Τα χρώματα είναι γνωστό ότι έχουν τη δύναμη να προκαλέσουν συγκεκριμένα συναισθήματα, να μας αυξήσουν το αίσθημα της πείνας, να διεγείρουν εκείνα του φόβου, του πάθους ή της ζήλιας, ακόμα και να κάνουν ένα μωρό τα βάλει τα κλάματα.
Δεν προκαλεί έκπληξη ότι η επιστήμη του Marketing έχει εντρυφήσει βαθιά στον τρόπο που η ψυχολογία και η συμπεριφορά των ανθρώπων συνδέονται και επηρεάζονται από τα χρώματα. Έχει αποδειχτεί, άλλωστε, ότι οι πρώτες εντυπώσεις που σχηματίζουμε για ένα προϊόν εξαρτώνται σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 90% από τα χρώματα που το συνοδεύουν, σύμφωνα με έρευνα Καναδών επιστημόνων που δημοσιεύθηκε το 2006 στην επιθεώρηση “Management Decision”.
Δείτε με ποιον τρόπο σας επηρεάζουν τα πιο κοινά χρώματα γύρω σας και δεν το καταλαβαίνετε:
Κόκκινο
Διεγείρει το αίσθημα της πείνας και ενισχύει τη δυνατότητα του εγκεφάλου να εστιάσει σε λεπτομέρειες. Έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2012 στην επιθεώρηση Journal of Hospitality & Tourism έδειξε ότι οι σερβιτόρες που φοράνε κόκκινο χρώμα παίρνουν περισσότερα φιλοδωρήματα αν σερβίρουν σε άντρες. Επίσης, το κόκκινο μπορεί να περιορίσει τις επιδόσεις σας σε κάποιο τεστ ή κάποια δραστηριότητα επειδή είναι συνυφασμένο με τον κίνδυνο και μειώνει το κίνητρο.
Μπλε
Ενθαρρύνει τον εγκέφαλο να σκεφτεί δημιουργικά και “εκτός πεπατημένης”. Επίσης έχει αποδειχτεί ότι μειώνει το αίσθημα της πείνας και μας υπενθυμίζει την στειρότητα.
Πράσινο
Ευνοεί την εσωτερική ηρεμία και διεγείρει στο μυαλό την έννοια της εμπιστοσύνης και της καλής υγείας. Έρευνα του Χάρβαρντ έδειξε ότι τα διατροφικά προϊόντα που είχαν πράσινη συσκευασία θεωρούνταν περισσότερο υγιεινά σε αντίθεση με ίδια προϊόντα που είχαν όμως κόκκινη συσκευασία.
Κίτρινο
Θεωρείται το πιο “χαρούμενο” χρώμα στο χρωματικό φάσμα. Πιστεύεται ότι αυξάνει τον μεταβολισμό και δίνει στο σώμα μια έξτρα “ώθηση” ενέργειας. Επίσης έχει αποδειχτεί ότι τα μωρά είναι πιο πιθανό να κλάψουν όταν περιτριγυρίζονται από το κίτρινο χρώμα.
Ροζ
Αυτό το ήρεμο και “ζεστό” χρώμα έχει συνδεθεί με την αγάπη και την θηλυκότητα. Λέγεται ότι έχει τόσο ισχυρή επίδραση στον ανθρώπινο εγκέφαλο, ώστε ορισμένα σωφρονιστικά ιδρύματα βάφουν με ροζ χρώμα μερικά δωμάτια προκειμένου να ηρεμούν τους πιο ευέξαπτους κρατούμενους.
Μαύρο
Θεωρείται το πιο “δυσοίωνο” από όλα τα χρώματα και έχει συνδεθεί με τον θάνατο και το πένθος. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, ωστόσο, πίστευαν ότι το μαύρο συμβολίζει τη ζωή και την αναγέννηση.
Λευκό
Θεωρείται το χρώμα της αγνότητας, της αθωότητας και του κενού, ενώ πολύ συχνά χρησιμοποιείται ως σύμβολο της ειρήνης και της ευρυχωρίας. Επίσης, πιστεύεται ότι προκαλεί μειλίχια και στείρα συναισθήματα, ο οποίος είναι και ο λόγος που επιλέγεται στα περισσότερα νοσοκομεία και οι γιατροί φορούν κατά κανόνα λευκή ρόμπα.