Δύο μέρες έχουν περάσει από την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε στην Εγνατία Οδό στο ύψος της Βέροιας με θύματα πέντε ανθρώπους και τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν αρκετά.
Ολοι ψάχνουν να διαλευκάνουν τα αίτια της φονικής καραμπόλας με τις ευθύνες να καταλογίζονται τόσο στον οδηγό όσο και στην ανάδοχο εταιρεία των έργων και την αστυνομία.
Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα της αυτοψίας
Οπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, η πρώτη εκτίμηση του πραγματογνώμονα φέρεται να οδηγεί στο συμπέρασμα πως η νταλίκα είχε πρόβλημα με τα φρένα, κάτι που επιβεβαιώνει τα όσα υποστηρίζει ο 39χρονος οδηγός από την πρώτη στιγμή.
Ο εμπειρογνώμονας φέρεται να έφθασε στο σημείο της τραγωδίας αρκετά νωρίς και διαπίστωσε πως υπήρξαν σοβαρές ενδείξεις για σημαντικό πρόβλημα στα φρένα της νταλίκας, ωστόσο, αυτό παραμένει μια άτυπη εκτίμηση και αναμένεται να πραγματοποιηθεί ενδελεχής έρευνα, να εξεταστεί το όχημα και να δοθεί επίσημα απάντηση.
Ωστόσο, ο 39χρονος οδηγός κατά την κατάθεσή του έχει δηλώσει πως αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα φρένα για περίπου 23 χιλιόμετρα και πως προσπάθησε να σταματήσει το όχημα μηχανικά (το ηλεκτρονικό σύστημα αντιμετώπιζε προβλήματα) κάτι που δεν κατάφερε.
Η διαφορετική άποψη
Από την άλλη πλευρά δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιρρίπτουν ευθύνες στον ίδιο τον οδηγό για λανθασμένη εκτίμηση της κατάστασης.
Χαρακτηριστικά ο πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, Παναγιώτης Σταμίρης, μιλώντας σε εκπομπή του ΑΝΤ1 υποστήριξε ότι ο οδηγός είχε το χρόνο να μειώσει ταχύτητα.
Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι είναι πιθανό το ενδεχόμενο ο οδηγός να μην έδωσε την απαιτούμενη προσοχή στις ενδείξεις για έργα και όταν βρέθηκε μπροστά στην ουρά των οχημάτων ήταν ήδη αργά.
Από την Τροχαία Βέροιας, πάντως, εξετάζονται και άλλες πιθανότητες, όπως να κοιμήθηκε πάνω στο τιμόνι ο οδηγός και για αυτόν τον λόγο να μην πρόλαβε να αντιδράσει.
Τα προβλήματα τη σήμανσης και η απάντηση της Εγνατίας Οδού
Πάντως, ήδη από το πρωί της Κυριακής αρκετοί έσπευσαν να κάνουν λόγο για ευθύνες της αναδόχου και για ελλείψεις στη σήμανση του έργου.
Δεν ήταν λίγοι και οι οδηγοί που βρέθηκαν στο συμβάν οι οποίοι έκαναν λόγο για ελλιπή σηματοδότηση επικρίνοντας τόσο την εταιρεία όσο και την τροχαία.
Από την πλευρά της, η Εγνατία Οδός Α.Ε., στην επίσημη ανακοίνωσή της για την πολύνεκρη καραμπόλα που εξέφρασε τη θλίψη για τα θύματα του τροχαίου, φωτογραφίζει την Αστυνομική Διεύθυνση Ημαθίας που είχε δώσει το πράσινο φως για την εκτέλεση των έργων, ενώ αφήνει αιχμές για τον οδηγό της νταλίκας.
Συγκεκριμένα αναφορικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος η εταιρεία σημειώνει ότι «διερευνώνται από τις αρμόδιες Αρχές της ΕΛ.ΑΣ., με τις οποίες υπάρχει συνεχής συνεργασία για την παροχή των απαραίτητων στοιχείων». Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι για τις εργασίες που εκτελούνταν από τη Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε υπήρχε απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας.
Τέλος αφήνει αιχμές για τα όσα υποστήριξε ο οδηγός -περί φρένων-, αλλά και για τα σενάρια που κυκλοφόρησαν -αποκοιμήθηκε στο τιμόνι, δεν υπάκουσε στη σήμανση- αναφέροντας «είναι απαραίτητο όλοι οι οδηγοί να διατηρούν αυξημένη προσοχή, να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και να διενεργούν τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, ώστε να μην παρουσιαστούν παρόμοια ατυχήματα».
iefimerida