταν ταχύτερα απ’ όλους, ο μόνος κάτω από 1.28 και είχε φτάσει ήδη στην 5η θέση εκμεταλλευόμενος την είσοδο κάποιων εκ των προπορευόμενων στα pit. Ο ίδιος πέρασε μόνο τον Perez, νωρίτερα είχαν υπερθερμανθεί τα φρένα του ενώ πίεζε το Massa. Ο Βρετανός άλλαξε ελαστικά για πρώτη φορά στον 20οστό γύρο έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και κατάφερε βγαίνοντας οριακά μπροστά από το Bottas να διατηρήσει την 5η θέση. Ο Rosberg μπήκε στον επόμενο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα όπως και ο Ricciardo. Στον 22ο γύρο μπήκε ο πρωτοπόρος Vettel που έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen ενημέρωνε τους μηχανικούς της Ferrari πως είχε χάσει ένα κομμάτι από την εμπρός αεροτομή. Τελικά ο Φινλανδός άλλαξε ελαστικά έβαλε πάλι τη μαλακή γόμα και έμεινε μπροστά από το Rosberg.

Τίποτα δεν άλλαξε δραματικά μετά την 1η σειρά pit stop και μόνο ο Hamilton πίεζε ασφυκτικά το Ricciardo για την 4η θέση. Ο Βρετανός είχε DRS μετά τον 26ο γύρο και ήταν προσπαθούσε να αιφνιδιάσει τον Αυστραλό. Απ’ την άλλη η διαφορά του από το Vettel είχε ξεπεράσει τα 30 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton πέρασε το Ricciardo και άρχισε να πλησιάζει με καταιγιστικό ρυθμό το Rosberg ο οποίος φορούσε τη μέση γόμα.

Στον 34ο γύρο ο Βρετανός σημείωσε με τη Mercedes ταχύτερο γύρο με 1:26.8 την ώρα που οι Ferrari γύριζαν στο 1:27.8 και ο Rosberg στο 1:28.7. Φαινόταν πως ήταν καθαρά θέμα χρόνου να τους φτάσει αν άντεχαν τα ελαστικά του.  Δυστυχώς για το Βρετανό αυτό δεν ήταν εύκολο δεδομένου πως και η θερμοκρασία στο οδόστρωμα είχε πλέον περάσει τους 46 βαθμούς Κελσίου. Από την άλλη οι μηχανικοί της Mercedes πίεζαν το Rosberg ν’ ανεβάσει ρυθμό για να βρεθεί στο τελευταίο μέρος του αγώνα σε απόσταση βολής από τις Ferrari. Ο Rosberg σε αντίθεση με Hamilton, Raikkonen και Vettel είχε ήδη βάλει τη μέση γόμα και μπορούσε στο τελευταίο μέρος να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα της μαλακής γόμας.
Στον 41ο γύρο ο Raikkonen διαμαρτυρήθηκε στους μηχανικούς της Ferrari για περίεργο θόρυβο και απώλεια δύναμης στο μονοθέσιο του.  Όπως τον ενημέρωσαν το πρόβλημα ήταν στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα MGU-K. Την ίδια στιγμή ο Hulkenberg έχασε τον έλεγχο της Force India στην 1η στροφή καθώς κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή. Τα θραύσματα βρέθηκαν κάτω από το μονοθέσιο οδηγώντας το Γερμανό οδηγό σε έξοδο με μπλοκαρισμένους τροχούς. Αυτό είχε ως  αποτέλεσμα να χρειαστεί η επιβολή καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (Virtual Safety Car). Ο Γερμανός βγήκε ανέπαφος από τη Force India την ώρα που πολλοί οδηγοί όρμησαν στα pit για αλλαγή ελαστικών.
Προς έκπληξη πολλών ο Rosberg παρότι μπορούσε να βάλει τη μαλακή γόμα επέλεξε τη μέση γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα.  Θυμίζουμε πως είναι μια γόμα φτιαγμένη να δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες και σίγουρα δεν βολεύονταν με 46 βαθμούς Κελσίου. Εξ’ ου και όλοι οι υπόλοιποι ελαχιστοποίησαν τη χρήση της. Επιπλέον οι γύροι που απέμεναν ήταν μόνο 14!

BUDAPEST (UNGHERIA)  © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Με αγωνία παρακολουθούν ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, James Allison αριστερά και ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Maurizio Arrivabene την εμπλοκή του αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές 

Τελικά ο αλυτάρχης αποφάσισε να εμπλέξει το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen ενημερώνονταν από τοςυ μηχανικούς της ομάδας του πως θα έπρεπε για το υπόλοιπο του αγώνα να συνεχίσει χωρίς το μεγάλο ηλεκτροκινητήρα με πολύ λιγότερη δύναμη.
Ο Vettel είχε επίσης χάσει το προβάδισμα που με τόσο κόπο έχτισε για 42 γύρους και βρίσκονταν στην πίστα με τη μέση γόμα που δεν του ταίριαζε καθόλου. Η επανεκκίνηση βρήκε το Ricciardo που είχε τη μαλακή γόμα να επιτίθεται στο Hamilton στη στροφή 1 όπου και ακούμπησαν. Ο Αυστραλός έχασε την πορεία του και ο Hamilton φάνηκε να έχει πρόβλημα από την επαφή. Μπροστά τους ο Rosberg πέρασε εύκολα τη Ferrari του Raikkonen που υπολειτουργούσε και όρμησε για το Vettel.  O Hamilton έχασε ακόμη μια θέση από την άλλη Red Bull του Kvyat και ήταν προφανές πως είχε πρόβλημα.
Ο Ricciardo με πληγωμένη Red Bull πέρασε το Raikkonen και ανέβηκε 3ος την ώρα που ρωτούσε τους μηχανικούς του για το πόσο σοβαρή μπορεί αν είναι η ζημιά που του προκάλεσε το χτύπημα του Hamilton. O Βρετανός αναγκάστηκε μετά την επαφή να μπει στα πιτ ν’ αλλάξει ρύγχος και πήρε φρέσκια μαλακή γόμα την ώρα που ο Rosberg προσπαθούσε να μαζέψει τη διαφορά του από το Vettel για την 1η θέση. Πράγμα που γίνονταν με ρυθμό 4 δέκατα στο γύρο έτσι ο Γερμανός πολύ σύντομα απέκτησε πλεονέκτημα DRS. Ο Raikkonen μπήκε για ν΄ αλλάξει ελαστικά και  έσβησε η μονάδα ισχύος. Χάθηκε αρκετός χρόνος για να πάρει πάλι μπροστά με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να επιστρέψει στην πίστα 17ος.  Τελικά μετά από λίγο εγκατέλειψε.
Ο Rosberg προσπαθούσε να βρει τρόπο να περάσει το Vettel την ώρα που ο Ricciardo πλησίαζε πίσω τους με ρυθμό 1 sec στο γύρο.  Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν στο Hamilton ποινή διέλευσης από τα pit για την επαφή με το Ricciardo. Κάπου εκεί ολοκληρώθηκε και η προσπάθεια του Βρετανού που εκκινούσε από την pole να πετύχει κάτι αξιόλογο σήμερα.  Ακούστηκε δε να ζητά συγγνώμη από τους μηχανικούς της Mercedes όταν του επιβεβαίωσαν πως είναι τελευταίος. Την ίδια ώρα η άλλη W06 έδειχνε ανήμπορη στα χέρια του Rosberg να περάσει τη Ferrari του Vettel ενώ πίσω ο Ricciardo πίεζε ασφυκτικά έχοντας και την ταχύτερη μαλακή γόμα. Τελικά ο Αυστραλός σε μια τραβηγμένη προσπάθεια να περάσει στην 1η στροφή χτύπησε από πίσω τον τροχό του Rosberg ο οποίος αναγκάστηκε να μπει στα pit για αλλαγή. Το ίδιο και ο Ricciardo καθώς έσπασε η εμπρός αεροτομή του. Έτσι πίσω από το Vettel βρέθηκε ο Kvyat ενώ ο Ricciardo επέστρεψε στην 3η θέση.

26 7dr2O Kvyat έφερε τη Red Bull στη 2η θέση.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά ο Alonso κατάφερε να πλασαριστεί στην 5η θέση με τη McLaren Honda ένα αποτέλεσμα βάλσαμο για τη βρετανική ομάδα που επίσης είδε το Button να παίρνει και αυτός τους δυο βαθμούς της 9ης θέσης. Τελικά οι Mercedes τερμάτισαν ο μεν Hamilton 6ος ο δε Rosberg 8oς. Ο νεαρός Ρώσος Daniil Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο σε μια πίστα που η υστέρηση της μονάδας ισχύος δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο. Σίγουρα είναι ένα καλό αποτέλεσμα για την Red Bull Renault να δει και τα δυο μονοθέσιά της στο βάθρο, αυτό είχε να συμβεί από το 2013.

Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά
1 Sebastian Vettel Ferrari 69 1’46m09.985
2 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 69 15.700
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 69
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 69
5 Fernando Alonso McLaren/Honda 69
6 Lewis Hamilton Mercedes 69
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 69
8 Nico Rosberg Mercedes 69
9 Jenson Button McLaren/Honda 69
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 69
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 69
12 Felipe Massa Williams/Mercedes 69
13 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 69
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 69
15 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 67 2 γύροι
16 Will Stevens Marussia/Ferrari 65 4 γύροι
Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 60 Εγκατέλειψε
Kimi Raikkonen Ferrari 55 Μονάδα ισχύος
Sergio Perez Force India/Mercedes 53 Εγκατέλειψε
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 41 Εμπρός αεροτομή

 

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.