ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣΔιοργάνωση εθνικού προγράμματος για την γνωριμία των ομογενών με την Πατρίδα, την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και του πολιτισμού Αξιότιμη Πρόεδρε, Αξιότιμοι Υπουργοί,Με την παρούσα επιστολή θέλω να σας υποβάλω την πρότασή μου για την εκπόνηση ενός γενικού σχεδίου που έχει ως στόχο να φέρει όλο τον ελληνισμό κοντά, σε όποιο σημείο της γης και αν βρίσκεται. Ανέκαθεν πίστευα ότι η ελληνική διασπορά αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Έθνους και ένα διαχρονικό στοιχείο της εθνικής μας κληρονομιάς, το οποίο δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονιέται από το ελληνικό κράτος και τις ελληνικές κυβερνήσεις.Οι ομογενείς μας, όπου και αν βρίσκονται αποτελούν έναν υπέρ-πολύτιμο δίαυλο διάδοσης και διάχυσης των ιδεών, των αρχών, των αξιών και των ιδανικών μας, που μας χαρακτηρίζουν ως Λαό και που έχουν σημαδέψει την ιστορία μας έως σήμερα, ενώ συγχρόνως, και ουδείς μπορεί να το αρνηθεί αυτό, συναποτελούν ένα κορυφαίο και ζωτικό μέσο για τη χάραξη μιας αποτελεσματικής εξωτερικής πολιτικής, η οποία δύναται να αναπτύσσεται και να ενδυναμώνεται σε διαπεριφερειακό και διεθνές πλαίσιο. Πάνω από όλα, η ομογένεια αποτελεί τη ζωντανή εξέλιξη και προέκταση των προγόνων μας, των συγγενών μας και των αγαπημένων προσώπων μας που έφυγαν από την Ελλάδα, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον. Δυστυχώς, για την Πατρίδα μας, αντίστοιχη μετανάστευση πραγματοποιείται και κατά τη σύγχρονη συγκυρία, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό ομογενείς τρίτης και τέταρτης γενιάς, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις ρίζες τους, τη γλώσσα  και τις παραδόσεις μας, και να προστίθεται, τελικά, και μία νέα γενιά Ελλήνων, η οποία δημιουργεί και διαπρέπει εκτός Ελλάδος.Πιστεύω βαθύτατα ότι όλες αυτές οι γενιές των ομογενών – συμπατριωτών μας πρέπει να συνδεθούν σε μόνιμη και διαρκή βάση με  το ελληνικό κράτος και να δημιουργηθεί εκ νέου μια σχέση αλληλεπίδρασης και αλληλεγγύης μεταξύ όλων των Ελλήνων. Η βάση αυτού του εγχειρήματος είναι η παιδεία. Είναι καθήκον μας να προφέρουμε στους ανθρώπους μας και στα παιδιά μας τη δυνατότητα να μάθουν για την Ελλάδα και για τον τόπο τους αξιοποιώντας ανεκμετάλλευτες δημόσιες υποδομές, όπως κατασκηνώσεις, εστίες και θέρετρα των ενόπλων δυνάμεων, υπουργείων, δημόσιων φορέων, τραπεζών και ταμείων κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το Πάσχα και πριν την έναρξη του σχολικού έτους,  ώστε να μπορούν τα παιδιά και οι γονείς να οργανώνουν τις διακοπές τους και εκδρομές προς την Ελλάδα, συνδυάζοντάς αυτές με την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στα οποία θα μπορούν να διδάσκουν χιλιάδες νέα παιδιά – εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι άνεργοι σήμερα, έναντι μιας εποχικής αμοιβής. Παράλληλα, οι ομογενείς μας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον φυσικό πλούτο της Χώρας μέσω της διοργάνωσης αθλοπαιδιών στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που μένουν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητες, καθώς και να λάβουν μέρος σε πολιτιστικές και κοινωφελείς δράσεις σε όλη την επικράτεια, γνωρίζοντας τον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής τους, την ελληνική ύπαιθρο και τις παραδόσεις. Θεωρώ ότι, ως μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας και ως υπηρέτες του λαού και του δημοσίου συμφέροντος, έχουμε χρέος απέναντι στη νέα γενιά, στις επόμενες γενιές των ομογενών μας, καθώς και απέναντι στην ιστορία μας, να μεριμνήσουμε για τη σχεδίαση ενός εθνικού προγράμματος που θα μπορεί να εξυπηρετήσει αυτούς του σκοπούς και κρίνω ότι είναι πραγματοποιήσιμο, αρκεί να υπάρξει ο απαραίτητος συντονισμός μεταξύ μας, η προσήκουσα συναντίληψη και φυσικά η κοινή βούληση.  Ζητώ τις απόψεις σας επί της πρότασής μου αυτής καθώς και την εκ του σύνεγγυς συνεργασία μας σε μία κοινή σύσκεψη, κατά την οποία θα έχω την ευκαιρία να σας αναπτύξω αναλυτικότερα τα ανωτέρω.  Πρωτοβουλία για την επανάχρηση σχολικών βιβλίων – η οικολογική και περιβαλλοντική διάσταση στα σχολείαΚύριοι Υπουργοί,Μέσω αυτής της επιστολής επιθυμώ να σας εισηγηθώ δύο μέτρα τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση της οικολογικής και περιβαλλοντικής διάστασης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση:Το πρώτο μέτρο αφορά την επανάχρηση των σχολικών βιβλίων:Κατά την περασμένη σχολική χρονιά πολλές φορές έγινα δέκτης αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών για σημαντικές ελλείψεις σε διάφορα χρειώδη των σχολειών μας, εξαιτίας των γενικότερων δημοσιονομικών προβλημάτων. Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος και ανάμεσα σε άλλα μέτρα που, προφανώς, λαμβάνει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, εκτός από την προσπάθεια για εξεύρεση κονδυλίων και ειδικά προς την κατεύθυνση του περιορισμού δαπανών, εισηγούμαι την από πλευράς σας  ανάληψη συνεργειών με τον οικείο υπουργό, ακόμη και στο επίπεδο μιας κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας για την ενεργοποίηση πολιτικών ενθάρρυνσης της επανάχρησης των σχολικών βιβλίων ώστε να προκύπτει όφελος, αφενός για το περιβάλλον εξοικονομώντας φυσικούς πόρους και αφετέρου όφελος για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου παιδείας, εξοικονομώντας τις δαπάνες για τα σχολικά βιβλία και αξιοποιώντας αυτές σε άλλους σκοπούς της εκπαιδευτικής διαδικασίας και για την κάλυψη άλλων δαπανών, όπως πετρελαίου θέρμανσης, Η/Υ και αναλώσιμων.Συγκεκριμένα, προτείνεται η συλλογή και επανάχρηση για όσα από τα σχολικά βιβλία επιτρέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία και πρακτική. Η διαδικασία της συλλογής θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα στο τέλος κάθε σχολικού έτους προκειμένου να επαναχορηγηθούν στα παιδιά του επόμενου έτους της ίδιας τάξης. Υπενθυμίζω πως η πολιτική αυτή είναι συνήθης σε άλλες χώρες της Ε.Ε.. Η επανάχρηση των σχολικών βιβλίων θα μπορούσε να αρχίσει να εφαρμόζεται, αρχικά στις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου από την προσεχή σχολική χρονιά, με σκοπό κάθε βιβλίο να επαρκή για τουλάχιστον τρεις χρήσεις. Επιπλέον, θα μπορούσε έναντι τιμήματος, στην τιμή κόστους, να δίδεται η δυνατότητα κατακράτησης των βιβλίων από όσους μαθητές επιθυμούν τη μη παραχώρησή τους, ή έχουν προβεί σε αδικαιολόγητη μερική ή ολική καταστροφή τους πριν το πέρας της τριετίας καθιστώντας τα άχρηστα για περαιτέρω αξιοποίηση.Το δεύτερο μέτρο αφορά την καθιέρωση ετήσιου σεμιναρίου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τα ΚΠΕ :Πρόσφατα, στις 5 Ιουνίου γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και είχα την ευκαιρία να προσκληθώ και να επισκεφθώ σχετικό σεμινάριο, το οποίο διοργανώθηκε από το ΚΠΕ Γρεβενών με ευρεία συμμετοχή των μαθητών του νομού μας. Η όλη διαδικασία ήταν άρτια οργανωμένη και υποδειγματική, αφού έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν την έννοια των φυσικών πόρων και να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Επειδή εκτιμώ ότι η προστασία του περιβάλλοντος και η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή θα αποτελέσουν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 21ου αιώνα, θεωρώ ότι η νέα γενιά πρέπει να πληροφορηθεί και για τις επιπτώσεις του μέλλοντος καθώς και να γνωρίζει για τις μεθόδους και τα κατάλληλα μέσα προστασίας. Συνεπώς, θα μπορούσατε και πάλι, εντός των αρμοδιοτήτων σας, στα πλαίσια συνεργειών και συνεργασίας των δύο υπουργείων, να προχωρήσετε στην θεσμοθέτηση ετήσιου σεμιναρίου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, για όλα τα σχολεία της χώρας, στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, ήτοι προς το τέλος της σχολικής χρονιάς και την 5η Ιουνίου.Πιστεύω βαθύτατα ότι, παρά το γεγονός της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας, έχουμε τα μέσα και τις δυνατότητες, προκειμένου να χαράξουμε, να ανασχεδιάσουμε και να συνθέσουμε δημόσιες πολιτικές, οι οποίες θα προάγουν το δημόσιο συμφέρον εξοικειώνοντας τη νέα γενιά με την δημιουργική προαίρεση προς την ανάληψη συλλογικών δράσεων ένεκα της προστασίας του, προσφέροντάς τους παράλληλα τις απαραίτητες διεθνείς προσλαμβάνουσες, ώστε να διαχειρίζονται κρίσιμα θέματα για το μέλλον τους, ως πολίτες του κόσμου.

Με εκτίμηση,

Τιμολέων Κοψαχείλης Βουλευτής  Γρεβενών

Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed