Μόνο απλή υπόθεση δεν χαρακτηρίζεται η κατάθεση των διατάξεων που θα ανοίξουν το δρόμο για την ενεργοποίηση της συμφωνίας, αφού πέρα από το προφανές– δηλαδή τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα- υπάρχουν και νομικά κωλύματα.
Μια πρώτη σκέψη που μπήκε στο τραπέζι ήταν να περάσουν και να ψηφιστούν όλα τα προαπαιτούμενα ως νόμος- πλαίσιο, δηλαδή όπως ο πρώτος μνημονιακός νόμος του 2010, όπου απλώς περιγράφηκαν οι δράσεις και τα μέτρα και όλα παραπέμπονταν στην έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων. Η λύση αυτή χαρακτηρίζεται εύκολη και με σαφώς λιγότερα νομοτεχνικά προβλήματα, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν τα υπόλοιπα εθνικά κοινοβούλια θα θεωρήσουν επαρκή αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, με δεδομένο ότι αυτού του είδους οι διαδικασίες μπορεί να αποδειχθούν χρονοβόρες.
Ως εκ τούτου, υπό τον κίνδυνο να. σκοντάψει η συμφωνία σε κάποιο κοινοβούλιο, η κυβέρνηση θα πάει με τη. συμβατική λογική, δηλαδή με ένα πολυνομοσχέδιο, το οποίο δεν αποκλείεται ακόμα κι έτσι να χρειαστεί διευκρινιστικές ή εκτελεστικές Αποφάσεις.
Ακόμα κι έτσι, όμως, παράγοντες με μακρά εμπειρία στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης επισημαίνουν ότι τα συνταξιοδοτικά νομοσχέδια πρέπει να περνάνε πρώτα από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι δεν προλαβαίνουμε τις προθεσμίες. Η πιο λογική επιλογή είναι να μείνει το Δημόσιο εκτός του πλαισίου που θα ρυθμίζει ή μάλλον θα καταργεί τώρα τις πρόωρες συντάξεις, έτσι ώστε να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία του Ε.Σ. και να έρθουν οι σχετικές διατάξεις σε δεύτερη φάση.
Δυσκολίες υπάρχουν και στη σύνταξη των φορολογικών διατάξεων, ειδικά αυτών που αφορούν στο ΦΠΑ, με δεδομένο ότι οι αλλαγές στους συντελεστές για τα τρόφιμα δεν είναι τόσο απλή διαδικασία όσο φαίνεται.
Σήμερα, ο Κώδικας ΦΠΑ ορίζει με εξαντλητικό κατάλογο ποια αγαθά υπάγονται σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ και αυτό που μπορεί να διαπιστώσει και ο πλέον αδαής, είναι ότι ο συντελεστής εφαρμόζεται στην πρώτη ύλη π.χ. δημητριακά, νωπά λαχανικά, κρέας κ.λ.π και όχι στα τελικά προϊόντα όπως για παράδειγμα τα ζυμαρικά ή το ψωμί. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ο χαμηλός συντελεστής 13% θα συνεχίσει να εφαρμόζεται μόνο στα βασικά τρόφιμα, το υπουργείο Οικονομικών υποχρεούται να ορίσει ρητώς ποια τρόφιμα θεωρούνται βασικά και ποια όχι. Σημειώνεται ότι η εξειδίκευση είναι αναγκαία, έτσι ώστε να μην επαναληφθούν τα ευτράπελα με τους διαφορετικούς συντελεστές στην εστίαση, όταν άλλο συντελεστή είχε η τυρόπιτα στο χέρι κι άλλο συντελεστή η τυρόπιτα ή ο καφές στο κατάστημα.