Ύστερα από ένα όμορφο όσο και επεισοδιακό GP στο Silverstone, όλη η αγωνία και η απογοήτευση που ένιωθε ο Lewis Hamilton μετά τις κατατακτήριες μετατράπηκε σε κύματα χαράς και ευτυχίας, καθώς μέσα στην πατρίδα του και μπροστά στους συμπατριώτες του πήρε μια τεράστιας σπουδαιότητας νίκη.
Ο Hamilton ξεκίνησε τον αγώνα αποφασισμένος να δώσει την υπέρ πάντων μάχη με τον ομόσταβλό του στη Mercedes, Nico Rosberg, αλλά δεν χρειάστηκε να το κάνει καθώς ο Γερμανός εγκατέλειψε, δίνοντάς του την ευκαιρία να τον πλησιάσει πολύ στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Valtteri Bottas επιβεβαίωσε με τη 2η θέση στον αγώνα ότι η Williams είναι η δεύτερη δύναμη στη Formula 1 αυτήν τη στιγμή ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo, με μια 3η θέση που κατακτήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη στρατηγική της Red Bull. Ακολούθησαν οι Jenson Button Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Daniil Kvyat και Jean-Eric Vergne.
Εκκίνηση και επανεκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid για την εκκίνηση με την πίστα του Silverstone να είναι στεγνή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Nico Rosberg ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρωτοπορία. Όχι όμως ο Sebastian Vettel, που είδε να τον περνούν και οι δύο McLaren των Button και Magnussen. Πολύ καλά ξεκίνησε και ο Lewis Hamilton, που γρήγορα πέρασε κι εκείνος τον Vettel και ανέβηκε 4ος.
Τα σημαντικά συμβάντα όμως έγιναν αρκετά πιο πίσω. Ο Kimi Raikkonen βγήκε εκτός πίστας μετά την εκκίνηση και όταν ξαναμπήκε, χωρίς να αφήσει το γκάζι, πάτησε στο «σκαλοπάτι» ανάμεσα στο γρασίδι και στην άσφαλτο, έχασε τον έλεγχο της Ferrari και χτύπησε με πολύ μεγάλη ταχύτητα στην μπαριέρα και από τις δύο πλευρές της πίστας. Σε αυτήν την ανεξέλεγκτη κίνηση πήρε μαζί του και τον Felipe Massa, ο αγώνας του οποίου επίσης τελείωσε σε εκείνο το σημείο λόγω της ζημιάς στο μονοθέσιό του.
Ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία για να επισκευαστεί η μπαριέρα και ο Kimi Raikkonen μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου διαπιστώθηκε ότι ήταν καλά και είχε μόνο κάποιους μώλωπες σε αστράγαλο και γόνατο.
Η διακοπή κράτησε λίγο πάνω από μία ώρα και όταν οι αγωνοδίκες έδωσαν το σύνθημα, η επανεκκίνηση έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Rosberg δεν είχε πρόβλημα να φύγει μπροστά από τις McLaren και να εξαφανιστεί. Ο Lewis Hamilton ήταν πολύ επιθετικός και πολύ γρήγορα πέρασε και τον Magnussen και τον Button για να ανέβει στη 2η θέση. Πιο πίσω οι Bottas και Alonso έκαναν πολύ εντυπωσιακό αγώνα. Προσπερνώντας όσους έβρισκαν μπροστά τους, μέσα σε λίγους γύρους έφτασαν και πέρασαν τον Kevin Magnussen, για να πάρουν την 4η καιι 5η θέση αντιστοιχα, έχοντας ξεκινήσει από πολύ πιο πίσω.
Pit stop
Πλησιάζοντας προς την ώρα που οι οδηγοί θα σταματούσαν για το πρώτο pit stop, ο Hamilton άρχισε σιγά-σιγά να ροκανίζει τη διαφορά από τον Rosberg, που έπεσε από τα 5 στα 3 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω ο Bottas συνέχισε να εντυπωσιάζει, προσπερνώντας και τον Button για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Rosberg σταμάτησε πρώτος στον 19ο γύρο, για να ξαναβάλει τα μεσαία ελαστικά, ενώ ο Hamilton συνέχισε να γυρίζει στην πίστα για αρετούς γύρους ακόμα, με την προοπτική προφανώς να χρησιμοποιήσει διαφορετική στρατηγική.
Ο Hamilton μπήκε στα pit στον 24ο γύρο και έβαλε τα σκληρά ελαστικά, για να κάνει μόνο ένα pit stop ενώ ο Rosberg θα έπρεπε να κάνει δύο. Ύστερα από ένα αργό pit stop, ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rosberg. Στους επόμενους γύρους μπήκαν στα pit και οι υπόλοιποι που έκαναν ένα pit stop, με τον Alonso να εκτίει ταυτόχρονα και την ποινή των 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε γιατί είχε στηθεί εκτός θέσης στο grid. Ο Ισπανός, όμως, επειδή είχε ξεκινήσει με τα σκληρά και στην επανεκκίνηση έβαλε τα μεσαία, είχε τη δυνατότητα να ξαναβάλει μεσαία ελαστικά μέχρι το τέλος του αγώνα.
Πρώτη εγκατάλειψη για Rosberg
Η μάχη ανάμεσα σε Hamilton και Rosberg δεν έγινε ποτέ γιατί λίγους γύρους μετά το pit stop του Βρετανού ο Rosbrerg αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του μονοθεσίου της Mercedes και εγκατέλειψε, για πρώτη φορά στο φετινό πρωτάθλημα. Έτσι, ο Hamilton βρέθηκε στην κορυφή με μια πολύ καλή διαφορά. Ο Bottas ήταν 2ος, ύστερα από εντυπωσιακό αγώνα και ακολουθούσαν οι Ricciardo, Button, Alonso, Vettel, Magnussen, Kvyat, Hulkenberg και Vergne.
Τίποτα δεν προβλημάτιζε τον Hamilton στην κορυφή καθώς είχε φτιάξει τεράστια διαφορά από τον Bottas, ο οποίος επίσης αισθανόταν ασφαλής στην 3η θέση. Ήταν τόσο μεγάλη η άνεση του Hamilton, που 10 γύρους πριν από το τέλος έκανε άλλο ένα pit stop παρότι πιθανότατα δεν ήταν καν απαραίτητο. Πιο πίσω, ο Ricciardo κρατούσε την 3η θέση και είχε το νου του στον Jenson Button, που προσπαθούσε να τον φτάσει. Πίσω από τον Button, οι Alonso και Vettel έδιναν επική μάχη για την 5η θέση, με τον Ισπανό της Ferrari να χρησιμοποιεί όποιο τρόπο ήξερε για να κρατήσει πίσω του τη Red Bull. Τελικά ο Vettel τα κατάφερε και πέρασε εκείνος 5ος, ύστερα από μονομαχία τροχό με τροχό για αρκετές στροφές.
Μέχρι το τέλος του αγώνα η κατάσταση εξελίχθηκε με τον ίδιο τρόπο και ο Lewis Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία, μπροστά στους συμπατριώτες του, που παραληρούσαν από ενθουσιασμό. Ο Valtteri Bottas πήρε άλλο ένα βάθρο με τη 2η θέση και ο Daniel Ricciardo επίσης άλλο ένα βάθρο με την 3η θέση, αφού κατάφερε να άντέξει στην πίεση του Button μέχρι το τέλος. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Daniil Kvyat και Jean-Eric Vergne.
Με τη νίκη του αυτήν ο Hamilton πλησίασε τον Rosberg στους 4 βαθμούς στη βαθμολογία του πρωταθλήματος και ο επόμενος αγώνας, που είναι το GP Γερμανίας το 3ήμερο 18-20 Ιουλίου στο Hockenheim, θα έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Θ. | N. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | S1 | S2 | S3 | |
1 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:38.780 | 0.000 | 0.000 | 2 | 31.086 | 40.093 | 27.601 | |
2 | 77 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:39.977 | 30.100 | 30.100 | 1 | 31.294 | 40.769 | 27.914 | |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | RED BULL | 1:38.993 | 46.400 | 16.300 | 1 | +0.143 | +0.322 | +0.247 | |
4 | 22 | Jenson Button | MCLAREN | 1:38.284 | 47.300 | 0.800 | 1 | +0.031 | -0.136 | +0.173 | |
5 | 1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:37.481 | 53.800 | 6.400 | 2 | 30.842 | 39.736 | 26.903 | |
6 | 14 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:39.396 | 60.100 | 4.900 | 1 | 30.976 | 40.654 | ||
7 | 20 | Kevin Magnussen | MCLAREN | 1:39.676 | 61.900 | 1.800 | 1 | 31.270 | 40.613 | ||
8 | 27 | Nico Hulkenberg | FORCE INDIA | 1:38.933 | 88.800 | 26.800 | 1 | 30.809 | |||
9 | 26 | Daniil Kvyat | TORO ROSSO | 1:38.960 | 89.600 | 0.800 | 2 | 30.787 | |||
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 1:40.062 | 1 L | 12.200 | 1 | 31.493 | 40.806 | 27.763 | |
11 | 11 | Sergio Perez | FORCE INDIA | 1:40.039 | 1 L | 7.800 | 1 | 31.529 | 40.842 | 27.668 | |
12 | 8 | Romain Grosjean | LOTUS | 1:38.996 | 1 L | 2.700 | 1 | 31.315 | 40.376 | 27.305 | |
13 | 99 | Adrian Sutil | SAUBER | 1:43.747 | 1 L | 18.700 | 1 | 34.136 | 41.694 | 27.917 | |
14 | 17 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:40.674 | 1 L | 37.700 | 1 | 31.532 | 40.857 | ||
15 | 13 | Pastor Maldonado | LOTUS | 3 L | 1 L | 1 | |||||
16 | 10 | Kamui Kobayashi | CATERHAM | 1:44.836 | 2 L | 92.400 | 2 | 32.682 | 43.502 | ||
17 | 4 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:41.839 | 2 L | 36.700 | 3 | 31.712 | |||
18 | 6 | Nico Rosberg | MERCEDES | 24 L | 21 L | 1 | 31.915 | 40.563 | 27.227 | ||
19 | 9 | Marcus Ericsson | CATERHAM | 41 L | 17 L | 1 | |||||
20 | 21 | Esteban Gutierrez | SAUBER | 43 L | 2 L | 0 | |||||
21 | 19 | Felipe Massa | WILLIAMS | 63.582 | 0.000 | 0 | |||||
22 | 7 | Kimi Raikkonen | FERRARI | 5.413 | 0.000 | 0 |