«Το έχω διπλό, το ανταλλάσσεις;». Είναι η φράση που στοιχειώνει την παιδική ηλικία όλων των αγοριών- και όχι μόνο- και κρύβει ένα «κόλλημα» που δεν εξαφανίζεται με την ενηλικίωση. Εκείνο για τη μάχη που αυτοκόλλητου που ξαναζωντανεύει κάθε τέσσερα χρόνια, με τη διεξαγωγή του Μουντιάλ.
Τα περίφημα άλμπουμ του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου αποτελούν μία τρυφερή ανάμνηση για μικρούς και μία μανία που πολλοί ενήλικες αρνούνται να εγκαταλείψουν. Και βέβαια η «μάχη» έχει ήδη… ανάψει, πολύ πριν από το πρώτο σφύριγμα στα γήπεδα της Βραζιλίας.
Στην αγορά βρίσκονται ήδη 640 αυτοκόλλητα, που απαιτούνται για καλυφθούν όλα τα κενά, ενώ το «καυτό» ζήτημα της συμπλήρωσης του άλμπουμ έχει αποτελέσει ακόμη και αντικείμενο έρευνας στατιστικολόγων. Σύμφωνα με τους Σιλβέιν Σάρντι και Ιβάν Βελένικ, δύο μαθηματικούς από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, ο μέσος αριθμός των πακέτων με αυτοκόλλητα που πρέπει να αγοράσει κανείς προκειμένου να συμπληρώσει το άλμπουμ είναι 989, όπως αναφέρει το «Εθνος».
Αυτό ισχύει με την βασική προϋπόθεση ότι στην αγορά θα υπάρχει αρκετό απόθεμα, καθώς η κλοπή 300.000 αυτοκόλλητων στη Βραζιλία τον Απρίλιο τρόμαξε αρκετούς συλλέκτες. Φοβούνται ότι η Panini, που έχει συνδέσει το όνομά της με τα άλμπουμ του Μουντιάλ, θα ξεμείνει από «υλικό».
Βέβαια, με δεδομένο ότι η αγορά 989 πακέτων δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα- οι γονείς έχουν αρχίσει ήδη να αγχώνονται με τις απαιτήσεις των μικρών φίλων του ποδοσφαίρου- η λύση βρίσκεται στην ανταλλαγή. Ετσι, η φράση «το έχω διπλό» αποτελεί τη σωτηρία, στην αναζήτηση εκείνου του αυτοκόλλητου που ψάχνει κανείς με μανία, αλλά ολοένα του ξεφεύγει. Αλλωστε, όπως έχουν υπολογίσει οι δύο στατιστικολόγοι, σε μία ομάδα δέκα ανθρώπων που ανταλλάσσουν φιγούρες, θα
iefimerida