Ανατροπή στο Σπα μετά τη σύγκρουση των Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ που κατέστρεψε τον αγώνα των Mercedes, δίνοντας την ευκαιρία στον Αυστραλό να πάρει την 3η φετινή του νίκη – Γιουχάρισμα στο Ρόσμπεργκ για τη σύγκρουση με το Χάμιλτον…ΡΙΚΙΑΡΝΤΟΟ Ρικιάρντο εκκινούσε από την 5η θέση και σε καμία περίπτωση

δε θα μπορούσε να θεωρηθεί φαβορί δεδομένης της υστέρησης των Red Bull σε ιπποδύναμη. Οι Ταύροι χτες είχαν επιλέξει ρυθμίσεις για στεγνό οδόστρωμα και αυτό εν μέρει τους δικαίωσε σήμερα, όμως δεν αρκούσε αυτό για να πάρει τη νίκη ο Αυστραλός.

Στην εκκίνηση ο Φέτελ έστριψε 2ος πίσω από το Χάμιλτον καθώς ο Ρόσμπεργκ άργησε και βρέθηκε 3ος. Ο Γερμανός πέρασε γρήγορα το συμπατριώτη του με τη Red Bull και στον 2ο γύρο επιτέθηκε στον teammate του. Στα φρένα για τη Les Combes βρέθηκε δίπλα του έστριψε και ακούμπησε το πλαϊνό της αεροτομής με το πίσω δεξιά (κοιτώντας το μονοθέσιο από εμπρός) ελαστικό του Χάμιλτον. Το κλατάρισμα οριοθέτησε τον αγώνα του Βρετανού που τελικά εγκατέλειψε ενώ ο Ρόσμπεργκ με πληγωμένο μονοθέσιο κατάφερε τελικά να τερματίσει 2ος.

Ο Χάμιλτον πλήγωσε το μονοθέσιο προσπαθώντας να φτάσει στα πιτ με κλαταρισμένο ελαστικό. Η αεροδυναμική του απόδοση έπεσε στο μισό και Βρετανός ζητούσε μετ’ επιτάσεως να εγκαταλείψει για να προστατέψει τη μονάδα ισχύος. Μετέπειτα είπε για το συμβάν: “Δεν κατάλαβα τι ακριβώς συνέβη, ένιωσα ένα μεγάλο χτύπημα πίσω. Του έδωσα χώρο, δεν καταλαβαίνω τι έγινε. Είναι άσχημο για την ομάδα να έχουμε τέτοια πίεση, θα μπορούσαμε εύκολα να κάνουμε το 1-2 σήμερα. Δεν μπορούσα να δώσω μάχη γιατί δεν είχα κάθετη δύναμη. Οπότε ζητούσα να εγκαταλείψω για να προστατέψω τη μονάδα ισχύος, στην Ουγγαρία κάηκε μια στο μονοθέσιο μου οπότε υστερώ έναντι του Ρόσμπεργκ “. Θυμίζουμε ότι φέτος κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος.

Ο Ρόσμπεργκ μετά την επαφή κράτησε το προβάδισμα αλλά το μονοθέσιο του είχε πληγωμένη εμπρός αεροτομή και υπέστρεφε έντονα. Έτσι έφθειρε υπέρμετρα τα ελαστικά, μπήκε νωρίς στα πιτ (8ο γύρο) και άλλαξε ελαστικά, αεροτομή και στρατηγική. Έχασε το προβάδισμα που πήγε στο Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός με σταθερό ρυθμό και σωστή στρατηγική πέρασε Αλόνσο και Φέτελ και βρέθηκε επικεφαλής μετά το πρώτο πιτ στοπ. Προς στιγμήν οι δυο Φινλανδοί Ράικονεν και Μπότας έδειξαν πως θα μπορούσαν να τον ακολουθήσουν όμως η φθορά των ελαστικών σε Ferrari και Williams δεν τους το επέτρεψε.
Τελικά μονομάχησαν για την 3η θέση που πήρε ο νεαρός πιλότος της Williams.

Για το Ράικονεν η 4η θέση ήταν το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, ήρθε μάλιστα σ’ έναν αγώνα που ο Αλόνσο δεν τα πήγε καλά. Ο Ισπανός ατύχησε στην εκκίνηση καθώς ένα ηλεκτρικό πρόβλημα καθυστέρησε τους Ιταλούς μηχανικούς στο grid με αποτέλεσμα να του επιβληθεί ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go.
Έτσι παρότι εκκινούσε 4ος ο Αλόνσο βρέθηκε στο τέλος να δίνει μάχη για την 5η θέση με τον Μάγκνουσεν. Δεν κατάφερε παρά την προσπάθεια να περάσει το Δανό πιλότο και σα να μην έφτανε αυτό έχασε την ψυχραιμία του και την 6η, 7η θέση από τους Φέτελ και Μπάτον. Οι αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα εξετάζοντας μια συγκεκριμένη στιγμή της μονομαχίας του Αλόνσο με το Μάγκνουσεν στην ευθεία Κέμελ αποφάσισαν να επιβάλουν στο Δανό ποινή 20 δευτερολέπτων. Ο εν λόγω χρόνος προστέθηκε στο τελικό αποτέλεσμα του Δανού με αποτέλεσμα αυτός να πέσει στην 12η θέση. Έτσι ο Μπάτον είναι 6ος, ο Αλόνσο 7ος και ο Χούλκενμπεργκ αντίστοιχα παίρνει το βαθμό της 10ης θέσης.


Ο νικητής του αγώνα Ντάνιελ Ρικιάρντο βρέθηκε ανέλπιστα για 2η συνεχή φορά
στο μεσαίο σκαλί του βάθρου: ” Βλέπω θετικά τη συνέχεια αφού κερδίσαμε εδώ. Θα τα πάμε καλά σε Σιγκαπούρη και Σουζούκα. Θα συνεχίσω να χαμογελώ για κάποιο διάστημα όμως παραμένω προσγειωμένος. Για μας θα είναι δύσκολα στη Μόντσα. Το ότι κλέψαμε σήμερα κάποιους βαθμούς είναι μια ευχάριστη έκπληξη”.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Ρόσμπεργκ που αύξησε τη διαφορά του κατά 18 βαθμούς σήμερα από τους 11 στους 29 επωφελούμενος από την εγκατάλειψη του Χάμιλτον δήλωσε: “Μετά την Ουγγαρία συζητήσαμε, το ίδιο θα γίνει και σήμερα και θα προχωρήσουμε. Ήμουν ήρεμος σ’ αυτό τον αγώνα ανυπομονούσα να οδηγήσω το εκπληκτικό μας μονοθέσιο. Δε θέλω να πάρω θέση για το συμβάν προτού δω τα ριπλέϊ. Ήμουν ταχύτερος προσπάθησα να περάσω από την εξωτερική. Σέβομαι την άποψη των Βρετανών θεατών που με αποδοκίμασαν. Δε νιώθω καλά γι’ αυτό και πρέπει να το ξεκαθαρίσω. Είμαι απογοητευμένος για την ομάδα καθώς σήμερα αξίζαμε κάτι περισσότερο από τη 2η θέση”.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Τελική κατάταξη
 
Θέση Πιλότος             Ομάδα                   Χρόνος/διαφορά
1. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault       1h24m36.556s
2. Nico Rosberg         Mercedes               +3.383s
3. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes       +28.032s
4. Kimi Raikkonen       Ferrari                 +36.815s
5. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault       +52.196s
6. Jenson Button         McLaren-Mercedes       +54.580s
7. Fernando Alonso       Ferrari                 +1m01.162s
8. Sergio Perez         Force India-Mercedes   +1m04.293s
9. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault     +1m05.347s
10. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   +1m05.697s
11. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     +1m11.920s
12. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       +1m14.262s
13. Felipe Massa         Williams-Mercedes       +1m15.975s
14. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari         +1m22.447s
15. Esteban Gutierrez                 Sauber-Ferrari                     +1m30.825s
16. Max Chilton           Marussia-Ferrari       -1 γύρος
17. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       -1 γύρος
18. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       -5 γύροι
Εγκατέλειψαν
   Lewis Hamilton       Mercedes                 38 γύροι
   Romain Grosjean       Lotus-Renault            32 γύροι
   Pastor Maldonado     Lotus-Renault           1 γύρος
   Andre Lotterer       Caterham-Renault         1 γύρος
              Πρωτάθλημα οδηγών             Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
1. Nico Rosberg         220       1. Mercedes             411
2. Lewis Hamilton       191       2. Red Bull/Renault       254
3. Daniel Ricciardo     156       3. Ferrari               158
4. Fernando Alonso     119       4. Williams/Mercedes     150
5. Valtteri Bottas     110       5. McLaren/Mercedes       111
6. Sebastian Vettel     98         6. Force India/Mercedes   100
7. Nico Hülkenberg     69         7. Toro Rosso/Renault     18
8. Jenson Button       66         8. Lotus/Renault         8
9. Kevin Magnussen     45                    9. Marussia/Ferrari       2
10. Felipe Massa         40       10. Sauber/Ferrari         0
11. Kimi Räikkönen       39       11. Caterham/Renault       0
12. Sergio Pérez         31
13. Jean-Éric Vergne     11
14. Romain Grosjean     8
15. Daniil Kvyat         7
16. Jules Bianchi       2

 

protothema

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed