ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑ

Δείτε όλες τις τοποθετήσεις στην διαρκής επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων.

Ενημέρωση από τον Υπουργό Παιδείας για το θέμα των μεταγραφών των φοιτητών
Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, θα είχε ιδιαίτερη σημασία εάν μπορούσαμε πραγματικά να δούμε τον αριθμό των Φοιτητών που έβαλαν το δικό τους Αριθμό Φορολογικού Μητρώου. Αν λοιπόν το ποσοστό αυτό, είναι μεγάλο και τα εισοδήματά τους ήταν πολύ υψηλότερα από το κριτήριο, σίγουρα είναι σκοπιμότητα. Και αυτό το πράγμα αναδεικνύει για ακόμη μια φορά, ότι η κρίση σε μεγάλο βαθμό, επηρεάζεται από την ηθική. Για όσους έχουν πραγματικά χαμηλό εισόδημα, θα παρακαλούσα να δεχθείτε τις ενστάσεις τους και να μας γνωρίσετε και τον αριθμό αυτόν τον ανθρώπων, γιατί δεν δικαιολογείται διαφορετικά ή από πρόθεση έγινε ή από άγνοια. Αυτός που το έκανε από άγνοια, σίγουρα πληροί τις οικονομικές προϋποθέσεις που είχε βάλει ο νόμος.

Άρα, είναι ένα κρίσιμο στοιχείο και νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να γνωστοποιηθεί εάν δεν προσκρούουμε σε προστασία ατομικών δεδομένων και θα έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για όλους μας, για να δούμε τελικά που σκεφτόμαστε, πώς λειτουργούμε, τι θέλουμε.

Το δεύτερο,.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Να σας διακόψει λίγο; Επ αυτού, για να μην μένουν αναπάντητα ερωτήματα, να σας απαντήσει ο κ. Κυριαζής; Κύριε Πρόεδρε, το επιτρέπεται;

ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Παρακαλώ, ναι, χρειάζεται να το διευκρινίσουμε. Έχετε το λόγο κ. Κυριαζή.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το θέμα αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας, για όσους απευθύνθηκαν και ζήτησαν πληροφορίες για το πιο Α.Φ.Μ. είναι, τους απαντήθηκε. Δηλαδή, είχαν τη δυνατότητα να παρέμβουν οι πάντες και στο Υπουργείο Παιδείας υπήρχε πάντοτε η απάντηση. Αυτό το πρόβλημα δεν το θέσανε τότε, ούτε στις ενστάσεις το θέσανε, το θέσανε εκ των υστέρων. Να μην ξεχνάμε όμως και κάτι άλλο, η διαδικασία με την οποία έγιναν μέχρι πέρυσι, αλλά και πρόπερσι, αυτός ο τρόπος επιλογής, είναι χρονοβόρος. Ξεκίνησε το Σεπτέμβριο και ολοκληρώθηκε μετά από μεγάλη πίεση, τον Απρίλιο μήνα. Εάν πάμε σε ενστάσεις θέλουμε ένα χρόνο και δεν θα είναι σίγουρο πάλι το ΚΕΠΥΟ θα μπορέσει να μας βοηθήσει σε αυτή τη διαδικασία. Δηλαδή, δεν είναι το θέμα, έκανα λάθος. Αν είχαν αμφιβολία, απευθύνονται στο Υπουργείο Παιδείας και ρωτάνε, εκεί υπήρχε πλήρης διασάφηση.

Και εδώ, κατά το Υπουργείο Παιδείας, ήταν σαφές, όταν λέει οικογενειακό, εννοείται ότι δεν έχει ο φοιτητής, ο μόνος, οικογένεια, ήταν σαφές.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Δεν υπάρχει δηλαδή κανόνας πρακτικός τρόπος, έστω, γιατί λέτε ότι υπάρχουν πολλές χρονοβόρες διαδικασίες. Με συγχωρείτε κιόλας.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων): Να σας εξηγήσω, πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή, από μηδενική βάση, γιατί πρέπει να ξανατρέξει το σύστημα καθώς υπάρχει το ποσοστό του 15%. Και θα πάμε ανά Τμήμα και να ξανατρέξει όλο το σύστημα από την αρχή, που μπορεί με τη διαδικασία αυτή πλέον να πεταχτούν έξω κάποιοι, που έχουν ήδη πάρει μεταγραφή. Καταλάβατε;

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Θα είχε ιδιαίτερη σημασία κύριε Γενικέ, αν από αυτούς τους ανθρώπους, πιστεύω ότι από το πληροφοριακό σύστημα φαίνονται ποιοί έβαλαν τον ατομικό τους αριθμό, έστω στατιστικά, δύο, τρεις, πέντε. Υπάρχει περίπτωση άνθρωπος που να έχει εισόδημα 50.000 και 100.000 ? , έστω και ένας, έκτου πονηρού σκεπτόμενος να έχει βάλει τον αριθμό, για να αποκλείσει κάποιον άλλον; Είναι πολύ ηθικό το ζήτημα. Δεν μπορεί να αποκλείουμε έναν άνθρωπο, που αγωνία για την πρόσβαση στην παιδεία, όπως επίσης, αν κάποιος από αυτούς και δεν μπορώ να υποθέσω ότι θα είναι τόσο ανόητος κάποιος του να κάνει ένσταση, αν τα εισοδηματικά του κριτήρια, δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Νομίζω ότι ο αριθμός των μεταγραφών πέρυσι κυμάνθηκε περίπου στους τρεις χιλιάδες φοιτητές κύριε Γενικέ, έτσι είναι;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων): Εάν θέλετε να σας δώσω τα στοιχεία, πέρυσι είχαμε σύνολο αιτήσεων για μεταφορά θέσης 10483, απερρίφθησαν 2045 γιατί δεν είχαν τις προϋποθέσεις που προέβλεπε ο νόμος, άρα, το σύνολο των αιτήσεων για επιλογή ήταν 8438. Οι θέσεις ήταν 12706, επιτυχόντες ήταν 3782. Αυτές ήταν οι θέσεις, 3782. Τώρα, εάν θέλετε να σας δώσω και τα νούμερα για το πόσοι από αυτούς ήταν πολύτεκνοι και τρίτεκνοι στην κατηγορία, γιατί πέρυσι ήταν με το ποσοστό αυτό.

(Συνέχεια του κυρίου ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΖΗ, Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας)

Είχαμε σύνολο πολυτέκνων με οριστικοποιημένη αίτηση, ήταν 1.189. Σύνολο πολυτέκνων μετά από τον οικονομικό έλεγχο από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων 943. Σύνολο πολυτέκνων με επιτυχία μετά την εκτέλεση της επιλογής 466. Ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται όταν πάμε στους τριτέκνους γι΄αυτό είπε και ο κ. Υπουργός ότι εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα. Το σύνολο των τριτέκνων με οριστικοποιημένη αίτηση ήταν 2.815. Σύνολο τριτέκνων μετά από οικονομικό έλεγχο 2.282 και πέτυχαν 994. Αυτά είναι τα στατιστικά που είχαμε πέρυσι.

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Αν κατάλαβα καλά κύριε Γενικέ, περίπου 3.000 φοιτητές κατάφεραν και πήραν μεταγραφή. Οι εισακτέοι περίπου 20.000 χονδρικά το νούμερο;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας): Όχι, ήταν 85.000.

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Άρα δεν καλύψαμε το 10%.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας): Το 10% ήταν 12.700.

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Δεν το καλύψαμε.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας): Αφού δεν είχαν αυτά που προβλέπονται από το νόμο.

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Εκεί έρχομαι. Δεν θα μπορούσαμε για παράδειγμα, γιατί εδώ τέθηκε θέμα να ενισχύσουμε ίσως και οικονομικά κάποιους φοιτητές που δεν μπορούν, δεν θα μπορούσαμε να αλλάξουμε λίγο το όριο; Το 9 να το κάνουμε 10.000;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας): Αν γίνει το 9 να πάει 10.000 πρέπει να ξαναφτιάξουμε νέο νόμο από την αρχή και να προβλέπουμε τελείως διαφορετικά πράγματα. Άμα το δεχτεί η Βουλή. Μια παρατήρηση να κάνω ακόμη για το θέμα αυτό που είπε και η κυρία Τζάκρη προηγουμένως. Μέχρι πέρυσι να μη ξεχνάμε ότι οι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και οι ειδικές κατηγορίες ήταν σε διαφορετικό ποσοστό. Δηλαδή ήταν ένα 20%. Δηλαδή, αυτοί έκαναν κανονικά αίτηση και να δώσουν εξετάσεις, όσοι από αυτούς απορροφόντουσαν από τον κανονικό τρόπο της γενικής σειράς και μετά είχαν δεύτερη επιλογή με το 20% επιπλέον σε κάθε θέση. Άρα είχαν διαφορετικό τρόπο επιλογής ή τρίτεκνοι πολύτεκνοι. Το σύστημα αυτό άλλαξε και γι’ αυτό ήρθε και ο νόμος τον Μάιο γιατί το Συμβούλιο Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο αυτό.

ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ: Επομένως, είναι μια καλή ευκαιρία από αυτήν τη δεξαμενή των 8.000 που έχουν επιλεγεί όσοι ζητήσουν να πάνε σε περιφερειακά πανεπιστήμια, γιατί με μια τροπολογία που θα φέρουμε να μην τους δίνουμε τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε περιφερειακό πανεπιστήμιο. Ενισχύουμε έτσι ουσιαστικά τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Κύριε υπουργέ, μιας και μιλάμε για την ποιότητα της παιδείας και χάρηκα που άκουσα ότι φέτος καταβάλλετε φοβερή προσπάθεια να ενισχυθούν και να μην περικοπούν οι δαπάνες για την παιδεία. Φοιτητικές εστίες. Αν πραγματικά μιλάμε για πανεπιστήμια, τουλάχιστον πρέπει άμεσα να δρομολογήσουμε σε κάθε πανεπιστήμιο και να ενισχύσουμε τη φοιτητική εστία. Και πολύ περισσότερο, επειδή γνωρίζω περιφερειακές, φοιτητικές εστίες, κάποιες δεν πληρούν πραγματικά προϋποθέσεις για διαμονή φοιτητών.

Νομίζω ότι εκεί πρέπει να στοχεύσετε, δεν μπορούμε να ζητάμε για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου να στέλνουμε τα παιδιά και να τους αναγκάζουμε να αναζητούν στέγη, να μην μπορούν να την βρουν, καμιά φορά πανάκριβη και να μην τους δίνουμε τη δυνατότητα γιατί η επιλογή είναι στρατηγική για να γίνει το πανεπιστήμιο στο Αιγαίο, να τους δώσουμε τη δυνατότητα μιας στέγης, μιας αξιοπρεπής φοίτησης και ίσως επειδή τα μεταφορικά τους είναι πολλά με τα καράβια ή με το αεροπλάνο να τους ενισχύσουμε και με τα μεταφορικά. Απλές κινήσεις χρειάζονται, να προσεγγίσουμε τα θέματα, για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις όσο και εύχομαι να διαρκέσει λίγο αυτή η κρίση.

Δείτε το video:


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.