Ανοίγει εκ νέου η όρεξη των οδηγών για μεγάλα και ενεργοβόρα αυτοκίνητα λόγω της κάθετης πτώσης της τιμής του πετρελαίου.
Η τάση καταγράφεται στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη όπου εδώ και αρκετές εβδομάδες, οι έμποροι αυτοκινήτου βλέπουν το ενδιαφέρον των οδηγών για οχήματα μεγάλου κυβισμού να ανακάμπτει, έστω και σε επίπεδο ερωτήσεων.
Η έρευνα έγινε από την Glass, εταιρία που ειδικεύεται στην συλλογή και επεξεργασία δεδομένων στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Ο επικεφαλής του τμήματος εκτιμήσεων της Glass επεσήμανε ότι με τις τιμές των καυσίμων να βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009 και με την βελτίωση -σε πολλές χώρες- του δείκτη καταναλωτή, η αύξηση του ενδιαφέροντος για μεγαλύτερα οχήματα θεωρείται δεδομένη.
Η κάθετη πτώση στις πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων άρχισε να εκδηλώνεται το 2008 όταν το βαρέλι πετρελαίου πωλείτο προς 144 δολάρια.
Σήμερα, με την τιμή να βρίσκεται κάτω από τα 50 δολάρια, η αναβίωση τιμών κοντά στα 100 δολάρια/βαρέλι δεν πρόκειται να συμβεί πριν περάσει τουλάχιστον μία τριετία, λένε οι άνθρωποι της Glass και συνεχίζουν, «ξαφνικά, ένα τεράστιο suv με κινητήρα αρκετών χιλιάδων κυβικών δεν μοιάζει απαγορευτικό».
Ωστόσο, επισημαίνουν παράλληλα ότι η στροφή προς τα μικρότερα αυτοκίνητα δεν ήταν αποτέλεσμα μόνο των υψηλών τιμών στα καύσιμα αλλά και μίας συνολικής οικολογικής προσέγγισης.
Πόσοι οδηγοί όμως μπορούν ειλικρινά να πουν ότι άλλαξαν το 3λιτρο αυτοκίνητό τους με ένα 1400άρι επειδή σκέφτονταν το περιβάλλον;
thetoc