Οι ιδρυτές της Five Below είναι ο David Schlessinger και ο Thomas Vellios και, μέχρι στιγμής, έχουν μάθει πλέον να αποφεύγουν τις κακοτοπιές, μετά τη χρεοκοπία του τελευταίου εγχειρήματός τους, της εταιρείας παιχνιδιών Zany Brainy.
Τα πράγματα φαίνεται ότι έχουν αντιστραφεί γι’ αυτούς, χάρη στην ιδέα τους να δημιουργήσουν τα καταστήματα Five Below, μια αλυσίδα με είδη για εφήβους, όπου όπως φανερώνει και η ονομασία, τα πάντα κοστίζουν κάτω από 5 δολάρια. Η τάση που έχει εισαγάγει η εταιρεία φαίνεται ότι αποτελεί πλέον σοβαρή απειλή για άλλες γνωστές αλυσίδες στις ΗΠΑ που λειτουργούν με παρόμοιο σκεπτικό τιμολόγησης.
Η αλυσίδα διαθέτει ήδη 366 καταστήματα, ενώ το 2008 είχε μόλις 82, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά της Morgan Stanley. Οι πωλήσεις έχουν υπερβεί τα 500 εκατ. δολάρια.
Η αλυσίδα πουλά τα πάντα: από αξεσουάρ τεχνολογίας και αθλητικά είδη, μέχρι είδη για πάρτι και διακόσμηση εφηβικών υπνοδωματίων.
Το εμβαδόν ενός μέσου καταστήματος είναι περίπου 700 τ.μ., όσο δηλαδή το εμβαδόν ενός υποκαταστήματος της γνωστής αλυσίδας ρούχων Gap. Έχει γίνει τόσο δημοφιλής και ανάρπαστη ανάμεσα στους εφήβους, όσο και οι αμερικανικοί κολοσσοί Dollar General και Family Dollar. Κι αν και η Five Below είναι πολύ μικρότερη από αυτές τις αλυσίδες, η Credit Suisse θεωρεί ότι μπορεί τελικά να φτάσει και τα 30000 καταστήματα.
Το να προσελκύει κάποιος τα δολάρια των εφήβων είναι μεγάλης σημασίας, γιατί η αγορά ξέρει πως κάποια στιγμή οι τωρινοί έφηβοι, με τον καιρό θα μετατραπούν σε πιστούς, προσοδοφόρους ενήλικους πελάτες. Ενα μεγάλο πλεονέκτημα γαι την εταιρεία του Thomas Vellios και του David Schlessinger είναι πως, ενώ οι περισσότερες αλυσίδες αυτού του είδους θεωρούνται μάλλον κακόγουστες, η Five Below θεωρείται ως τρέντι και συναρπαστική…
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετοχές της Five Below με έδρα της Φιλαδέλφεια στα τέκη του 2013 κατέγραψαν άνοδο κατά 49 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη για το 2014, επίπεδο υψηλότερο από σχεδόν κάθε άλλη εταιρεία λιανικής πώλησης που διαπραγματευόταν στον δείκτη Russell 2000.
Όσο για την προηγούμενη εταιρεία τους που πτώχευσε το 2001, κατά την ύφεση της αμερικανικής οικονομίας, τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, ο Vellios με δελτίο Τύπου κατηγόρησε τη χρεοκοπία της εταιρείας στη “γοργή της ανάπτυξη”, κάτι που συμπεριελάμβανε το άνοιγμα 27 νέων καταστημάτων Zany Brainy, καθώς και την απόκτηση των 60 καταστημάτων της Noodle Kidoodle. Επίσης ανέφερε τη μείωση πωλήσεων λόγω απουσίας ενός “hot” προϊόντος σε ένα νωθρό περιβάλλον στις λιανικές πωλήσεις.
Μετά την κατάρρευση της Zany Bτον Ιανουάριο του 2002, η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Five Below, με το πρώτο υποκατάστημα στη Φιλαδέλφεια.