teli_kykloforias

Συνολικά έσοδα άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ έχει χάσει το υπουργείο Οικονομικών από τα τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία πέντε χρόνια της κρίσης στην οικονομία.

Η μείωση προκαλεί προβληματισμό στο υπουργείο Οικονομικών με αποτέλεσμα, τουλάχιστον σε υπηρεσιακό επίπεδο, να έχουν κατά καιροπυς εκπονηθεί σενάρια για ένα πιο δίκαιο σύστημα και πιο αποδοτικό εισπρακτικά σύστημα.

Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών αποκαλύπτουν τη μεγάλη τρύπα που άνοιξε τα τελευταία χρόνια στα έσοδα του δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία είναι μια από τις πιο σίγουρες πηγές των κρατικών εσόδων. Το 2010, χρονιά στην οποία δεν είχαν φανεί στο σύνολό τους τα δόντια της κρίσης, το δημόσιο εισέπραξε 1,591 δισ. ευρώ. Ήταν η χρονιά κατά την οποία έγιναν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με σημαντική αύξησή τους για τα μεγάλα κυβικά και συγχώνευση του ειδικού φόρου επί των οχημάτων με υψηλό κυβισμό στα τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, την ίδια χρονιά συνδέθηκε το ύψος των τελών με τον όγκο των εκπεμπόμενων ρύπων για τα οχήματα που κυκλοφορούσαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Η αύξηση των τελών για τα μεγάλα κυβικά είναι σαν αποτέλεσμα τον επόμενο επόμενο χρόνο να σημειωθεί μεγάλη μείωση των εσόδων. Συνολικά εισπράχθηκαν 1,117 δισ ευρώ, δηλαδή 474 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα. Το 2012 αν και δεν άλλαξε κάτι στον υπολογισμό των τελών καταγράφηκε σημαντική αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα εισπράχθηκε 1,305 δισ ευρώ, δηλαδή καταγράφηκε αύξηση 188 εκατομμυρίων ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αλλαγή του τρόπου βεβαίωσης και είσπραξης των τελών, η οποία από εκείνη τη χρονιά έγινε πλήρως ηλεκτρονική με κατάργηση των σχετικών ειδοποιητηρίων και του αυτοκόλλητου σήματος.

Το 2013 επανήλθαν σε πτωτικά τροχιά τα έσοδα από τα τέλη καθώς εισπράχθηκε 1,189 δισ. ευρώ, ενώ ακόμη λιγότερα ήταν τα τέλη που εισέπραξε το δημόσιο πέρυσι. Συνολικά τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα 1,119 δισ ευρώ, δηλαδή 64 εκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με το 2013. Μάλιστα αν δεν γίνει κάποια “παρέμβαση” αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των τελών, η πτωτική τάση αναμένεται να συνεχιστεί. Οι αιτίες;

-τα νέα οχήματα έχουν κατά κανόνα χαμηλότερα ή και μηδενικά τέλη καθώς υπολογίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπονται. Για παράδειγμα, στα οχήματα με λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα τα τέλη είναι μηδενικά.

-εξακολουθούν να αποσύρονται και να εξάγονται οχήματα μεγάλου κυβισμού που η χρήση τους είναι φορολογικά ασύμφορη.

Οι παρεμβάσεις

Σε υπηρεσιακό επίπεδο έχουν εκπονηθεί σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας που προβλέπουν την αύξηση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν μετά τον Οκτώβριο του 2010 και πληρούν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές euro 5. Τα σημερινά τέλη αναμένεται να διατηρηθούν για τα οχήματα που πληρούν την τελευταία αντιρρυπαντική οδηγία euro 6.

capital

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed