Περίπου 500 είναι τα σχολεία ανά την επικράτεια που τελούν υπό κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας ενάντια στο νέο σύστημα που εισάγει ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για την Τράπεζα Θεμάτων, το σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία
Από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου έχει τονίσει ότι σε περίπτωση που οι καταλήψεις διαρκέσουν περισσότερο από τρεις ημέρες, οι διδακτικές ώρες που θα χαθούν θα οδηγήσουν σε επιμήκυνση του διδακτικού έτους, ενώ δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο εισαγγελικής και αστυνομικής παρέμβασης.
Χθες, Δευτέρα, ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος έκανε λόγο στη Βουλή για περίπου 500 σχολεία σε όλη τη χώρα που τελούν υπό κατάληψη, ενώ «έδειξε» τον νόμο που προβλέπει αναπλήρωση «χαμένων» διδακτικών με περικοπή εκδρομών και μαθήματα στις αργίες, ακόμη και τα Σάββατα.
Οι περισσότερες καταλήψεις σχολείων παρουσιάζονται στη Δυτική Ελλάδα, όπως Αχαΐα, Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία και Πάτρα, αλλά και στην Κρήτη (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Λασίθι). Χθες, μάλιστα, έγινε κινητοποίηση μαθητών προς τη Βουλή.
Ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ανησυχία του ότι ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολείων μπορεί να αυξηθεί και αναρωτήθηκε: «Τι θα γίνει με τα μαθήματα, αν οι καταλήψεις συνεχιστούν ως τις 17 Νοεμβρίου;» «Αυτό θα είναι μεγάλο πρόβλημα. Δεν μπορεί να μείνει έτσι», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, μεταξύ των αιτημάτων που έχουν θέσει οι μαθητές, είναι να καθορίζεται η Τράπεζα Θεμάτων των εξετάσεων στα λύκεια από κάθε καθηγητή ξεχωριστά, ανάλογα με την ύλη που έχει διδάξει, να δοθούν περισσότερες ώρες κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου και να προστεθούν τα μαθήματα της Χημείας και των Λατινικών στις κατευθύνσεις και οι τελικοί βαθμοί των μαθημάτων γενικής παιδείας του κάθε μαθητή να μην προσμετρούνται στις πανελλήνιες εξετάσεις.