Ο Γερμανός με τη Ferrari έγραψε ιστορία κερδίζοντας στα ίσα τις Mercedes και σημειώνοντας την 40στη νίκη της καριέρας του και την 1η του με τα χρώματα της Ιταλικής ομάδας.
Η πίστα της Σεπάνγκ δικαιολόγησε πλήρως τη φήμη της υποδεχόμενη σήμερα ομάδες οδηγούς και μηχανικούς με θερμοκρασία αέρα στους 33 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 62 (!) βαθμούς Κελσίου με την υγρασία να ξεπερνά το 60%.
Με τέτοιες συνθήκες που μοιάζουν αρκετά με σάουνα ο αγώνας των οδηγών για 90 λεπτά είναι απάνθρωπος με την αφυδάτωση να καιροφυλακτεί. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σε πείσμα δημοσιευμάτων που τον ήθελαν να χρησιμοποιεί ειδική απορροφητική σερβιέτα στο κράνος, τελικά απλά είχε μαζέψει πίσω τα μαλλιά του.
Οι εικόνες των οδηγών πριν την εκκίνηση με βρεγμένες πετσέτες και ειδικά γιλέκα με παγοθήκες ήταν ενδεικτικές του μαραθώνιου που θα ακολουθούσε. Το GP της Μαλαισίας είναι ένα από τα πιο απαιτητικά της χρονιάς για τους οδηγούς από άποψη φυσικής κατάστασης που με το πέσιμο της καρό σημαίας έχουν χάσει περισσότερα από 5 λίτρα υγρών.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους περισσότερους οδηγούς να εκκινούν με τη μέση γόμα της Pirelli αν και υπήρχαν κάποιοι όπως οι McLaren και ο Χούλκενμπεργκ με τη Force India. Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον κράτησε την πρώτη θέση ενώ πίσω του οι δυο Γερμανοί Φέτελ (Ferrari) και Ρόσμπεργκ (Mercedes) μονομάχησαν για τη 2η θέση. Ο Ρόσμπεργκ που εκκίνησε καλύτερα από το Φέτελ βρέθηκε στην εσωτερική, ο Φέτελ τον στρίμωξε λίγο προς τον τοίχο και στην έξοδο της πρώτης στροφής ίσως ακούμπησαν και λίγο.
Όπως και να έχει ο Φέτελ με τη Ferrari κράτησε την 2η θέση. Πιο πίσω ο Ράικονεν με την άλλη Ferrari συνέχισε να έχει προβλήματα με τον Μάρκους Έρικσον. Ο Σουηδός που χτες ήταν μπροστά του και τον εμπόδισε να σημειώσει χρόνο για να μπει στο Q3 σήμερα τον χτύπησε στην τελευταία στροφή από πίσω με την εμπρός αεροτομή του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το κλατάρισμα του πίσω ελαστικού για το Φινλανδό. Η πίστα γέμισε κομμάτια ελαστικού και ο Ράικονεν δυσκολεύτηκε να φτάσει στα πιτ με τη Ferrari να βρίσκει κάτω κινούμενη με 3 ρόδες. Ο Έρικσον που στο μεταξύ μπήκε και άλλαξε αεροτομή έχασε τον έλεγχο της Sauber βγαίνοντας στην 1η στροφή. Αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας ωσότου απομακρυνθεί η Sauber.
Στιγμιότυπο από την πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση.
Οι περισσότεροι έσπευσαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών ανάμεσά τους και οι δυο Mercedes. Οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ έβαλαν τη σκληρή γόμα αλλάζοντας ελαστικά ο ένας πίσω από τον άλλο. Αυτό τους έφερε πίσω στην κατάταξη στην 6η και 9η θέση αντίστοιχα. Οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ χρειάστηκε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο τα γάντια τους για να περάσουν τους οδηγούς που βρέθηκαν μπροστά τους (Mάσα, Ρικιάρντο, Σάινθ, Πέρεζ, Γκροζάν, Χούλκενμπεργκ) και να βρεθούν πίσω από το Φέτελ που ακολουθούσε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό ρυθμό με τη Ferrari που φορούσε όμως τη μέση γόμα.
Όταν ο Γερμανός με τη Ferrari άλλαξε ελαστικά (έβαλε πάλι τη μέση γόμα) οι Mercedes βρέθηκαν μπροστά με το Χάμιλτον να έχει διαφορά 10 sec. Ο Φέτελ εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Ferrari και τα φρέσκα ελαστικά μάζεψε τη διαφορά και πέρασε αρχικά το Ρόσμπεργκ και μετά το Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχανε περίπου 2 sec στο γύρο από τη Ferrari και όταν αυτή έφτασε πίσω του μπήκε στα πιτ βάζοντας τη μέση γόμα στον 25ο γύρο. Σ’ αυτό το σημείο ήταν εμφανές πως στη Mercedes αντιδρώντας στην πίεση της Ferrari του Φέτελ αποφάσισαν ν’ αλλάξουν τακτική. Έτσι ο Χάμιλτον βγήκε στην πίστα με τη μέση γόμα και άρχισε να πιέζει όσο μπορούσε για να μειώσει τη διαφορά από το Φέτελ που μετά το πιτ στοπ είχε ξεπεράσει τα 24sec. Ο Χάμιλτον ήταν λοιπόν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ ενώ την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ μπήκε στα πιτ στον 27ο γύρο έβαλε και πάλι τη σκληρή γόμα με σαφή πρόθεση να την διατηρήσει μέχρι το τέλος. Ο Ρόσμπεργκ άρχισε μετά την αλλαγή ελαστικών να κινείται πολύ γρήγορα μαζεύοντας 1 sec στο γύρο σε σχέση με το Φέτελ παρότι ο Γερμανός είχε τη μέση γόμα. Υπέθετε κανείς σ’ αυτό το σημείο πως ο Ρόσμπεργκ θα ολοκλήρωνε τον αγώνα με 2 πιτ στοπ και θα έπρεπε να μαζέψει 10 sec ώστε να βρεθεί εμπρός από το Φέτελ όταν ο οδηγός της Ferrari θα έβαζε τη σκληρή γόμα όπως υποχρεούνταν. Σ’ αυτό το σημείο του αγώνα η εμμονή της Mercedes με τη σκληρή γόμα από τον 6ο μέχρι τον 25ο γύρο στο Χάμιλτον φάνταζε στρατηγικό λάθος.
O Χάμιλτον βρέθηκε ελάχιστη ώρα με τη μέση γόμα της Pirelli στην πίστα. Η μεγιστοποίηση της χρήσης της πιο αργής σκληρής γόμας του στέρησε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη.
Τη στιγμή που ο Φέτελ με τη Ferrari οδηγούσε την κούρσα και έχτιζε την πρώτη του νίκη με τη Ferrari, ο Αλόνσο μιλούσε στους δημοσιογράφους για την εγκατάλειψη της McLaren – Honda που ήρθε όπως σωστά μαντεύετε λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος. Την ίδια στιγμή ο Μπάτον με την άλλη McLaren γύριζε σε ρυθμό 3 sec πιο αργό από τους πρωτοπόρους. Στον 35ο γύρο ο Ρόσμπεργκ ρωτήθηκε από το δικό του μηχανικό αγώνα (Τόνι Ρος) αν μπορεί να βελτιώσει κατά 2 δέκατα το ρυθμό του καθώς αυτό θα ήταν κρίσιμο για να περάσει το Φέτελ στο τέλος του αγώνα. Ο Γερμανός αντέδρασε άμεσα κάνοντάς το, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να προσέχει τη σκληρή γόμα με την οποία θεωρητικά θα έπρεπε να συμπληρώσει 29 γύρους.
Η αντίδραση της Ferrari ήταν να καλέσει το Φέτελ στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, ο Γερμανός έβαλε τη σκληρή γόμα και είχε να κάνει 18 γύρους μ’ αυτή μέχρι το τέλος. Ο Φέτελ κατάφερε να βγει ακριβώς μπροστά από το Ρόσμπεργκ και έχοντας φρέσκα ελαστικά πήρε το πλεονέκτημα έναντι του συμπατριώτη του. Σ’ αυτό το σημείο φάνηκε πως ο Φέτελ είχε καταφέρει να εξασφαλίσει τη 2η θέση και πήγαινε για την νίκη. Ο Χάμιλτον ρωτούσε με αγωνία τι ρυθμό χρειάζονταν για να απειλήσει το Φέτελ. Ο Βρετανός μπήκε στα πιτ αμέσως μετά και έβαλε τη σκληρή γόμα που είναι σαφώς πιο αργή. Εδώ η στρατηγική της Mercedes δημιούργησε μεγάλα ερωτηματικά και έντονο εκνευρισμό στο Χάμιλτον.
Ο πρωταθλητής ακούστηκε να διαμαρτύρεται ότι ήταν λάθος απόφαση η χρήση της πιο αργής γόμας και προφανώς η απάντηση της Mercedes για το ρυθμό του Ρόσμπεργκ με τη σκληρή γόμα δεν τον έπεισε. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ σημείωσε ταχύτερο γύρο κινούμενος 1.2sec ταχύτερα από το Ρόσμπεργκ. Ο Χάμιλτον αντέδρασε σημειώνοντας με τη σειρά του και αυτός ταχύτερο γύρο (1:43.1) αλλά με τη διαφορά από το Φέτελ στα 13.7 sec ήταν σαφές πως στη Mercedes είχαν βάλει αυτογκόλ. Ο Χάμιλτον ακούγονταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος στην ενδοεπικοινωνία καθώς καταλάβαινε ότι είχε χάσει τον αγώνα από αδικαιολόγητα λάθος στρατηγική. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ στο δρόμο για την πρώτη του νίκη με τη Ferrari ήταν επίπονα ακριβής στο γυρολόγιό του γυρνώντας στο 1:44 σταθερά.
Στη Mercedes συνεχίζοντας τα «θολά σενάρια» έβαλαν στο Ρόσμπεργκ τη μέση γόμα στον 42ο γύρο για να πάει μέχρι το τέλος. Ο Γερμανός είχε κρατήσει το δεύτερο σετ σκληρής γόμας για μόλις 15 γύρους ενώ το προηγούμενο για 21! Σημειώστε πως ο Φέτελ έκανε 22 γύρους με τη μέση γόμα! Ο Ρόσμπεργκ αξιοποιώντας την ταχύτητα της μέσης γόμας έκανε ταχύτερο πέρασμα αγώνα στο 1:42 αλλά φυσικά αυτό δεν είχε καμιά αξία, καθώς οι Mercedes με το μπες βγες στα πιτ έχαναν με το παραπάνω ότι κέρδιζαν στην πίστα.
Ο Φέτελ πανηγύρισε έξαλλα την πρώτη του νίκη με την ομάδα της Ferrari.
Το πέσιμο της καρώ σημαίας βρήκε το Φέτελ να πανηγυρίζει έξαλλα την πρώτη του νίκη με τη Ferrari που έγινε ακόμη πιο γλυκιά καθώς κέρδισε στα ίσα τις Mercedes είναι ο πρώτος που τα καταφέρνει στην υβριδική εποχή της F1, καθώς πέρυσι οι νίκες του Ρικιάρντο είχαν συνδυαστεί με προβλήματα ή συγκρούσεις στο γερμανικό στρατόπεδο. Σήμερα οι Mercedes έχασαν στα ίσα χωρίς να έχουν κάποιο πρόβλημα πέρα από τη στρατηγική τους που γέννησε πολλά ερωτηματικά. Μια ήττα για τα ασημί βέλη που είναι αρκετά οδυνηρή καθώς είναι εντός έδρας για το βασικό χορηγό της ομάδας, την Petronas.
Η προηγούμενη νίκη της Ferrari ήταν στην Ισπανία το 2013 με τον Αλόνσο στην Ιταλική ομάδα είχαν να πανηγυρίσουν 22 μήνες από το μεσαίο σκαλί του βάθρου. H υπεροχή της SF15T πιστοποιείται και από την 4η θέση του Κίμι Ράικονεν παρά το κλατάρισμα που είχε στην αρχή.
Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων στο pit lane για τη στρατηγική της Mercedes, ο Τότο Βολφ, διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας υπεραμύνθηκε: “Μετά τον αγώνα είναι εύκολο να μιλήσει κανείς για σωστή ή λάθος στρατηγική. Δεν τα πήγαμε καλά είναι όμως μια μεγάλη μέρα για τη F1, ακούστε τον ενθουσιασμό του κοινού, ελπίζω να σταματήσουν πλέον οι συζητήσεις για τεχνητή εξίσωση στην απόδοση των μονάδων ισχύος”.
Από την πλευρά του ο νικητής δήλωσε: «Μάλλον οι Mercedes είχαν περισσότερα προβλήματα απ’ ότι περίμεναν. Δεν είχαμε εμείς όσα περιμέναμε, γι’ αυτό τους κερδίσαμε στα ίσα. Η επόμενη πίστα στην Κίνα είναι τελείως διαφορετική και θα έχει χαμηλότερη θερμοκρασία. Νομίζω πως οι Mercedes αυτή τη στιγμή έχουν ένα μικρό θέμα με τη ζέστη. Εκτιμώ όμως πως θα είναι ξανά δυνατοί στην Κίνα. Συνήθως αυτοί δίνουν το ρυθμό σήμερα απλά εκμεταλλευτήκαμε την αδυναμία τους. Μου έλειψε το μεσαίο σκαλί του βάθρου και η σαμπάνια οπότε είναι σπουδαίο που επανήλθα μετά από μια δύσκολη χρονιά όπου δεν μπορούσα να οδηγήσω όπως ήθελα το μονοθέσιο. Φέτος το ζύγισμα του μονοθεσίου μου ταιριάζει όπως και στον Κίμι περισσότερο από πέρυσι. Η στρατηγική μας ήταν προφανώς άριστη, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Όταν ξαναμπήκαν οι οδηγοί της Mercedes εκπλαγήκαμε όλοι μας. Όπως είχαμε δει από την Παρασκευή δεν πήγαιναν και τόσο καλά με τη μέση γόμα. Καθόλη τη διάρκεια του αγώνα ήλεγχα το ρυθμό και ήμουν σε θέση να προστατεύσω τα ελαστικά».
Στρατηγική νίκης για τη Ferrari με δυο πιτ στοπ στο Φέτελ, ο Γερμανός ξεκίνησε με τη μέση γόμα, την άλλαξε στον 25ο γύρο βάζοντας πάλι μέση και στον 38ο έβαλε τη σκληρή για τους τελευταίους γύρους. Ο Ράικονεν (φωτ.) κατάφερε να ανέβει 4ος παρά το κλατάρισμα που είχε στην αρχή.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελικά αποτελέσματα:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h41m05.793s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.569s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 12.310s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53.822s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m10.409s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m13.586s |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m39.085s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 γύρο |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
11 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 γύρο |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 γύρο |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 γύρους |
– | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Εγκατέλειψαν |
– | Jenson Button | McLaren/Honda | Εγκατέλειψαν |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Εγκατέλειψαν |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψαν |
– | Will Stevens | Marussia/Ferrari | Δεν αγωνίστηκε |
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 43 |
2 | Sebastian Vettel | 40 |
3 | Nico Rosberg | 33 |
4 | Felipe Massa | 20 |
5 | Kimi Raikkonen | 12 |
6 | Felipe Nasr | 10 |
7 | Valtteri Bottas | 10 |
8 | Daniel Ricciardo | 9 |
9 | Nico Hulkenberg | 6 |
10 | Max Verstappen | 6 |
11 | Carlos Sainz | 6 |
12 | Marcus Ericsson | 4 |
13 | Daniil Kvyat | 2 |
14 | Sergio Perez | 1 |
15 | Romain Grosjean | 0 |
15 | Jenson Button | 0 |
17 | Roberto Merhi | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 76 |
2 | Ferrari | 52 |
3 | Williams/Mercedes | 30 |
4 | Sauber/Ferrari | 14 |
5 | Toro Rosso/Renault | 12 |
6 | Red Bull/Renault | 11 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 0 |
8 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |