Η βρετανική εποπτική αρχή απαγόρευσε διαφήμιση του Yves Saint Laurent γιατί το μοντέλο ήταν «παθολογικά αδύνατο». Χαρακτήρισε τη διαφήμιση «ανεύθυνη».
Μία διαφήμιση του γαλλικού οίκου μόδας Yves Saint Laurent απαγορεύτηκε από τη βρετανική εποπτική αρχή της διαφήμισης επειδή το μοντέλο που εμφανιζόταν σε αυτή ήταν «παθολογικά αδύνατο».
Η εποπτική αρχή ASA χαρακτήρισε ανεύθυνη τη διαφήμιση, η οποία φιλοξενείται στις σελίδες της βρετανικής έκδοσης του περιοδικού ELLE.
Σε αυτή την μαυρόασπρη φωτογραφία απεικονίζεται μία γυναίκα ξαπλωμένη στο πάτωμα με τα χέρια στα μαλλιά της, η οποία φοράει ένα κοντό μαύρο φόρεμα με βαθύ ντεκολτέ και ψηλά τακούνια.
«Θεωρούμε ότι το μοντέλο σε αυτή τη φωτογραφία φαίνεται παθολογικά αδύνατο και κρίνουμε ότι αυτή η διαφήμιση είναι ανεύθυνη», αναφέρεται στην απόφαση της ASA, η οποία δόθηκε 3/6/15 στη δημοσιότητα.
«Η ASA κρίνει ότι η στάση (του μοντέλου) και ο συγκεκριμένος φωτισμός στη διαφήμιση τραβούν ιδιαίτερα το βλέμμα στο στέρνο του μοντέλου, όπου διακρίνονται τα οστά της θωρακικής κοιλότηταςπου δείχνουν προτεταμένα, αλλά και στα πόδια της, όπου οι μηροί και τα γόνατα φαίνεται να έχουν παρεμφερές πλάτος, και τα οποία δείχνουν πολύ αδύνατα, ειδικά σε σχέση με τη στάση της και την αντίθεση ανάμεσα στα λεπτά της πόδια και τα παπούτσια πλατφόρμες (που φοράει)».
Η ASA έκρινε ότι η διαφήμιση παραβιάζει το Άρθρο 1.3 του κώδικα δεοντολογίας της Επιτροπής Διαφημιστικής Πρακτικής, ο οποίος ορίζει ότι «η επικοινωνία μάρκετινγκ πρέπει να σχεδιάζεται με μία αίσθηση ευθύνης προς τους καταναλωτές και την κοινωνία».
Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία της μόδας έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις για τη χρήση υπερβολικά αδύνατων μοντέλων στις διαφημίσεις, με τους επικριτές να υποστηρίζουν ότι προωθεί μη ρεαλιστικά και νοσηρά πρότυπα για τα κορίτσια και τις γυναίκες.
Μία αίτηση διαμαρτυρίας με πρωτοβουλία ενός μπλόγκερ στο Λος Άντζελες, η οποία καλούσε τον YSL να σταματήσει να χρησιμοποιεί «υπερβολικά αδύνατα μοντέλα» στις διαφημίσεις του, συγκέντρωσε τον περασμένο χρόνο περίπου 50.000 υπογραφές.
Το 2011, η ASA απαγόρευσε μία διαδικτυακή διαφήμιση της εταιρείας ρουχισμού Drop Dead, η οποία χρησιμοποιούσε ένα μοντέλο με μπικίνι νούμερο 8, επειδή ήταν «εξαιρετικά εμφανή» τα ισχία, τα πλευρά και η κλείδα του.
Τόσο ο YSL όσο και το Elle αρνήθηκαν να σχολιάσουν την απόφαση.
thetoc