Αυξημένες πωλήσεις, κυρίως στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, σημειώνονται τις τελευταίες τρεις εβδομάδες στην Ελλάδα, με κορύφωση το τελευταίο 10ήμερο
Πολίτες σπεύδουν στις εκθέσεις και αγοράζουν ακριβά αυτοκίνητα, φοβούμενοι το σενάριο «κούρεμα των καταθέσεων», το οποίο πλέον ούτε η Κυβέρνηση δε μπορεί να διαψεύσει. Και αυτό γιατί από την Τρίτη τα ξημερώματα -που η Ελλάδα είναι εκτός προγράμματος- η ΕΚΤ έχει τυπικά κάθε δικαίωμα, όποτε εκείνη το θελήσει, να τραβήξει την πρίζα. Δηλαδή να σταματήσει την χρηματοδότηση θεωρώντας παράλληλα τα ενέχυρα που έχει στα χέρια της (τα ομόλογα των ελληνικών τραπεζών) ως μη αξιόπιστα ζητώντας πίσω τα χρήματα του ELA, δηλαδή τα 89 δισ. ευρώ. Είναι δεδομένο πως οι Ελληνικές τράπεζες δε διαθέτουν αυτά τα χρήματα οπότε, κατά σειρά, θα κληθούν να πληρώσουν πρώτα οι μέτοχοι, μετά οι ομολογιούχοι και στο τέλος οι καταθέτες.
Την εβδομάδα του capital control, που διανύουμε, οι μεταφορές χρημάτων σε εντός της χώρας λογαριασμούς, επιτρέπονται χωρίς όριο μέσω e-banking. Ετσι πολλοί έσπευσαν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο με αυτόν τον τρόπο. Μάλιστα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας οι περισσότεροι πελάτες προτίμησαν να αποκτήσουν την ακριβότερη έκδοση του αυτοκινήτου, από τα ετοιμοπαράδοτα που έχουν οι εισαγωγικές. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε έκθεση επαρχίας, η οποία πωλούσε κάθε 45 ημέρες -κατά μέσο όρο- ένα αυτοκίνητο μετρίου εξοπλισμού, μέχρι την Τρίτη είχε πουλήσει τρία, φουλ εξοπλισμένα, σε τιμή που ξεπέρασε τα 30.000€ το κάθε ένα.
Κάτι ανάλογο – αλλά σε μικρότερο βαθμό – συμβαίνει και με τα μικρά αυτοκίνητα (10.000 – 13.000 €). Άνθρωποι μπαίνουν στις εκθέσεις αγοράζοντας τις πιο ακριβές εκδόσεις, έχοντας τον φορητό υπολογιστή στο χέρι και μεταφέροντας μέσω e-banking το ποσό, ενώπιον του πωλητή…
Το σχόλιο κύκλων της αγορά αυτοκινήτου για όλα αυτά: Αρρωστημένες πωλήσεις, αρρωστημένες καταστάσεις…