Εχουν ανοίξει οι προοπτικές κυρίως για τη Σαουδική Αραβία, η οποία προχωρεί σε τεράστια έργα υποδομής
Οι πλούσιες και υπό ανάπτυξη αυτές χώρες έχουν εξαγγείλει πολλά έργα υποδομής, που αγγίζουν το 1 τρισ. δολάρια, με αποτέλεσμα όλοι οι μεγάλοι έλληνες κατασκευαστές – και όχι μόνο – να έχουν ανοίξει γραφεία και θυγατρικές και να πραγματοποιούν πολλά ταξίδια στην περιοχή, έτσι ώστε να επιβιώσουν. Ενα σημαντικό κομμάτι του τεχνικού κόσμου της χώρας έχει μετακομίσει στη Μέση Ανατολή (υπολογίζεται σε πάνω από 3.000 μηχανικούς).
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο όμιλος Ελλάκτωρ, η J&P Αβαξ, η Αρχιρόδον διεκδικούν ξανά έργα στον Αραβικό Κόλπο, στα Βαλκάνια και γενικά στο εξωτερικό, αφού το 1/3 ως και το 50% του τζίρου τους προέρχεται από διεθνείς δραστηριότητες.
Αναφέρεται ότι τώρα έχουν ανοίξει οι προοπτικές κυρίως για τη Σαουδική Αραβία, η οποία προχωρεί σε τεράστια έργα υποδομής, καθώς είχε μείνει πίσω σε σχέση με τις άλλες χώρες, και το Κατάρ που θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου το 2022. Το επενδυτικό πρόγραμμα μόνο της Σαουδικής Αραβίας υπερβαίνει τα 400 δισ. δολάρια για την επόμενη δεκαετία.
Σε αυτό το πλαίσιο οι κατασκευαστικές εταιρείες Ακτωρ και Αρχιρόδον συμμετέχουν σε διαφορετικές κοινοπραξίες, διεκδικώντας τμήμα 170 χιλιομέτρων από το σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 2.244 χιλιομέτρων που σχεδιάζει το Ομάν, συνολικού τιμήματος 15 δισ. δολαρίων. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος τοποθετείται στα 2,6 δισ. δολάρια.