Εξωφρενικές υποθέσεις επιθετικών στρατηγικών και αθέμιτου… τρολαρίσματος
Και ποιος δεν θυμάται εκεί στο 2013 τα παγκόσμια πρωτοσέλιδα που ήθελαν τη Samsung να εξοφλεί το πρόστιμο του 1 δισ. δολαρίων στην Apple πληρώνοντάς τη σε κέρματα!
Το τέλος της ιστορίας όμως πέρασε στα ψιλά, καθώς το πράγμα αποδείχθηκε φάρσα, μόνο που κανείς δεν μπήκε στον κόπο να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για τη σικέ είδηση.
Ώρα να το αντισταθμίσουμε λοιπόν αυτό βλέποντας μια σειρά από πραγματικότατα και επιβεβαιωμένα περιστατικά με τρανούς κατασκευαστές smartphone που καταντούν παιδιά! Κακά παιδιά, εννοείται…
Τσακώνονται, χλευάζονται, κοροϊδεύει το ένα το άλλο και άλλα τέτοια υπέροχα, και γιατί όχι σε τελική ανάλυση;
Η Samsung, το Ice Bucket Challenge και τα άλλα παιδιά
Στο πρώτο μισό του 2014, χιλιάδες άνθρωποι στις τέσσερις γωνιές της οικουμένης έχυναν κουβάδες με παγωμένο νερό στο κεφάλι τους για να συγκεντρωθούν κονδύλια αλλά και να ευαισθητοποιηθεί το κοινό στη νόσο Λου Γκέριγκ. Το Ice Bucket Challenge μόνο συστάσεις δεν χρειάζεται, αφού έφτασε και στη χώρα μας, αν και ήταν η Samsung αυτή που εκμεταλλεύτηκε τη δράση για να πετάξει το γάντι στους αντιπάλους της. Ο κορεάτης κατασκευαστής έριξε στην αγορά ένα βιντεάκι με το Galaxy S5 βρεγμένο μέχρι εκεί που δεν παίρνει και κατόπιν προκάλεσε τους σφοδρότερους ανταγωνιστές του, τις Apple, HTC και Nokia, να κάνουν το ίδιο με τις δικές τους ναυαρχίδες. Μόνο που το Galaxy S5 είναι αδιάβροχο, ενώ τα iPhone 5S, HTC One M8 και Nokia Lumia 930, από την άλλη, καθόλου! Κάτι που ήξερε φυσικά η Samsung όταν προσκάλεσε στο Ice Bucket Challenge τους βασικούς της ανταγωνιστές…
Όλοι ήθελαν το iPhone 6 να λυγίζει (εκτός από την Apple φυσικά)
Όπως όλοι θυμόμαστε, με το που κυκλοφόρησε η νέα ναυαρχίδα της Apple σύντομα αποκαλύφθηκε ότι το λεπτό smartphone λύγιζε επικινδύνως. Και βέβαια οι ανταγωνιστές δεν θα μπορούσαν να μην το εκμεταλλευτούν στο έπακρο, συμβάλλοντας στον χορό των εντυπώσεων και της κοροϊδίας με το υποτιμητικό hashtag #Bendgate. Η Samsung ήταν μεταξύ των πρώτων που πυροβόλησαν, τιτιβίζοντας μια φωτογραφία με τη δική της ναυαρχίδα που έγραφε «Κυρτό. Όχι λυγιστό» (Curved. Not Bend). LG, HTC και Nokia έσπευσαν να ακολουθήσουν στην ίδια κατευθυντήρια γραμμή και σαν να μην έφτανε που οι τέσσερις βασικοί ανταγωνιστές της γελούσαν εν χορώ μαζί της στα κοινωνικά δίκτυα, μια σειρά ακόμα από φίρμες, όπως η Heineken και η KitKat, έτριψαν στα μούτρα της Apple το κατασκευαστικό λαθάκι…
Γιατί αγκαλιάζουν τους τοίχους οι πελάτες της Apple;
Ήταν τον Ιούλιο του 2014 όταν ο διαχρονικός ανταγωνιστής της Apple, η Samsung, κυκλοφόρησε μια διαφήμιση που στόχευε στη συγκριτικά μικρότερη διάρκεια της μπαταρίας του iPhone. Εκεί βλέπαμε μια ντουζίνα από χρήστες iPhone καθηλωμένους στους τοίχους του αεροδρομίου, αναγκασμένοι καθώς ήταν να φορτίζουν διαρκώς το smartphone τους. Και σε περίπτωση που δεν ήταν σαφές το μήνυμα, υπήρχε ακόμα και σκηνή που ο χρήστης του Samsung φόρτιζε το δικό του κινητό μπροστά στα έκπληκτα μάτια του ταλαίπωρου πελάτη της Apple, λες και η δική του συσκευή δεν θα επέτρεπε τέτοιες ιστορίες!
Η Nokia κάλυψε γιγαντοαφίσες ανταγωνιστή με φορτηγά
Στην ψηφιακή εποχή μας, το βάρος της διαφήμισης έχει ριχτεί στα νέα μέσα και το περιβόητο «viral», αν και η έντυπη μορφή της δεν έχει ακόμα καταθέσει τα όπλα, τουλάχιστον όσο υπάρχουν πελάτες που διαθέτουν μια διεστραμμένη αίσθηση του χιούμορ. Πίσω στο 2013 λοιπόν, η Samsung είχε γεμίσει τη Βρετανία με μια σειρά από γιγαντοαφίσες για το ολοκαίνουριο τότε Galaxy S4 Zoom, με τη λεζάντα να κομπάζει για το «10x οπτικό ζουμ» της φωτογραφικής του. Ως απάντηση στη διαφημιστική εκστρατεία του ανταγωνιστή, η Nokia, που τον καιρό εκείνο προωθούσε ένα αντίστοιχο κινητό με έμφαση στα χαρακτηριστικά της φωτογραφικής του, έβαλε μια σειρά από φορτηγά που διαφήμιζαν το δικό της Lumia 1020 να παρκάρουν ακριβώς μπροστά από τις γιγαντοαφίσες της Samsung! Και σαν να μην έφτανε αυτό, στη δική της διαφήμιση πάνω στα φορτηγά έγραφε περιπαιχτικά: «Δεν το είδε να έρχεται αυτό»! Η φράση έβγαζε βέβαια νόημα μόνο όταν βρισκόταν δίπλα στη διαφήμιση της Samsung, κάτι που υποδείκνυε ότι η Nokia το είχε σκεφτεί όλο το πράγμα διεξοδικότατα…
Η Nokia τρολάρει το iPhone 5c (επανειλημμένα)
Είναι γεγονός ότι το παιχνίδι των διαφημιστικών εντυπώσεων παίζεται πλέον online και η Nokia ξέρει καλύτερα από τον καθένα πώς να χειρίζεται το Twitter για να πετυχαίνει τους σκοπούς της, τη δωρεάν διαφήμιση δηλαδή. Και το καλύτερο παράδειγμα δεν ήταν άλλο από την ανακοίνωση και την κατοπινή κυκλοφορία του iPhone 5c, εκεί που η Nokia κυριολεκτικά ξεσάλωσε. Λίγα λεπτά αφότου η Apple ανακοίνωσε περιχαρής τη νέα της δημιουργία, την οποία προωθούσε στη βάση των πολλαπλών χρωματικών επιλογών της συσκευής, η Nokia τιτίβισε την πλήρη γκάμα των πολύχρωμων Lumia, τα οποία πωλούνταν ήδη εδώ και έναν χρόνο, γράφοντας: «Η μίμηση είναι η καλύτερη μορφή κολακείας» (Imitation is the best form of flattery). Και βέβαια με το που ανακοίνωσε η Apple ότι το τηλέφωνο θα κυκλοφορούσε και σε χρυσό, η Nokia ήταν και πάλι εκεί να απαντήσει από το Twitter ότι «οι αληθινοί γκάγκστερ δεν χρησιμοποιούν χρυσά τηλέφωνα» (με φωτογραφία του Heisenburg από το «Breaking Bad»!). Εκατοντάδες χιλιάδες απαντήσεις και re-tweet μετά, τα καμώματα της Nokia φιγούραραν σε όλα τα τεχνολογικά sites του πλανήτη, δείχνοντας στους μαρκετίστες της οικουμένης πώς γίνεται η δουλειά. Όχι ότι σταμάτησε εκεί βέβαια, καθώς όταν οι πωλήσεις του iPhone 5c δεν δικαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της Apple, ήταν και πάλι η Nokia που υπενθύμισε σε tweet της ότι το «φτηνό και πολύχρωμο smartphone» που προσπαθούσε να πουλήσει η Apple ως νέα ιδέα το 2014, το είχε ήδη κάνει εκείνη εδώ και 12 μήνες μέσω του Lumia 520…
Οι αστροναύτες της Nokia
Φαίνεται πως το μόνο πράγμα που αγαπάει περισσότερο η Nokia από τη σειρά με τα Lumia είναι το να μπαίνει στο μάτι των ανταγωνιστών της. Σε μια τέτοια προσπάθεια, τον Μάιο του 2014, η Samsung έκανε μια προωθητική δράση στο αεροδρόμιο του Λονδίνου για το Galaxy S5. Περίεργη για τις δυνατότητες του νέου κινητού, η Nokia αποφάσισε να στείλει αντιπροσώπους της στη διαφημιστική εκστρατεία της Samsung ντυμένους όμως ως αστροναύτες! Οι «Lumianauts» πέρασαν αρκετές ώρες στο event περιπλανώμενοι αριστερά και δεξιά, αν και ήταν εμφανώς δυσαρεστημένοι και λυπημένοι που δεν εξερευνούσαν νέους γαλαξίες αλλά ένα απλό κινητό, τραβώντας μάλιστα όλη την ώρα φωτογραφίες με τα ολοκαίνουρια Lumia. Θρυλικό ήδη…
Να τι σημαίνει εξυπηρέτηση πελατών
Η Samsung φαίνεται ότι τα θαλάσσωσε όταν πελάτης της ισχυρίστηκε ότι το ολοκαίνουριό του Galaxy S4 έπιασε φωτιά. Ο Richard Wygand ανέβασε ένα βίντεο απεικονίζοντας ανάγλυφα το πρόβλημα και έστειλε κατόπιν την εντός εγγύησης συσκευή του στη Samsung για αντικατάσταση. Η Samsung συμφώνησε να του αλλάξει το κινητό μόνο υπό τον όρο να κατεβάσει το επίμαχο δυσφημιστικό βίντεο, αν και εκείνος ξαναχτύπησε με νέο βιντεάκι που έδειχνε σε όλους το γράμμα που του είχε στείλει ο κατασκευαστής! Όπως καταλαβαίνουμε, το κοινό δεν καταχάρηκε το γεγονός και σύντομα το στρατηγείο της Samsung κατακλύστηκε από βροχή παραπόνων, την ίδια στιγμή που το βίντεο έγινε viral. Κι εδώ μπαίνε η Nokia, η οποία οσμίστηκε την ευκαιρία και επικοινώνησε με τον Wygand μέσω tweet, προσφέροντάς του ένα καινούριο κινητό για να δει με τα ίδια του τα μάτια «πώς πρέπει να δουλεύει η εξυπηρέτηση πελατών»!
Ποιος έχει τα ωραιότερα μαλλιά;
Είπαμε, ο άρχοντας του Twitter είναι η Nokia, η οποία δεν χάνει ευκαιρία να κάνει παιχνίδι στα κοινωνικά μέσα, κάτι που επανέλαβε όταν η Apple ανακοίνωσε το νέο της λειτουργικό iOS 8, εκεί που τα πράγματα έγιναν κομματάκι περίεργα δηλαδή. Αφού έκανε πλάκα με όλα τα υποτιθέμενα «νέα» χαρακτηριστικά του iOS 8 που μπορούσες ήδη να βρεις σε κάθε παμπάλαιο Nokia(!), δεν είχε τι άλλο να πει, κι έτσι το έριξε στα μαλλιά του εκπροσώπου της Apple, τιτιβίζοντας: «Νομίζουμε ότι ο Joe Belfiore έχει καλύτερο μαλλί» από τον αντιπρόεδρο λογισμικού της Apple, Craig Federighi! Παιδιάστικο ξεπαιδιάστικο, το tweet έγινε αυτομάτως viral και μέτρησε τη δική του ζωή…
Η Samsung κορόιδεψε το iPhone 6 πριν καν κυκλοφορήσει!
Ένα από τα πλεονεκτήματα της νέας ναυαρχίδας της Apple είναι ότι διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη από τον προκάτοχό της, το iPhone 5. Πριν καν κυκλοφορήσει όμως η πολυαναμενόμενη συσκευή, η Samsung σκέφτηκε να σπείρει τον σπόρο της αμφιβολίας, γι’ αυτό και κυκλοφόρησε επίμαχο βιντεάκι. Εκεί βλέπουμε τύπο που κοκορεύεται σε έναν άλλο για τη μεγαλύτερη οθόνη του νέου iPhone, μόνο και μόνο για να εισπράξει την αποστομωτική απάντηση «Μα καλά, αυτό δεν έχει συμβεί ήδη;», την ώρα που ο δεύτερος επιδείκνυε τη θεόρατη οθόνη του δικού του κινητού, ενός Samsung φυσικά! Το γεγονός ότι ο πελάτης της Apple φαινόταν στο τέλος της διαφήμισης μπερδεμένος και εξοργισμένος μόνο ως κερασάκι στην τούρτα μπορούσε να λογιστεί…
newsbeast