Όπως και η Ελλάδα, η Goody’s ποτέ δεν πεθαίνει…goodys

Σύντομα τα Goody’s θα ήταν μία “δεσποινίς ετών 39”- στην κυριολεξία μιας και το έτος γεννήσεως της ήταν το 1976 – με όλα τα κουσούρια που έχει η συγκεκριμένη ηλικία, πολύ περισσότερο όταν το πρόσωπο σου δεν είναι ελκυστικό.

Οι άνθρωποι που την διοικούν, και πολύ περισσότερο ο Θανάσης Παπανικολάου, Διευθύνων Σύμβουλος του τομέα εστιατορίων της Vivartia, αποφάσισαν ότι έπρεπε να μπει νυστέρι για ένα γενικό λίφτινγκ.

Εδώ και ένα χρόνο αυτή επέμβαση είναι σε εξέλιξη. Ξεκίνησε με την αφαίρεση ζημιογόνων καταστημάτων, συνέχισε με αλλαγές στο μενού στις αρχές του 2014 και ολοκληρώθηκε με την έλευση των Goody’s Burger House. Το αποτέλεσμα αποδεικνύεται ιδιαίτερα θελκτικό όπως αποδεικνύουν αριθμοί και γεγονότα. Τελευταίο επίσημο η εντυπωσιακή είδηση ότι σύντομα θα ξεκινήσει με το πρώτο κατάστημα στην Αυστραλία και συγκεκριμένα την Μελβούρνη ενώ μέσα στο 2015 εκτιμάται ότι θα έχει τα πρώτα σημεία της σε Λιβύη και Εμιράτα δημιουργώντας μια αλυσίδα με παρουσία σε τέσσερις ηπείρους. Σημεία που θα προστεθούν σε αυτά που έχει ήδη αναπτύξει ο όμιλος σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Σκόπια και Λευκορωσία.

Το WE του news247 συνάντησε τον Θανάση Παπανικολάου στα γραφεία του Ομίλου στο Ελευθέριος Βενιζέλος και ξεκινήσαμε την συζήτηση από την διεθνή επέκταση καιτην κίνηση της Αυστραλίας: “Έχουμε δομήσει μία κατάσταση προς αυτή την κατεύθυνση, πλέον υπάρχει εξειδικευμένο τμήμα μέσα στον όμιλο που ασχολείται αποκλειστικά με την εξωστρέφεια μας. Εξετάζουμε συνεχώς συνεργάτες στις αγορές που έχουν προοπτική ή διεθνείς ομίλους επέκτασης σημάτων και προχωράμε πλέον με πιο γρήγορα βήματα στις αγορές του εξωτερικού. Πολύ περισσότερο αυτές που έχουν έντονο ελληνικό στοιχείο γιατί αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας. Το “Goody’s” είναι ένα αναγνωρίσιμο σήμα που έχει δείξει ότι μπορεί να σταθεί σε ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές στην κατηγορία του burger. Ιδιαίτερα με το νέο concept, το Goody’s Burger House που είναι λιγότερο ελληνοποιημένο και περισσότερο διεθνοποιημένο. Αξιολογήθηκε λοιπόν η αγορά της Αυστραλίας με βάση το ελληνικό στοιχείο της Μελβούρνης και της σοβαρής πρότασης που μας έκαναν οι επιχειρηματίες που έχουν γνώση των ιδιαιτεροτήτων της τοπικής αγοράς (σ.σ. πρόκειται για τον όμιλο Mediterranean Fast Casual Restaurants) και πιστεύουμε ότι μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2015 θα έχει ανοίξει το πρώτο κατάστημα Goody’s. Σύμφωνα με το business plan στόχος είναι η δημιουργία 10 σημείων στην πενταετία χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνουν πολύ περισσότερα εάν υπάρχει αποδοχή”.

Αναπόφευκτα δημιουργείτε το ερώτημα: από όλες τις αλυσίδες burger του πλανήτη γιατί κάποιος να επιλέξει τα Goody’s για να επενδύσει;

“Σήμερα, στην αγορά υπάρχουν, στην μία άκρη τα παραδοσιακά fast food όπως τα McDonald’s, τα Burger King ή τα Wendy’s και από την άλλη τα εστιατόρια τύπου TGI Fridays. Κάπου ανάμεσα αναπτύσσεται μία άλλη κατηγορία, το funky casual, που συγκαταλέγεται και το Goody’s με τα νέα Burger House. Είναι μία κατηγορία που συνεχώς κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, για αυτό τον λόγο και την δική μας πρόταση την έχουν αξιολογήσει θετικά και από άλλες μεγάλες αγορές και σύντομα εκτιμάμε – με βάση και τις συζητήσεις που πραγματοποιούμε – ότι θα υπάρξει επέκταση και σε κάποια αγορά της Δυτικής ή της Κεντρικής Ευρώπης”.

Πριν όμως έρθει εκείνη η στιγμή αναμένετε η είσοδος στην αγορά της Αφρικής. “Στην Λιβύη όταν τα προβλήματα καταλαγιάσουν και η ζωή επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε το πρώτο μας κατάστημα. Ο χώρος υπάρχει και είναι σε κεντρικότατο σημείο, οι επιχειρηματίες είναι οι πλέον φερέγγυοι και πλέον είναι μόνο θέμα χρόνο να προχωρήσουμε”.

Μπορεί η Τρίπολη να περιμένει όμως ο όμιλος Goody’s προχωρά ακάθεκτος στην γειτονική Αίγυπτο. Σύμφωνα με τον Θανάση Παπανικολάου η πλέον πρόσφατη εξέλιξη είναι η υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό SSP (σ.σ. εταιρεία που διαχειρίζεται εστιατόρια σε αεροδρόμια) όπου μέχρι τον προσεχή Φεβρουάριο αναμένεται να ανοίξει Flocafe Espresso Room στο νέο αεροδρόμιο της Hurghada, ενός δημοφιλούς τουριστικού προορισμού στην Ερυθρά Θάλασσα που υποδέχεται κάθε χρόνο 7 εκατομμύρια τουρίστες.

Πίσω ξανά στην Γηραιά Ήπειρο. Απροσδόκητη, θετική έκπληξη είναι η Λευκορωσία όπου η αλυσίδα έχει παρουσία κοντά και ένα χρόνο. Ήδη διαθέτει τρία καταστήματα τα οποία κινούνται σημαντικά πάνω από τον μέσο όρο των ελληνικών καταστημάτων της αλυσίδας παρόλο που η αγοραστική δύναμη της χώρας είναι σχεδόν στο ήμισυ σε σχέση με την Ελλάδα. Σε καθημερινό επίπεδο κάθε κατάστημα επισκέπτονται 600-700 πελάτες δίνοντας την δυνατότητα για ταχύτερη επέκταση και την είσοδο και των υπόλοιπων σημάτων του ομίλου.

Στα Βαλκάνια πέρα από την Αλβανία και την πρόσφατη είσοδο στην ΠΓΔΜ τους πρώτους μήνες του 2015 θα λειτουργήσει κατάστημα Goody’s στην κεντρική πλατεία της Πρίστινα στο Κόσοβο ενώ σε λίγες εβδομάδες, μέσα στον Νοέμβρίο, θα ξεκινήσει στην Σόφια ένα Flocafe στο πολυαναμενόμενο – ελληνικών συμφερόντων – Ring Mall στην Σόφια.

Ολοκληρώνουμε την συζήτηση με τα Burger House που παίρνουν θέση εκεί που υπήρχαν τα Goody’s. Σε ίδια μαγαζιά η ανάπτυξη μετά την μετατροπή τους σε Burger House είναι της τάξης του 22%-25% την στιγμή που η αλυσίδα στο σύνολο της τρέχει με 6%. Ουσιαστικά μετά από χρόνια η ανανέωση αυτή βοήθησε στο να ανακοπεί η αρνητική πορεία που καταγράφονταν την περίοδο της ύφεσης. Όπως εξηγεί ο κ. Παπανικολάου η επιτυχία των B.H. είναι πέρα από την προσέλευση νέων καταναλωτών η υψηλότερη κατανάλωση. “ Ο κόσμος νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον, κάθεται περισσότερο, νιώθει καλύτερα και ξοδεύει περισσότερα”. Αρνείται ότι η αγορά του burger κινείται πτωτικά. “Πέρα από το ότι ανοίγουν πολλά μικρά και μεμονωμένα “μπεργκεράδικα” έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μία αγορά που μέχρι πρόσφατα έπαιζαν μόνο η πίτσα και το σουβλάκι, αυτή του delivery. Εκεί και εμείς μέσα από έναν νέο τρόπο προσέγγισης όπως π.χ. αλλαγή συσκευασιών, ταχύτητα εξυπηρέτησης, νέους τρόπους παραγγελίας ανακαλύψαμε έναν κρυφό θησαυρό. Το 2015 εκτιμούμε ότι θα είμαστε ακόμη πιο δυνατοί σε αυτόν τον τομέα μέσα από applications και web delivery”.

Σε ότι αφορά τα Goody’s που έχουν κλείσει ο Διευθύνων Σύμβουλος του κλάδου εστιατορίων της Vivartia αναφέρει ότι είναι ένα προϊόν εξορθολογισμού που έχει ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια. “Έκλεισαν μαγαζιά τα οποία δεν ήταν πλέον επίκαιρα, είτε επειδή έχουν αλλάξει οι πιάτσες είτε επειδή οι περιοχές που υπήρχαν δεν “σηκώνουν” πλέον την ύπαρξη καταστήματος. Για παράδειγμα στην επαρχία είχαμε περιπτώσεις όπου έκλεισαν ΤΕΙ και έφυγαν φοιτητές. Αντίθετα τοποθετηθήκαμε παντού σε mall και στις νέες περιοχές όπου πήγε η νεολαία. Δεν είναι ταμπού για εμάς να κλείσουμε κάποια μαγαζιά. Μας ενδιαφέρει να έχουμε να έχουμε υγιή σημεία που να προσφέρουν σωστή εξυπηρέτηση στους πελάτες μας. Πλέον πιστεύουμε ότι με τις κινήσεις που κάνουμε και με την βοήθεια που ήρθε, όχι μόνο για εμάς αλλά για όλες τις οργανωμένες αλυσίδες μαζικής εστίασης, από την μείωση του ΦΠΑ, ότι ο εξορθολογισμός ολοκληρώνεται σύντομα στην Goody’s”.

Όλα δείχνουν ότι όταν η Goody’s θα είναι πλέον μία “σαραντάρα”, το 2016, θα είναι μια πολυταξιδεμένη Θεσσαλονικιά. Μακάρι αυτή την φορά τα ταξίδια της να είναι χωρίς εισιτήριο επιστροφής.

Κωστής Χριστοδούλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed