«Αποφασίσαμε να αναστείλουμε την UberPOP στη Γαλλία, κυρίως για να εγγυηθούμε την ασφάλεια των οδηγών της Uber». Η νίκη των γάλλων οδηγών ταξί.Η εταιρεία Uber Technologies με έδρα τις ΗΠΑ αποφάσισε να αναστείλει τις δραστηριότητες της UberPOP- μίας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα- στη Γαλλία, όπου οι αρχές έχουν στραφεί δικαστικώς κατά της υπηρεσίας ταξί, δήλωσε σήμερα στη Le Monde ο τοπικός διαχειριστής της.
Με σύνθημά της «μικρές διαδρομές σε μεγάλες πόλεις» η UberPOP λειτουργεί σε περισσότερες από 200 πόλεις σε 45 χώρες.
«Αποφασίσαμε να αναστείλουμε την UberPOP στη Γαλλία από τις 20:00 (τοπική ώρα) σήμερα το απόγευμα, κυρίως για να εγγυηθούμε την ασφάλεια των οδηγών της Uber», δήλωσε στην εφημερίδα ο Τιμπό Σιμφάλ, επικεφαλής της Uber France, αναφερόμενος στα βίαια επεισόδια με τους αδειούχους οδηγούς ταξί, οι οποίοι κατηγορούν για αθέμιτο ανταγωνισμό την εταιρεία.
Η εφαρμογή UberPOP δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να μισθώσουν ιδιωτικό αυτοκίνητο αντί για ταξί.
Με σύνθημά της «μικρές διαδρομές σε μεγάλες πόλεις» λειτουργεί σε περισσότερες από 200 πόλεις σε 45 χώρες.
Οι οδηγοί που συμμετέχουν στην εφαρμογή δεν είναι επαγγελματίες. Πρέπει όμως να διαθέτουν για τουλάχιστον τρία χρόνια άδεια οδήγησης και λευκό ποινικό μητρώο.
Την περασμένη εβδομάδα, η γαλλική κυβέρνηση διέταξε το κλείσιμο της υπηρεσίας σε εθνικό επίπεδο, ενώ δύο στελέχη της θα παραπεμφθούν σε δίκη στη Γαλλία στις 30 Σεπτεμβρίου.
Η χρέωση της εκάστοτε διαδρομής είναι σαφώς χαμηλότερη από την αντίστοιχη σε ένα συμβατικό ταξί. Στη γαλλική πρωτεύουσα, συγκεκριμένα, η εταιρεία επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν τα ταξί της χωρίς την ειδική άδεια, η οποία κοστίζει περίπου 240.000 ευρώ.
Τα δύο αυτά στελέχη- ο Τιμπό Σιμφάλ, επικεφαλής των γαλλικών της δραστηριοτήτων, και ο γενικός διευθυντής Δυτικής Ευρώπης, Πιέρ-Ντιμιτρί Γκορ-Κοτί- συνελήφθησαν πριν από λίγες μέρες εξαιτίας καταγγελιών ότι οργάνωσαν συνωμοσία για να προσλάβουν παράνομα οδηγούς των οχημάτων της.
Το 2014, ένα σωματείο γάλλων οδηγών ταξί είχε καταγγείλει ότι η Uber δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς μέσω της εφαρμογής UberPop επιτρέπει σε άτομα να εργάζονται ως οδηγοί, χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία εκπαίδευσή τους με παρακολούθηση ενός προγράμματος 250 ωρών.
Επιπλέον, η χρέωση της εκάστοτε διαδρομής είναι σαφώς χαμηλότερη από την αντίστοιχη σε ένα συμβατικό ταξί. Στη γαλλική πρωτεύουσα, συγκεκριμένα, η εταιρεία επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν τα ταξί της χωρίς την ειδική άδεια, η οποία κοστίζει περίπου 240.000 ευρώ.
Εξάλλου, οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί καταγγέλλουν ότι οι υπηρεσίες της Uber σε ορισμένες περιπτώσεις προκάλεσαν μείωση της δουλειάς τους έως και κατά 30%.
Στη διένεξη, μάλιστα, ενεπλάκη πρόσφατα και ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, υπογραμμίζοντας κι εκείνος με τη σειρά του ότι η παρουσία της UberPop αποτελεί πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Λίγες μέρες νωρίτερα εξοργισμένοι αυτοκινητιστές στη Μασσαλία, το Παρίσι και άλλες γαλλικές πόλεις είχαν συγκρουστεί με την αστυνομία: Έκαψαν λάστιχα αυτοκινήτων, αναποδογύρισαν οχήματα και υποσχέθηκαν να κατέβουν σε απεργία διαρκείας.
thetoc