Η μια θεωρία επικαλύπτει την άλλη. Πολλές την αντικρούει ή την ανασυνθέτει. Μέχρι η ίδια η ανασκαφή της Αμφίπολης «μιλήσει», οι ειδικοί θα έχουν το λόγο για να εκθέτουν τις απόψεις τους.
Μια καινούργια -πραγματικά κενοφανής- εμφανίζεται στο National Geographic και ανήκει στον Άντριου Τσαγκ, συγγραφέα του βιβλίου «Η αναζήτηση του τάφου του Μ. Αλέξανδρου».
Σύμφωνα με τον Τσαγκ, οι Καρυάτιδες που βρέθηκαν στον τύμβο είναι σφόδρα πιθανό να αναπαριστούν ιέρειες που έπαιρναν μέρος σε διονυσιακά και ορφικά όργια και τρόμαζαν τους άνδρες με στεφάνια που έφεραν πλεγμένα φίδια για να τους αποτρέψουν να τις πλησιάσουν.
Τεχνικά, αναφέρει ο Τσαγκ, η ονομασία που δίνουμε σε αυτά τα αγάλματα είναι Καρυάτιδες, κάτι πολύ κοινό στην αρχιτεκτονική των Αρχαίων Ελλήνων και των Ρωμαίων. Ο Τσαγκ, όμως, λέει πως «πρόκειται για Κλώδωνες, δηλαδή για ιέρειες του Διονύσου (ήταν ο μακεδονική ονομασία των Μαινάδων), με τις οποίες η Ολυμπιάδα είχε σχέσεις. Γι’ αυτό τα στεφάνια που φέρουν στο κεφάλι είναι αφιερωμένα στον Διόνυσο».
Υπό αυτό το πρίσμα ο Τσαγκ αναφέρει πως μέσα στον τάφο πρέπει να βρίσκεται η Ολυμπιάδα. Ο Τσαγκ αναφέρει πως ο Πλούταρχος στο «Βίος του Αλέξανδρου» αναφέρεται λεπτομερώς για το πώς η Ολυμπιάδα συμμετείχε στα διονυσιακά και ορφικά όργια με τις Κλώδωνες. Αναφέρει πως οι Κλώδωνες έφεραν στο κεφάλι τα φίδια της Ολυμπιάδας για να τρομοκρατούν τους άνδρες.
«Στο Ερμιτάζ και στο Metropolitan υπάρχουν αντίστοιχα αγάλματα του 4ου αιώνα π.Χ. που αποδίδονται σε ιέρειες του Διονύσου και μοιάζουν με τις Καρυάτιδες της Αμφίπολης. Μάλιστα, φορούν ακόμα και τις ίδιες πλατφόρμες».
Η εξήγηση που δίνει ο Τσαγκ είναι ότι οι Καρυάτιδες είχαν σκοπό να προστατεύσουν την Ολυμπιάδα ακόμα και μέσα στον τάφο, γι’ αυτές η αρχαιολογική σκαπάνη τις βρήκε σε μια στάση των χεριών που προσπαθούν να απωθήσουν τους πιθανούς εισβολείς.