Τι αλλάζει σε φορολόγηση, τέλη ταξινόμησης, τεκμήρια. Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα και ποιοι περισσότερα…
Αλλάζουν όλα στη φορολογία των αυτοκινήτων με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών. Προαναγγέλλει «διάλογο» με τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να αλλάξει ολόκληρο το πλαίσιο φορολόγησης των αυτοκινήτων. Από τα τέλη ταξινόμησης που επηρεάζουν τις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων μέχρι τα τεκμήρια, τα τέλη κυκλοφορίας και το καθεστώς ασφάλισης.
Όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο από το υπουργείο Οικονομικών η κυβέρνηση σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5.Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
thetoc